The May Fair i London (drøy uke siden)
Hadde booket et award-room for ca. 50k (mye for p(o)engene da rommene kjapt koster £300-400)!
Skilte meg nok en del ut fra de mange dresskledde mennene i lobbyen siden jeg kjører en ganske casual stil (urban, ikke rufsete) når jeg reiser, og de ansatte så litt skeptiske ut. Pipa fikk heldigvis en litt annen lyd da resepsjonisten fant bookinga mi. Ble oppgradert fra et vanlig standard-rom til det beste rommet de hadde, nemlig en duplex suite som går over to etasjer. Small talken fortsatte, og misteren spurte om mine erfaringer ved de forskjellige CC-hotellene jeg har bodd på, og om jeg trives som CC-medlem. (Joda, status match er fine greier det.) Videre insisterte han på å vise meg veien til rommet (mistenker at han kanskje var litt mer interessert i
meg enn å vise meg rommet...), og på å ta hånd om bagasjen min.
Frokost var forøvrig inkludert i award-bookingen, i motsetning til Radisson Edwardian-hotellene i London, hvor dette ikke synes å være tilfellet.
Oppsummert: flott hotell, imponerende frokost-buffét, bra anerkjennelse av CC-status (dog ingen welcome gift, men med oppgradering til toetasjers suite skal man ikke klage), og ansatte som viste 'professional discretion'.
Hva gjelder treningsstudioet sitt budsjett ble nok mer brukt på design enn funksjonelt utstyr, men det får vel bare være. Mistenker at frivekter og pullup-stenger ikke er noe som brukes så flittig av stressede dressmenn på dagstur.