• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er DY dobbelt så store som SKBU ?

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Er DY dobbelt så store som SKBU ?

Ser slik ut , dvs at DY fraktet 2* så mange pax ut og inn av Norge som det SKBU gjorde i 2005. Eller bør jeg pusse brillene ?

En rask sjekk av http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=8957 viser at
SKBU fraktet 8,7" pax i 2005, og de fraktet 8,1" innenlands. Det skulle vel bli ca 600.000 igjen utenlands (ex Charter).

DY fraktet ifølge http://www.newsweb.no/index.asp?symbol=NAS&melding_ID=119587 hele 1.3" pax "international" i 2005.

(og PS , jeg trenger ikke surstoff behandling av den grunn :) ) , vi vet jo at SK.DK og SK.SE suger PAX på Trianglet og fra KRS,SVG,BGO. Ingen grunn til pissekonkuranse SasGruppen fraktet 34" pax i 2005.


Men , har noen oversikt over forholdet mellom SK og BU før BU buklandet og ble spist ?

/Geir
 
Replying to Topic 'Er DY dobbelt så store som SKBU ?'

600.000 utenlands for SKBU virker mistekelig lite selv om SK.SE og spesilet SK.DK stjeler mange.

:skep
 
Replying to Topic 'Er DY dobbelt så store som SKBU ?'

Du kan inte i det här fallet jämföra SAS Braathens siffror med SAS Groups siffror. SAS Braathens transporterade inte ensam 8,1 miljoner inrikespassagerare. Det som redovisas som norsk inrikes och är på 8 156 000 passagerare är för hela SAS-gruppen, dvs även Widerøes tal bör rimligen vara inräknade i den summan.
 
Replying to Topic 'Er DY dobbelt så store som SKBU ?'

Her fant jeg noen andre tall (fra hegnar.no)


"Sammenlignet med tilsvarende måned året før steg antallet passasjerer innenriks 4,4 prosent til 487.100. I Europa økte antallet passasjerer med 12,4 prosent til 109.300, mens kabinfaltoren steg fra 56,2 til 62,0 prosent. "

Utrolig mange forskjellige tall ute aa gaar, men SK.BU maa ha fraktet flere enn 600.000 passajerer utenlands hvis disse tallene stemmer i 2005
 
Back
Top