• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LH Ennå et Lufthansa AOC - City Airlines (aka Cityline 2)

Jaaa. Jeg er med Lufthansa City, her den 29. december fra München og til Barcelona. Så må vi se hvordan de er, sammenlignet med LH.
Er det egentlig noen forskjell mellom Lufthansa og Lufthansa City for oss passasjerer?
Er ikke Lufthansa City egentlig der kun for å presse ned crew og driftskostnader ala det SAS Connect er for SAS?
 
Er det egentlig noen forskjell mellom Lufthansa og Lufthansa City for oss passasjerer?
Er ikke Lufthansa City egentlig der kun for å presse ned crew og driftskostnader ala det SAS Connect er for SAS?
Har selv ikke reist med dem, så tipper opplevelsen ombord er ganske lik.
Den store forskjellen er at de er et helt eget og separat selskap som ikke operere på vegne av Lufthansa under LH-koder, men heter Lufthansa City og operer under VL-koder.
Fram til nå i høst har de kun hatt codeshare med LH, og derfor svært begrenset mulighet for videreforbindelser ut fra f.eks FRA og MUC. Nå skal de ha blitt medlem i Star Alliance tidligere i høst, så codeshare og interline-avtaler kommer nok flere av, men fortsatt langt å gå for å fortsatt kunne matche Lufthansa og deres avtaler.
 
Back
Top