ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

Re: ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

Og i bakspeilet:

Bilde0311.jpg
 
Re: ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

Haha! Knalltøft! Hvordan fikk du lov til å kjøre ut på rullbanen? Jeg forstår at du mest sannsynlig jobber der, men kan man bare kjøre ut på rullebanen?
 
Re: ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

330`n pleier å bli hentet på banen av en follow-me-bil (slik vi satt i). Men THNP kan nok reglene for hvem som skal ha slik bil bedre enn undertegnede.
 
Re: ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

Håla.

Vårt lokale regelverk sier at fly av kat. E og F skal ha follow-me-tjeneste da de lander på dispensasjon. I utgangspunktet er det Airport-Patrol som tilbyr denne tjenesten, men tårnet lurte på om vi (jeg og gilberg) kunne ta oss av dette i dag, da vi allikevel bare var ute og farta og tok bilder på området. (ja jeg jobber på ENVA).

/TH
 
Re: ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

Bare sånn for ordens skyld - hva betyr det at A330-300 er E eller F-kategori?
Flyet er ellers kategorisert som klasse C (men det sier intet om vekt f.eks, men noe om minste flyvehastighet og stalling etc)

For øvrig får ikke flyet taxe over den vanlige broen på taxebanen, men ta omveien via rullebanen. Det er der follow-me-bilen kommer inn i bildet;-)
Den får heller ikke starte ved gate (43, 44..) da den da ville ha kunnet blåst hangaren og småflyene bak seg ut av apron..

Fine bilder.
 
Re: ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

Kategoriene E og F er for fly med vingespenn over (husker ikke hvor langt) en viss bredde som må ha følgebil på Værnes. For fly med vingespenn i kategoriene under (A, B osv) behøves ikke følgebil.

Edit: for taxe-bruene gjelder egne regler ;)
 
Re: ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300

Stilige bilder! Ikke ofte man ser fly fra den vinkelen! Tøfft, rett og slett!

BF:cool2
 
Back
Top