Er det spisevogn på L1 ? Eller Glad Onsdag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Er det spisevogn på L1 ? Eller Glad Onsdag

….her i vest har det vært opprydding i BonusPoengSkuffen og resultatet ble påsketur til Kolbotn. Med skuff fra Seattle (BA) og Air Canada fra København via Toronto hjem igjen. Dermed er det mulighet for å sammenligne litt, Air Canada har tatt en svak ledelse, sete 2A hele veien (CnausenStil) kostet CAD/USD 0.00 - 7A hos BA kostet USD 160.00.

Det blir en natt i CPH og en overlever nok SAS Connect i Economy OSL-CPH. Tar gjerne i mot forslag på spisesteder på OSL.

Ellers var nesten pendle tur med fergen i dag, lege time inne i Seattle gav en mulighet for gjensyn med Galley og Ferge IPA på vei hjem, lurer jo litt på tilbudet i spisevognen på L1 er :p

Re: Er det spisevogn på L1 ? Eller Glad Onsdag.

Glad onsdag fra Ris. Snart er Stelvio`n pakket og vi setter kursen mot Helsingborg. D2 har kåret et pizzasted i Falkenberg til Skandinavias beste…så da blir det vel et stopp der. Frionsdag er rett og slett ekstra best.

Glad onsdag fra Ris. Snart er Stelvio`n pakket og vi setter kursen mot Helsingborg. D2 har kåret et pizzasted i Falkenberg til Skandinavias beste…så da blir det vel et stopp der. Frionsdag er rett og slett ekstra best.

Ooooooh Falkenberg. Det er plassen sin. :) Pleide å være der 3 ganger i året for å bestille varer fra Kina. Sånn type 15-20 år siden. Tommy, som var leverandøren elsket å alltid ønske oss "välkomna til Grand Hotel Falkenberg. Inte för att det er det bästa, men för att det er det enda!" Så drakk vi Falkon og bestilte ting i halvfylla. Stor suksess og masse jubel. Alltid buffet cruise tilbake til Sandefjord. Men kort oppsummert, God Tur!

Trøtt morgen fra OSL kantina. Straks AF1275 til Paris. Lang layover og så videre til Montreal for en jobbhelg. AF kunne virkelig trengt en 09.30 avgang fra OSL.

Ha en best onsdag

Last edited:

God morgen fra havet.

Hjemreise og vi venter spent på om HKS tar av på tid eller om det blir 5-10 min forsinket. Det er dårlig med tid for å nå WF videre til Bergen så det bør være på tid.

Skulle vært på et "seminar" kl 12 så ting kan med fordel være i rute i dag, eller WF kan vente litt på oss :)

FQTV

God morgen fra L1. Ingen spisevogn, men begrenset hva man rekker på den korte turen. Derimot en 2 eller 3 seter per passasjer. Kontoret kaller før det er full rulle når jeg kommer hjem med all logistikken som tilhører. Ha en fin dag

God onsdag fra Forus!

God morgen fra Forus. Tilbake etter turnusfri til en aldri så liten to-dagers uke før det er ut på friperiode igjen. Kan ikke klage. Regner med det blir litt resepsjonering i dag så da må det først drikkes noe kaffe. Ha en fin dag forumister!

God morgen fra San Agustin og GC!

Står og venter på 66 bussen til aeropuerto’en mens jeg forsøker å forestille meg hvordan det vil være og tilbringe pensjonstilværelsen sin her nede i disse bungalowene. Har bare vært her 5 dager og tatt meg inn til provinshovedstaden Las Palmas 2 kvelder på rad, så jeg tror nok at jeg høyst sannsynlig fort hadde kjedet meg i dette rolige hjørnet av øya. Rent og pent her, men skjer ikke så mye. Men Las Palmas har den herlige storby-energien, tempo og kaos som jeg så ofte opplever i latin-amerikanske byer. Herlig!
Nå tid for hjemreise!

