Er det noe servering på AA first SFO-LAX?

OEH

ScanFlyer Gold
Er det noe servering på AA first SFO-LAX?

Skal en liten avstikker til LAX mens jeg er i SFO, og tenkte jeg skulle velge AA first slik at jeg får noen hardt tiltrengte Tier Points på BA-kontoen min.Men vet ikke helt om det egentlig er verdt det? Jeg trenger tier-pointsene for å opprettholde gullkortet mitt, men det er jo en grense for alt.
Siden det er omtrent 7 ganger dyrere å reise first regner jeg med at man får en form for servering, selv på denne korte turen? I tillegg regner jeg med at man får Lounge-tilgang, priority boarding og fast track?

Re: Er det noe servering på AA first SFO-LAX?

På flyvninger under to timer tror jeg kun du får en liten snacks, som består av varme nøtter og/eller cookies. Domestic i USA er svært gniene på maten, også på first class.
Muligens Virgin America er mer generøse enn de andre, såkalte nettverksselskapene.

Fikk bare en drink for tre år siden. Gjør research på Google om muligens billigere first. Søkerord er k-up.

Loungetilgang er ikke inkludert i en F-billett, og faktisk heller ikke om man har status hos AA. Det er kun på internasjonale flighter at man får tilgang til lounge med en C eller F-billett hor amerikanske selskaper. Eneste unntaket jeg vet om, er Alaska, som tilbyr tilgang til lounge på alle F-billetter.

Hva servering angår, så vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke når du skal reise, men om det er etter at jeg flyr samme ruten den 19/1 neste år, så skal det ha dukket opp en trip-report med bilde av serveringen her på forumet.

Ellers forstod jeg det som at det var LAX du faktisk skulle til? Om det bare er billige TP du er ute etter, så drev jeg selv og så etter det ifm. nevnte tur over, og fant F-billetter fra SFO til LAS for ca. 3000 kroner en vei. Da flyr man via LAX, og får altså 120 TP for de 3000 kronene, noe jeg tør påstå er en grei deal.

Får vel ikke lounge-tilgang med innenriks førsteklasse heller, da må man være medlem i klubben.

Så utrolig kjipt. Da tar jeg heller en Europa-tur med BA med flybytte på LHR. Da får jeg faktisk 160 TP i CE.

Det virker ganske bortkastet med mindre du absolutt må ha tier poengene med en gang. Innenriks i USA booker jeg Virgin der det er mulig, synes de er en klasse over de andre både i first og economy.

Dersom du har BA Gold kommer du jo inn i loungen uansett. Priority Access faar du som gir deg tilgang til Fast Track, men det har du med BA Gold uansett. First Class boarder foer alle andre hos AA. Det er ingen servering paa flighter som denne. Gratis alkohol og en pose noetter, that's it.

Loungetilgang er ikke inkludert i en F-billett, og faktisk heller ikke om man har status hos AA. Det er kun på internasjonale flighter at man får tilgang til lounge med en C eller F-billett hor amerikanske selskaper.

Nei, du faar ogsaa tilgang til loungen naar du reiser internasjonalt i oekonomi naar du har status (Star Gold og tilsvarende hos andre allianser)

Nei, du faar ogsaa tilgang til loungen naar du reiser internasjonalt i oekonomi naar du har status (Star Gold og tilsvarende hos andre allianser)

Mulig jeg formulerte den posten litt feil; Det jeg mente, var at det kun er på internasjonale flighter man har loungetilgang gjennom billetten hos de amerikanske selskapene. Har man status, gjelder det selvsagt bak gardina også.

Ser på AA.com at billigste 1. klasse alternativ SFO-LAX er instant upgrade til rundt 4700NOK. Økonomi kan man få til 73 dollar. Litt av en diferanse. Hva er det egentlig man betaler for når man reiser på 1. klasse på en tur som tar 1 time når man ikke engang får servering eller lounge tilgang? Kun det litt bredere setet og noe bedre benplass?

Ser på AA.com at billigste 1. klasse alternativ SFO-LAX er instant upgrade til rundt 4700NOK. Økonomi kan man få til 73 dollar. Litt av en diferanse. Hva er det egentlig man betaler for når man reiser på 1. klasse på en tur som tar 1 time når man ikke engang får servering eller lounge tilgang? Kun det litt bredere setet og noe bedre benplass?

Prioritert boarding og gratis bagasje og flere bonusmil/poeng. Kjenner ikke bookingklassene i detalj, men vil tro det er en flex-billett.

Instant upgrade er en ufleksibel billett som må kjøpes mist 7 dager i forveien og som er urefunderbar. En fleksibel billett i first er nesten dobbel så dyr. Man kan jo ta med seg mye baggasje for den prisen.
Virker som en relativt dårlig deal.

Back