ENZV 3 og 4 mai

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Noen bilder fra Sola. Ikke all verdens kvalitet. Kjenner et behov for ei linse med IS etterhvert.....:drunk:

IMG_4348_2.jpg
IMG_4389_2.jpg
IMG_4423_2.jpg
IMG_4497_2.jpg
IMG_4558_2.jpg
IMG_4630_2.jpg
IMG_4642_2.jpg
IMG_4688_2.jpg
IMG_4694_2.jpg
IMG_4723_2.jpg

Hvorfor landet BA, Tomas Cook og Lufthansa på SVG??
Frankfurt ruten er det vel eurowings om oppererer

Hvorfor landet BA, Tomas Cook og Lufthansa på SVG??
Frankfurt ruten er det vel eurowings om oppererer

Jeg vet ikke hva BA(Sun air of Scandinavia) gjorde der. Men Lufthansa er hver dag på Sola med 737. (har vært Airbus også) Lufthansa flyr med eget matriell på den 3.daglige avgangen på kvelden. Thomas Cook Scandinavia er på Sola hver dag i hele sommer. Thomas Cook Scandinavia har base på Sola hver sommer.

Ser du var 2 min før meg Vede ;)
Thomas Cook har vel bare ennå søndager?
Den LH flyr med 737 er vel den som det er mest passasjerer på, og da har ikke Eurowings og de andre i LH Regional store nok maskiner!

Last edited:
Jeg vet ikke hva BA(Sun air of Scandinavia) gjorde der. Men Lufthansa er hver dag på Sola med 737. (har vært Airbus også) Lufthansa flyr med eget matriell på den 3.daglige avgangen på kvelden. Thomas Cook Scandinavia er på Sola hver dag i hele sommer. Thomas Cook Scandinavia har base på Sola hver sommer.

tusen takk for svar men vet du landings tidspunkt og avgangstidspunkt på Thomas Cook Scandinavia maskinen og dager ??

tusen takk for svar men vet du landings tidspunkt og avgangstidspunkt på Thomas Cook Scandinavia maskinen og dager ??

Mener at Thomas Cook kommer på mandager rundt 18.00. Det har det iallefall vært de to siste gangene jeg har sett den......

Den gikk her fra SRP 1. mai til SVG og der skulle den videre på charter til SXF og retur til Sola 3. mai, så gikk den videre til Aarhus. :)

RRA vet dette bedre enn meg for han jobber for de. Men de går ut tidlig morgen og kommer tilbake sent kveld/natt alle dager utenom mandager da de kommer klokken 18. Men nå har de vel ikke begynt med fullt program enda. På tirsdager kommer de vel i 3-4 tiden også etterhvert da de flyr to ganger til Palma.

Ok:) Det ganske utrolig at de gangene jeg har vært på sola i mitt spotterliv har det ikke vært en eneste bird strike:) Har du opplevd noen eller?:)

RRA vet dette bedre enn meg for han jobber for de.

FYI

Thomas Cook Scandinavia startet opp sommerbasen på Sola den 27 april, og de flyr DAGLIG.
Avreise og ankomst tidspunnktene varierer fra dag til dag, men avgangene er mellom kl 0530 og 0730 på morgenen med ankomst utpå kvelden/natten.
Ankomsten er normalt sett rundt kl 0300 om natten, men noen ganger kommer den på ettermiddagen.

Full oversikt over DK sine avgangs- og ankomsttidspunkter ligger ute på http://www.avinor.no/lufthavn/stavanger

Fine bilder Sirpjalle!

Last edited:
Sorry for OT, men noen som veit noe om disse:
Avg. Til Rutenr Flyselskap Status
07:45 H7 RAF1604 Innstilt
16:15 H7 NJE196 Netjets Avreist 16:15.

Back