• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er dette nytt?

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Kan dette stemme......? Er det gammelt nytt, eller er jeg tidlig ute?

Hentet fra Airliners.net:

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1925263/

By Susanna Ray
Jan. 26 (Bloomberg) -- Boeing Co. received an order for 10
737-800 airplanes from Icelandair Hf, Iceland's biggest airline,
with an option to buy five more.
The order is worth $650 million at list price, Chicago-based
Boeing said today in an e-mailed statement.

WOW! Det var overraskende. Det er jo ikke mange årene siden FI kvittet seg med den siste 737-400, og nå skal de ha 737-800... Med winglets vil jeg gå ut fra?
Charter? Erstatning for 757?? Ekspansjon?

Spennende...og den blir en av de peneste grisene som flyr!!!!

Mulig....forstod ikke dette helt og spør om dette er nytt eller er det noe annet enn det ser ut som det er?? Litt merkelig synes jeg - hele saken. Derfor en bør vente til bekreftelse foreligger:)

Hva jeg fant på Icelandair sin hjemmeside.

The Flugleidir Icelandair group to build aircraft leasing business
The Flugleidir Icelandair Group and Boeing today signed a purchase agreement for 10 Boeing 737-800s to be delivered in 2006 and purchase rights for five more aircraft of the same type.

This is the largest aircraft purchase agreement ever signed by the Flugleidir Icelandair Group. The total list price of the 10 aircraft is USD 650 million, the equivalent of ISK 40 billion. The Flugleidir Icelandair Group recognises the considerable hidden value in the deal. The USD 180 million advance payment is financed by KB bank in Iceland which also finalised its agreements with the Flugleidir Icelandair Group today. The Group was advised by HSBC Asset and Structured Finance, London.

This agreement is a big step in the establishment of aircraft leasing as a part of the Group¿s business. This will be handled by a separate subsidiary headed by Halldor Vilhjalmsson, presently Icelandair¿s SVP finance. The long term financing of the 10 aircraft will be through separate companies where the Group has minority stake and therefore the purchase will have minimum effect on the company¿s balance sheet.

The Flugleidir Icelandair executive chairman, Mr. Hannes Smárason, said at the signing today that the company had secured a very favourable price for the aircraft which would strengthen its position on the leasing market. The marketing of the aircraft is handled by the leasing company Sunrock, subsidiary of the Japanese trading house Sojitz. The target market is China where Sunrock is already signing up potential customers. The management of The Flugleidir Icelandair Group and Sunrock are very optimistic on the prospect of closing the leasing contracts for the aircraft in 2005.

The Boeing 737-800 are in great demand on the market. The Chinese aviation market is booming and as Sunrock has already created a position on the market it is in a good position to come to market with the new aircraft.

During the past 6 weeks The Flugleidir Icelandair Group has participated in the purchase of 16 aircraft. Among those are 3 Boeing 757-500 leased to Air Baltic Latvia and three Boeing 757-200s of which one is leased out but two used by Icelandair¿s network operation. Today¿s agreement for 10 new aircraft is however the largest step taken by the Group into the leasing market as of today.

The Boeing 737 aircraft are by far the most popular jet aircraft in history. In total Boeing has produced 5.530 aircraft of this type and every 5.3 seconds there is a Boeing 737 taking off somewhere in the world. Every minute there are on average 1.250 aircraft of this type flying somewhere in the world.

Så de skal bare kjøpes for å leies ut igjen? Håper det, for ellers begynner jeg å lure på om islendingene har for mye penger de ikke vet hva de skal gjøre med. Først kjøper de seg opp i lettJet og så skaffer de lange griser og var det ikke noe med en 767?
Det er vel fortsatt slik at de fleste selskaper som går dukken etter oppstartsfasen ikke gjør det som følge av dårlige tider, men som følge av dumme beslutninger i gode...?

Originally posted by Isbamse Så de skal bare kjøpes for å leies ut igjen? Håper det, for ellers begynner jeg å lure på om islendingene har for mye penger de ikke vet hva de skal gjøre med.

De virker på meg som om de har for mye penger (islandske selskaper/banker), men det ser absolutt ut til at de vet hva de skal bruke dem til, ref. diverse oppkjøp av butikker/butikkjeder i England, banker rundtomkring, osv. Selv har jeg fått utrolig god respons på jobbsøking der borte :)

Back