Epleturen

Anden var noe tørr.
IMG_4518.jpg

Vegetar pasta, som jeg ikke valgte. Den var visst ikke spesielt god
IMG_4520.jpg

En ganske sterk kylling og ris. God på smak. Valgte samme vin som vestover, Pinot Noir.
IMG_4521.jpg

Droppet osten denne gangen, frukt og is fikk holde. Sauternes, kaffe og konjakk i glasset.
IMG_4524.jpg

Så var vi oppe på marsjhøyde. Forholdsvis langt sør også her.
IMG_4527.jpg

Deretter ble det noen glass til med pinot til et par episoder film, før man fikk prøve å sove litt. Det er sikkert harry, men du verden så godt det er å dra frem pysjen når man skal legge seg. Å sove i dongeri og genser frister lite. Jeg sliter med å sove i 1.kl, så da kan man jo tenke seg at det ikke ble en god natt. Tipper jeg sov 2 timer.

En god time før landing var det klart for frokost. Den som hadde gledet seg til en god frokost, ble ikke skuffet. Egg og pålegg, youghurt med musli og varme rundstykker. Selvsagt også kaffe og jus.
IMG_4528.jpg

Landing omtrent på rute, til et vinterlig Norge. Etter passkontroll ble det et besøk i duty-freen, og når man kom til bagasjebådet kom papp-eska som det første kolliet. Resten tok det dessverre 20 minutter før dukket opp. OSL og Priority er totalt mismatch, men det er vi kjent med.

Etter en tur med flytoget var planen å ta taxi fra National og hjem. Det var lettere sagt enn gjort. Først kom en touran, men der gikk ikke bagasjen inni. Så kom en E-klasse, men heller ikke der var det plass. Det endte med minibuss!

Oppsummeringen fra utreisen gjelder også på hjemreisen. Dårlig lounge, men bra i luften. God mat og god service.
Reisefølget, som ikke er flyinteressert, syntes det var utrolig godt å fly med direktefly. Faktisk mye bedre enn å fly via FRA eller ZRH, selv om det betyr business i stedet for første klasse. Jeg er faktisk enig. Første er moro for opplevelsen sin del, men er det destinasjon som er viktig, eller man reiser ofte, så er direktefly gull verdt. Kommer det flere destinasjoner fra OSL med et fullservice-selskap, så blir det soleklare reisemål.

Og til slutt, til manges store ergrelse, SAS leverer et bra produkt.

Etter en tur med flytoget var planen å ta taxi fra National og hjem. Det var lettere sagt enn gjort. Først kom en touran, men der gikk ikke bagasjen inni. Så kom en E-klasse, men heller ikke der var det plass. Det endte med minibuss!

Tja at du har så mye bagasje er vel strengt tatt din egen feil, de aller fleste taxier verken i inn eller utland er dimensjonert for 90 kg bagasje. Men det er vel typisk at man alltid skal ha noe å klage på...

Forøvrig som vanlig en god og detaljert rapport fra din side!

Tja at du har så mye bagasje er vel strengt tatt din egen feil, de aller fleste taxier verken i inn eller utland er dimensjonert for 90 kg bagasje. Men det er vel typisk at man alltid skal ha noe å klage på...

Tror ikke jeg klagde, jeg bare konstaterte og syntes det var litt komisk.
Eventuelt et tips til andre som planlegger å ta med mye bagasje i en taxi.
Spilte liten rolle for meg hvilken type bil som kjørte de få hundre meterne. ;)

Flott og balansert rapport!

Jeg deler dine opplevelser med SK IC i C. Kjenner igjen mange av beskrivelsene dine etter min siste tur til PVG i november.

Takk for titten!

Hei Dag Viking:) Takk for fin og velskrevet rapport!! Dersom du stod mellom å velge Business på kun utreise eller hjemreise, hva ville du valgt? Synes cateringen ser bedre ut på utreise ut ifra bildene dine.

Hei Dag Viking:) Takk for fin og velskrevet rapport!! Dersom du stod mellom å velge Business på kun utreise eller hjemreise, hva ville du valgt? Synes cateringen ser bedre ut på utreise ut ifra bildene dine.

Hei
Tror jeg ville valgt utreise. Hjem så sover man, eller irriterer seg over at man ikke får sove. Jeg sover generelt dårlig på fly, enten det er F, C eller M. Utreisen er lenger, og du har bedre tid å glede deg over servering. Men det er individuelt. Hvis målet er å sove mest mulig, så kan det være lurt å ta på hjemreisen.

Takker så mye for hyggelig tilbakemelding :) Jeg sliter også med å få sove, så da heller det nok mot C på utreise. En 5 timers connection taler samtidig til fordel for samme mulighet.

Bruker min CT på den samme turen, flyr i C trd-cph-ewr og ewr-osl-trd skal til og med bo på de samme hotellene, 3 netter på Conrad og 3 netter på Waldorf Astoria.

Har bestilt rom på Waldorf Astoria, ikke towers, er det verdt 100$ ekstra pr natt for å oppgradere?

BTW er du HHonors gull, isåfall ble du oppgradert på noen av rommene?

Har bestilt rom på Waldorf Astoria, ikke towers, er det verdt 100$ ekstra pr natt for å oppgradere?

BTW er du HHonors gull, isåfall ble du oppgradert på noen av rommene?

Jeg vet ikke om det er verdt det, for jeg har kun bodd i towers. Generelt vil jeg si at WA ikke er spesielt bra, og ikke noe særlig verdi for pengene. Er jo litt kult og stemningsfullt, men ellers ikke så mye å skrive hjem om. Det er på høy tid med oppussing i alle fall.
Beliggenheten syntes jeg derimot var veldig bra, og et bedre utgangspunkt enn Conrad.

Jeg er ikke gull, og husker ikke hvilken status jeg hadde på tidspunktet reisen ble foretatt. :(

Back