Ha en strålende dag!

Attachments

• 1A8E06EE-9EE9-45E6-92C3-F9D2AA8A74E7.jpeg
    1A8E06EE-9EE9-45E6-92C3-F9D2AA8A74E7.jpeg
    82.5 KB · Views: 301
  • 37E58D4E-7719-467E-97B1-46429DA0F6A0.jpeg
    37E58D4E-7719-467E-97B1-46429DA0F6A0.jpeg
    137.1 KB · Views: 299
  • 5C6C9DA1-8402-48F8-B322-C4143142022E.jpeg
    5C6C9DA1-8402-48F8-B322-C4143142022E.jpeg
    63.1 KB · Views: 261
Last edited:

God morgen fra fbu i en eller annen dårlig CAT-kategori. Møter, vurdere litt hca en skal bli når en blir stor og en drøm om å finne en god reisedeal for påsken står på planen.

….her i vest har det vært opprydding i BonusPoengSkuffen og resultatet ble påsketur til Kolbotn. Med skuff fra Seattle (BA) og Air Canada fra København via Toronto hjem igjen. Dermed er det mulighet for å sammenligne litt, Air Canada har tatt en svak ledelse, sete 2A hele veien (CnausenStil) kostet CAD/USD 0.00 - 7A hos BA kostet USD 160.00.

Det blir en natt i CPH og en overlever nok SAS Connect i Economy OSL-CPH. Tar gjerne i mot forslag på spisesteder på OSL.

Ellers var nesten pendle tur med fergen i dag, lege time inne i Seattle gav en mulighet for gjensyn med Galley og Ferge IPA på vei hjem, lurer jo litt på tilbudet i spisevognen på L1 er :p

Det er servering på L3 på fredager :P

Attachments

• CDF653D3-42A8-439E-BCB7-52E68F705A5B.jpeg
    CDF653D3-42A8-439E-BCB7-52E68F705A5B.jpeg
    198.5 KB · Views: 259

God onsdag fra Oslo. Må oppom sykehuset i dag for i går klarte jeg å glemme igjen Mastercard i en brusautomat der som faktisk ikke gav meg noen brus. 25 kroner bortkastet. Valgte det jeg ville ha og så "hentet" brusautomaten det, men uten å få noe flaske i den beholderen. Makan. Og så glemte jeg jo som sagt kortet i automaten sikkert fordi jeg var stinn av frustrasjon over å ikke få noe brus. Jaja first world problems I know.

Fikk så beskjed at noen hadde funnet det og levert det til en avdeling, men da var jeg på vakt. Og så gikk jeg til nevnte avdeling etter vakt, men nattevaktene som hadde da kommet på jobb hadde ikke hørt noe om det. Prøv på dagtid sa de så da får jeg vel ta turen oppom og så er det jo alltid flere på jobb på dagen som har tid og kapasitet til å hjelpe en.

God formiddag fra Forus II,
En travel dag , møter og workshop i prosjektet.
Møkkavær utendørs og det er greit å jobbe innendørs ja.
Barnebarn står på planen for ettermiddagen/kvelden.
Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg. Grått og trist her i dag med regn og 2 plussgrader. Dagen i dag må brukes til litt jobbing. Har litt undervisning i morgen som må planlegges.

Lenge siden det var skikkelige spisevogner på tog i Norge. Siste restaurantvognene ble faset ut i 1995. De gikk på Bergensbanen på tog 61, 62,63 og 64. Det var stil over restaurantvognene i gamle dager. Her er et bilde fra restaurantvogn på Bergensbanen fra 1954.

