• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ENHA: GA-besøk fra Gardermoen og Kjeller

seilfly

Infrequent traveller ;-)
ENHA: GA-besøk fra Gardermoen og Kjeller

Det var en stund siden jeg var på Flyplassen sist, så i dag tok jeg en tur på Hamar Flyplass og tok noen bilder imens noen GA-fugler holdt på med det ene og det andre. Info om fly, noe EXIF-data og link til bildet (for de som hater å scrolle) kommer over hvert bilde... Jeg bruker laptop nå så fargestikk har jeg ikke sett etter, så bruk lokalbedøvelse i evt tilbakemelding om farger :).

LN-NAR: Nedre Romerike Flyklubbs Piper PA-28-161 (28-7716054), holdt på med landingsrunder. Dernest gikk de via Stange Kirke, ett av Hamar reportingpoints ved in-/outbound VFR-trafikk, tilbake til Kjeller.

EOS 20D med EF 300mm f2.8 L IS USM - Brennvidde 300mm | Tv 1/500 | Av 8.0 | ISO 100
Åpne bildet av LN-NAR
WM20070713_1_300MM_LNNAR_ENHA_GRINDVOLL.jpg

LN-AGM: Skyhawk Gardermoens Cessna 172S (172S9674), ankom for å refuele, tok så en landingsrunde før den forsvant sørover.

EOS 20D med EF 300mm f2.8 L IS USM - Brennvidde 300mm | Tv 1/500 | Av 8.0 | ISO 100
Åpne bildet av LN-AGM
WM20070713_2_300MM_LNAGM_ENHA_GRINDVOLL.jpg

LN-ALZ: Hedmark Flyklubbs Reims/Cessna 172P (F172-2125), stod på apron en stund før en instruktør og en elev tok seg en sving eller ti.

EOS 20D med EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM - Brennvidde 180mm | Tv 1/800 | Av 8.0 | ISO 200
Åpne bildet av LN-ALZ
WM20070713_3_180MM_LNALZ_ENHA_GRINDVOLL.jpg

Takk for meg for denne gang! Ønsker tilbakemelding på alt man måtte ønske å gi tilbakemelding om. Visningsform på forumet/info, skarphet, whatever, men ikke fargene helt ennå :)

Re: ENHA: GA-besøk fra Gardermoen og Kjeller

så jo riktig å pent ut dette da (som alltid fra den kanten) :)

Unskyld at jeg sier det, men jeg synes fargene/lyset er perfekt(e)!

OK da har jeg hatt flaks med automatikken. Takk :)

Og ellers har jeg egentlig ikke noe å utsette på bildene- Bra skarphet, midtstilt, horisont, motiv- alt stemmer! (etter min smak da)!

Bare +++++ fra meg, mer er det ikke si om disse flotte bildene.

Jan

Back