• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er ikke det her vel mye flaps for TO?

  • Thread starter Thread starter Fry
  • Start date Start date

Fry

ScanFlyer Silver
Så på noen filmer, og la merke til den her. Flyet skal fra Marokko til Frankrike. En tur som tar 4 timer ca? Men legg merke til flap settingen her, er det virkelig nødvendig med så mye? Ihvertfall flap 30+ det der. Det er varmt der, flyet trenger mer rullebane, men turen er relativt kort for et 737-800. Må ha vært meget fullastet med baggasje?
Noen guruer her som har forklaringer? 737 som skal fra Kanariøyene og til skandinavia bruker ikke så mye, og den turen er lenger, og de flyene er vel også relativt fulle av folk og baggasje...

http://www.flightlevel350.com/Aircraft_Boeing_737-800-Airline_Royal_Air_Maroc_Aviation_Video-2654.html

Syntes bare det var interessant
 
Replying to Topic 'Er ikke det her vel mye flaps for TO?'

Info: Tillåtna flap settings/take-off B.737-600/700/800 är 1 , 5 , 10 , 15 , 25.
 
Back
Top