Foto: Arbeiderbevegelsens arkiv og bibliotek

Attachments

• Restauranvogn.JPG
    Restauranvogn.JPG
    144.7 KB · Views: 230

Morn fra jobb. Dårlig servering på Linje 3 også, som ikke må blandes med en ikke-eksisterende L3. Linje 3 er stirring sett stinn brakke men når man starter på endestasjonen er det alltid sitteplass.
Blir litt alenepappa-plikter de neste dagene så får bare brette opp ermene og prioritere TV-backloggen nøye

Foto: Arbeiderbevegelsens arkiv og bibliotek

Ikke verst å bli servert av selveste Olav V :p

God formiddag fra Nor-Way. Bilen maser om service snart, og med lang ventetid sjanser jeg ikke på å kjøre over intervallet og miste garantien, så da blir det buss oppover kysten. Har påtatt meg litt vergeansvar for to amerikanske turister på vei til hovedstaden som tilfeldigvis skulle på samtidig, det er skøy.

Har endelig etter mye om og men fått bekreftet at alt er i orden med en mega feilpriset ferie vi slo til på for en måneds tid siden, så da får man 2 uker i Spania med fly, 4* og all inclusive for den nette sum av 5000kr i mai for to pers. Priset for gøy samme tur nå og endte på glade 38k, sier oss særdeles fornøyd med det.

Ha en fin onsdag der du er.

Re: Er det spisevogn på L1 ? Eller Glad Onsdag

God morgen fra havgapet.. snart in til Ålesund for nok ett møte før det er AES-OSL-BGO :drunk: En natt på herlig Bergen Børs før man har booket seg om på et litt tidligere fly hjem i morgen.. Takk og lov man jobber med spennende bransje og fantastiske folk eller så hadde jag aldri giddet det her..

‘Da var det spiseplikt på Briskebytrikken’ trallala .. :p
Var bedre før.

G’morgen fra langt unna nærmeste trikk. Her gjør våren et nytt forsøk. Skal bli 28 grader i morgen. Da blir det speedo på toppturen min.

Men nå må jeg komme meg avgårde før det begynner å regne.

G’morgen fra langt unna nærmeste trikk. Her gjør våren et nytt forsøk. Skal bli 28 grader i morgen. Da blir det speedo på toppturen min.

Takk for de bildene som plasserte seg på hjernen min akkurat nå.

Ellers god onsdag fra Bortekontoret. Litt jobbing før sånn «afterwork» eller hva dem kaller det. På Oslo S, av praktiske årsaker, så det skal i hvert fall spises i nærheten av tog. Gjemmekontor resten av uka, før en liten helgeutflukt med RE11 - om vokalisten i bandet man skal se har fått orden på stemmebåndene side forrige helg.

Ha en god en :)

God morgen fra havet.

Hjemreise og vi venter spent på om HKS tar av på tid eller om det blir 5-10 min forsinket. Det er dårlig med tid for å nå WF videre til Bergen så det bør være på tid.

Skulle vært på et "seminar" kl 12 så ting kan med fordel være i rute i dag, eller WF kan vente litt på oss :)

FQTV

WF leverte til stryk i dag ved å ikke kunne vente 3-5 min med et nesten tomt fly. Nå var det pax på ombord som holdt oss oppdatert om boarding og kunne fortelle at de var overraskende tidlig ute med å få lukket døren, selv etter at Helibus piloten hadde tipset de om at vi var på vei med knapp margin + vi ringte inn til skranken og informerte at evt NoShow-kandidater kommer med HKS. Heli piloten sa til oss at de (WF) er ekstra ubehjelpsomme når de kontakter WF og gir slike info. Det har han evig rett i og det stemmer bra med tidligere ubekreftet statistikk.

De sto med lukket dør i 10+ minutter for å vente på brøyting og i det vi kommer ut fra heliporten så starter de motorene. Da var vi vel 3 min unna inkl sikkerhetskontrollen.

Omtenksomhet er jo en av verdiene til WF. Det kan de stryke og heller gå for uomtenksom som kjerneverdi. Det er god butikk å fly i fra det som betaler lønnen din. Hurra :spin

Den neste turen til/fra KSU er herved booket med SAS.

Back