Erfaring med LH sin kundeservice?

apeks

ScanFlyer Silver
Flydde med LH hjem fra USA for en stund siden.
Først ble 3 stk innsjekket bagasje borte vekk, tross priority tagging.
Dette har skjedd oss flere ganger, ikke noe spesielt.

Så fant de bagasjen etter 2 døgn og kjørte den hjem til oss.
Men den ene av de tre bagasjene var knust når jeg fikk den.

Så starter moroa.
Siden jeg da har kommet hjem og bor 20 mil unna Gardermoen så får jeg beskjed av SAS Groundservice om å ta saken direkte med Lufthansa.
Så slipper jeg å kjøre tilbake til Gardermoen å vise kofferten for å få ny der.

Fyller ut webskjemaet som jeg skal hos LH og får et saksnummer som en auto-reply fra serveren. Venter 2 uker og ingenting skjer.
Sender en purring på et nytt webskjema og henviser til det første saksnummeret jeg fikk. Ingenting skjer.

Nå er det snart 4 uker siden og alt er fortsatt blikkstille.
Har selvsagt forsøkt å ringe dem, men "de som sitter med dette har ingen telefon som de kan sette meg til".

Veldig kjekt :headbang
Men altså. Noen erfaringer med LH i sånne tilfeller ?
Er jeg utålmodig ?

Jeg fatter ikke det skal ta nesten 4 uker å svare på en mail.

Re: Erfaring med LH sin kundeservice ?

Er det ikke enklest å ta slikt med reiseforsikringsselskapet?

Har snakket med dem også.
De dekker ikke slike tilfeller.
De dekker bagasje som er borte vekk eller forsinket.
At bagasjen er ødelagt av transportøren er en sak mellom meg og transortøren.

Har snakket med dem også.
De dekker ikke slike tilfeller.
De dekker bagasje som er borte vekk eller forsinket.
At bagasjen er ødelagt av transportøren er en sak mellom meg og transortøren.
Så tror jeg du skal ha' et nyt forsikringsselskab.

De gange jeg har fået ødelagt bagage, har jeg overfor mit forsikringsselkab blot skulle komme med et PIR nummer fra luftfartsselskabt. Erstatning har jeg fået fra forsikringsselskabet, som så efetrfølgende har lavet regres mod luftfartsselskabet.

Jeg har een gang oplevet at komme til PEK uden bagage med LH, der fik jeg lokalt udbetalt 300USD (I kina penge) til tøjindkøb til kuffert kom. Dette beløb blev oplyst til foriskringsskab (Eurocard) som også udbetalte kompensation - uden fradrag for beløb fra LH.

Prøv å ringe deres lokale kontor: 22 33 09 00.
Fant telefonnummeret på deres nettside.

Så tror jeg du skal ha' et nyt forsikringsselskab.

De gange jeg har fået ødelagt bagage, har jeg overfor mit forsikringsselkab blot skulle komme med et PIR nummer fra luftfartsselskabt. Erstatning har jeg fået fra forsikringsselskabet, som så efetrfølgende har lavet regres mod luftfartsselskabet.

Jeg har een gang oplevet at komme til PEK uden bagage med LH, der fik jeg lokalt udbetalt 300USD (I kina penge) til tøjindkøb til kuffert kom. Dette beløb blev oplyst til foriskringsskab (Eurocard) som også udbetalte kompensation - uden fradrag for beløb fra LH.

Vi har 2 forskjellige reiseforsikringer.
Både Europeiske og Sparebank 1. Det er to store aktører her i Norge.
Begge sier det samme. De gjorde det på måten du nevner før i tiden, men har sluttet med det :(

Prøv å ringe deres lokale kontor: 22 33 09 00.
Fant telefonnummeret på deres nettside.

Takk. Men det er dit jeg har ringt.
Man kommer til Lufthansa folka ( høres ut som Tyskland ) som nekter å sette meg noe som helst sted.
Og tviholder på at det skal kontaktes på webskjema. Thats it.

Det jeg har hørt er 6-8 ukers behandlingstid hos kundeservice LH. De ønsker oppgjør primært på faks, og da med fullt navn, flightnummer, billettnumer, PIR rapport, kopi av kvitteringer, og kontonummer (regner med du må ha med IBAN nummer e.l.) du vil ha oppgjøret utbetalt.

Det overrasker meg om det er riktig slik du sier om europeiske, at de ikke vil gjøre et oppgjør for deg.

Vi bruker flyselskapet og ikke forsikringen ved skade av bagasje (spoer du meg er jo det ogssa mest korrekt)

Har opplevd dette fire ganger siste aarene med fire forskjellige selskap:

- Continental: Ikke veldig proffe, men erstattet.
- SAS: Veldig proffe
- Icelandair: Veldig proffe
- Lufthansa (2 ganger): Kompliserte, men erstatter

Det jeg har hørt er 6-8 ukers behandlingstid hos kundeservice LH. De ønsker oppgjør primært på faks, og da med fullt navn, flightnummer, billettnumer, PIR rapport, kopi av kvitteringer, og kontonummer (regner med du må ha med IBAN nummer e.l.) du vil ha oppgjøret utbetalt.

Stemmer - de trenerer saapass at du kjoeper heller en ny koffert.

Det overrasker meg om det er riktig slik du sier om europeiske, at de ikke vil gjøre et oppgjør for deg.

Var overrasket selv så satt meg ned med vilkårene til Europeiske.
Og i punkt 4.7 i vilkårene står det faktisk veldig klart:

4.7 Hva vi ikke erstatter:
"skade på innsjekket koffert, bag, ryggsekk og
annen emballasje"

Det bekrefter det agenten på IF forklarte.
Så jeg MÅ forholde meg til Lufthansa.

Jeg fikk svar fra Lufthansas kundeservice etter ca 4 måneder. Og det var en standard bransje svar. "takk for mail, besøk et av våre kontorer for støtte". Perfekt.

Back