Avinor kjører i disse dager en kampanje, blant annet i Stavanger, der de forteller om Domestic Transfer og hvor fortreffelig det er å reise via OSL.
Kampanjen blir møtt med heftig kritikk,i media, av næringlivet og ikke minst på sosiale medier. Kritikken går på aldeles mislykket forsøk på humor, ved hjelp av fraser vi overhodet ikke bruker her borte, samt det faktum at for oss er OSL en omvei for de fleste utenlandsturene vi skal på. Og så presterer de å slenge opp postere i nabobyen Sandnes, med "Hallå Stavanger".... Da kjenner man mottakeren av budskapet dårlig, mtp rivaliseringen mellom byen Stavanger og tettstedet Sandnes .
Noen som vet om denne reaksjonen er et "Stavangerfenomen", hva sier de andre byene som er offer for denne kampanjen?
Forresten noen her som vet hvilke selskaper og fra hvilke destinasjoner denne Domestic Transfer gjelder for? Fikk inntrykk av at det ikke er en ordning for alle?