Erfaring med Flightfox.com?

så for 60 kr kan jeg be om det alternativet som gir mest EB poeng OSL-CEB for minst mulig penger og andre gjør jobben? Høres nesten for godt ut til å være sant

så for 60 kr kan jeg be om det alternativet som gir mest EB poeng OSL-CEB for minst mulig penger og andre gjør jobben? Høres nesten for godt ut til å være sant

Nei, 60 kroner rabatt :)

Jeg betalte USD 40 for to billetter, ble presentert tre alternativer for en multi-stop USA reise. Det koster nok noe mer for et scenario som du beskriver.

Men uansett, er du ikke fornøyd så betaler du ikke, så det er bare å prøve :)

/Thor

Bestilte reise "via" Flightfox denne uken. Sparte ca 40% på den, dvs 14 000 kroner på 2 billetter på business.

Kan du utbrodere litt for en nysgjerrig sjel..? Jeg forstår av en annen tråd at du skulle/skal til ATL, men hva var prisen du oppnådde og hva ble flyruten (og hva hadde du av flyrute/pris før du kontaktet Flightfox)?

Tur retur Atl via Fra for to personer på C fikk jeg for 14k pr pers. Billigste jeg fant med Lufthansa var 21.

Ulempen er at billetten er en award billett, uten bonuspoeng opptjening, men prisen veier opp for det :)

Tur retur Atl via Fra for to personer på C fikk jeg for 14k pr pers. Billigste jeg fant med Lufthansa var 21.

Ulempen er at billetten er en award billett, uten bonuspoeng opptjening, men prisen veier opp for det :)

14K pr pers som awardbillett? Er det en bra deal? 14K + poeng/miles??

Er da det slik å forstå at det er andre sine bonuspoeng?
Det er flere sider på nettet hvor man kan kjøpe biz billetter billig, eventuellt selge sine egne poeng.
Men jeg mener å ha hørt at det er risky, da flyselskapene kansellerer billettene hvis de finner ut at noen har solgt bonuspoeng til andre?
Men andre her på forumet kan sikkert mer om dette.

MB

Det er flere sider på nettet hvor man kan kjøpe biz billetter billig, eventuellt selge sine egne poeng.
Men jeg mener å ha hørt at det er risky, da flyselskapene kansellerer billettene hvis de finner ut at noen har solgt bonuspoeng til andre?

MB
At billetter bliver booket på bonuspoint er ikke standard på flightfox. Men absolut en mulighed. Du kan angive parametre som flyselskab/alliance, bookingklasse, rute, stopover/layover, max.pris etc., når du opretter en contest. Det koster fra USD24 (minus 25%). Hvis du ikke er tilfreds, får du pengene tilbage.
En række experter vil så komme med forslag til dig. Du vælger så den expert, der giver det bedste bud. Når du awarder ham, får han dit gebyr (75% til ham/hende, 25% til flightfox). Bookingdetaljer osv. frigives først når du har awarded.

Læs mere på flightfox (evt via link herunder).

Ja, jeg tenkte mer på og advare thorhansen om at det kan være risky å kjøpe billetter med andres bonuspoeng mot betaling. Hvis det er det som har blitt gjort.

MB

Ja, jeg tenkte mer på og advare thorhansen om at det kan være risky å kjøpe billetter med andres bonuspoeng mot betaling. Hvis det er det som har blitt gjort.

MB

Det kunne nu også meget vel være via køb af bonuspoint direkte hos fx Avianca eller US Airways. Men det kan Thor sikkert svare på?

MB

Nei, det er en Cash + Points billett med Lifemiles hvor jeg har opprettet en egen konto og kjøpt poeng.

Prøvde Flightfox for ferien i fjor sommer. Forslaget som var billigst viste seg å bruke Avianca Lifemiles ene veien, og en enveisbillett tilbake (open yaw). Syns det ble for tungvindt så bestilte på vanlig måte fra United.

Hvis jeg skulle brukt det igjen så ville jeg nok spesifisert at bookinger som krever at man kjøper bonuspoeng o.l. ikke er aktuelt.

Betaler man gebyret uansett hvilken pris som ekspertene finner?
Jeg skal igang med å sette sammen en reise på 4mnd med 12-16 stopp jorden rundt, fortrinnsvis med Star Alliance. Flightfox skal for dette ha $450 noe som tilsvarer cirka 3000,-. Jeg føler ikke at jeg får nok informasjon om hva jeg får for disse pengene....

@jefi99 - vil du si at det i mitt tilfelle vil lønne seg å benytte FlightFox fremfor å sette sammen reisen selv på *A RTW tool eller gjennom f.eks Kilroy?

Betaler man gebyret uansett hvilken pris som ekspertene finner?
Jeg skal igang med å sette sammen en reise på 4mnd med 12-16 stopp jorden rundt, fortrinnsvis med Star Alliance. Flightfox skal for dette ha $450 noe som tilsvarer cirka 3000,-. Jeg føler ikke at jeg får nok informasjon om hva jeg får for disse pengene....

@jefi99 - vil du si at det i mitt tilfelle vil lønne seg å benytte FlightFox fremfor å sette sammen reisen selv på *A RTW tool eller gjennom f.eks Kilroy?

*A RTW fares er fixed, så hvis du vil benytte det, så kan vi som udgangspunkt ikke slå det. Men hvis du er fleksibel og vil benytte non-*A selskaber på visse ruter, så kan vi helt sikkert slå Kilroy og lignende selskaber.

Ja, du betaler gebyret uanset hvilken pris eksperterne finder, men jeg tror godt at jeg kan garantere at du kommer til at spare langt mere end de $450.
Jeg kan godt selv tage opgaven, men vil ellers anbefale Alex, der er ekspert på de her komplekse ture - se flightfox.com/alex

Last edited:
*A RTW fares er fixed, så hvis du vil benytte det, så kan vi som udgangspunkt slå det. Men hvis du er fleksibel og vil benytte non-*A selskaber på visse ruter, så kan vi helt sikkert slå Kilroy og lignende selskaber.

Ja, du betaler gebyret uanset hvilken pris eksperterne finder, men jeg tror gost at jeg kan garantere at du kommer til at spare langt mere end de $450.
Jeg kan godt selv tage opgaven, men vil ellers anbefale Alex, der er ekspert på de her komplekse ture - se flightfox.com/alex

Takk for et raskt svar! Jeg skal se nærmere på dette. Det frister absolutt å gi det et forsøk!

Back