• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er det slutt på flyinfo ?

Lennart

ScanFlyer Rusty
Er det slutt på flyinfo ?

eller er det bare meg som ikke får opp info om flighten på flightadar24.com lengre ?:angry:

Re: Er det slutt på flyinfo ?

Det tas ned i perioder når trafikken er stor for å redusere loaden på serveren.

Det var tillfälligt fel under ca 30 minuter, nu fungerar det igen.

Synd hvis dette fortsetter. En mister hele vitsen med å se på flyene (er min mening)

Hva med den tidligere "fanen" som bar navnet "planes" var det vel. Her var flight nummer og A/C reg. plassert.Er det den det siktes til eller er den fjernet permanent ?

Den er lovet tilbake når det roer seg etter askekrisen ... Lennart: Det er bedre at man midlertidig fjerner en funksjon enn at hele siden crasher. Jeg har sett at Wizard & Co har vært veldig flinke til å følge med og justert etter belastningen.

Synd hvis dette fortsetter. En mister hele vitsen med å se på flyene (er min mening)

Har du laddat om sidan? F5 eller CTRL+R ?
Jag har precis testat i Chrome, FF och IE8 och det fungerar klicka på plan i alla dessa browsers.

Er det forresten helt slutt på "å se radardekningen"? Før husker jeg jeg kunne velge å få se en mørk sirkel som utgjorde hver radars dekning (og dermed kunne se HVOR radarene er).

EDIT: Det være sagt så er jeg ikke negativ eller surkete. Bare lurte! Skjønner jo at økt (vanvittig økt) pågang fører til diverse "limitations". :)

Last edited:

Er det forresten helt slutt på "å se radardekningen"? Før husker jeg jeg kunne velge å få se en mørk sirkel som utgjorde hver radars dekning (og dermed kunne se HVOR radarene er).

Nå ser man heller ikke hvilke radarer som finnes eller er aktive.

Listen over alle aktive fly er også borte

Når jeg skrev dette første innlegget så prøvde eg alt mulig for å finne reg på en innkommende DY, emn uten hell . På tide å få igang min egen vnc , men min data-kunnskap er ikke god nok

"Planes" listan kommer komma tillbaka. Vi tog bort den för att minska belastningen och för att den buggade, bara ca 70% av flygplanen var med i listan. Vi jobbar på att få den fungera igen.

Täckningen var ett hopplöst projekt. För det första får vi ca 50% av datat från nätverket NET2 och jag har inga positioner för dessa radars. Sedan är det massa radars som är uppkopplade väldigt lite, t.ex. Moskva som är online 3 dagar och offline i 10 dagar. Nurmberg är online 2 timmar, offline 2 veckor. Prag är online 2 dagar, offline 3 veckor. Rom är online 5 timmar, offline 2 timmar. Palma de Mallorca är online 1 dag, offline 1 dag. Vissa radars försvinner helt, vissa flyttas. Det går inte uppdatera en karta med dessa förusättningar. Det räcker faktiskt titta på kartan så ser man var det finns täckning.

Ser forøvrig også ut som at PDX er flyttet høyere .. litt bedre dekning østover.

Har AirBaltic fått Fokker 70 i flåten sin eller??

Ser en YR-KMB som flyr som BT1357 fra RIX til UME via VAA

Er dette en ny maskin eller en leased maskin?

Den tilhører Carpatair, så det dreier seg nok om en liten wetlease.

Back