Er du en flynerd du også?

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
Er du en flynerd du også?

Hei!

Et lite oppmuntrende innslag i form av en quiz der man nødvendigvis ikke ender opp med alt for mange meningsutvekslinger. Regner med at den er kvalitetssikret før Aftenposten la den ut.

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=10989

Må jo si jeg ble stolt da resultatetet viste 15 rette av 15, og så fikk jeg samtidig diagnosen:

Du er utvilsomt en flynerd. Hva gjør du forresten her? Pakk campingstol, kikkert, kamera og termos - og kom deg til nærmeste flyplass! .........passet jo godt.

Så ta testen og kos deg. Det er jo helg straks......

Re: Er du en flynerd du også?

15/15, morsom test, men ikke akkurat i vanskeligste laget for å si det slik.

Kan vel gi dem beskjed om at man kan fly regulær rute med DC-3 fortsatt ;)

Ble 15 av 15 her å, men har vel sett vanskeligere spørsmål i en quiz enn akkurat denne :) ..

Spørsmål 9 med "Volvo 240" som et svaralternativ skulle vel klare å skille klinten fra hveten :D

15/15 her og, forøvrig. Ikke spesielt utfordrende men en av de bedre quizene som finnes :)

15/15, morsom test, men ikke akkurat i vanskeligste laget for å si det slik.

Nå er den vel ikke akkurat myntet på forumister i scanair. :colgate: men heller rettet mot Gunda og Ola-Ola. Husk, vi er en stor gjeng (det så vi på OSL i går) "tullinger".

ENGM 911 .......derfor synes jeg det er greit med sånne tester der jeg har sjans og få over halvparten rett ;)

Kan vel gi dem beskjed om at man kan fly regulær rute med DC-3 fortsatt ;)

Finnes det ikke et eller annet land der de bruker det i rutetrafikk ?? Eller er det så få gjenlevende flygedyktige eksemplarer. Noen som vet hvor mange som fortsatt flyr?

Mulig jeg husker feil, men ble ikke DC-3 licens produsert i andre verdensdeler ?

Finnes det ikke et eller annet land der de bruker det i rutetrafikk ?? Eller er det så få gjenlevende flygedyktige eksemplarer. Noen som vet hvor mange som fortsatt flyr?
Buffalo Airways (kjent fra serien Ice pilots) i Canada flyr i hert fall ruteflygninger med DC-3

Mulig jeg husker feil, men ble ikke DC-3 licens produsert i andre verdensdeler ?
DC-3 ble lisensprodusert i Sovjetunionen under navnet LI-2, og sikker andre steder også.

15/15 her og ;-) Får heim å pakka termosen, nista, kamera evt. pass.....

15/15 IKKE DEN VANSKELIGSTE TEST....
Et af spørgsmålene gik på Boeings hovedkvarter....ligger det ikke i Chicago ????
eller er det et regionalt kontor ?

Hilsen
Ole

Back