• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Er det mulig?

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Etter 20 min i tlf med Air France er jeg lettere oppgitt.

Jeg har billett DAB-ATL-CDG-OSL med DL og AF neste uke. Billetten er elektronisk og fra januar. Siden den gang har det blitt endringer i rutetabellen. 19.15 med MD80 går ikke lenger, i stedet går 1800 med CR7. Jeg har ikke fått telefon eller mail om denne endringen, og ringte for to uker siden for å sjekke at jeg var booket på riktig flight. Da fikk jeg beskjed om at jeg var booket på to flighter, en DL flight 1850 og en Comairflight 1900. Ingen av flightene går, og det er jo totalt latterlig å dobbelbooke meg på to flighter som går så tett.

I dag ville jeg konfirmere at jeg var booket på flighten kl 1800. Men neida, der kunne jeg ikke få være med. Jeg hadde sete i førstekl, og det flyet hadde ikke førstekl. Hva var da mulighetene mine? Bli med en MD80 som går kl 13, og vente i 7!!! timer i ATL, i stedet for 2. Jeg sa at jeg godt kunne fly økonomi, så lenge jeg fikk være med kl 18. Nope, ikke sjans. Både sabre, apollo og worldspan viser mange ledige seter i flighten kl 18.

Hva skjer så? Dra så tidlig på dag passer meg ikke, og heller ikke sitte så lenge i ATL. Får sjekke med folkene på flyplassen om de kan booke meg om, eller så får jeg ringe tilbake til AF og få noen som har litt mer opplæring enn hun jeg snakket med. Fersk var hun tydeligvis, jeg måtte forklare tre ganger at jeg var på flyplassen daglig og var sikker på at det ikke gikk noen flight kl 1850 og 1915 slik hun først påsto. Å bli satt på hold 4 ganger vitner kanskje at hun måtte be om hjelp?

Back