Endring i EBG-krav for Norge

erlendag

EBG,FBG,LH FTL,TK Elite
Kom over følgende formulering på SSI:
EuroBonus Gold (EBG)

Norway

45 000*

35*

* These levels are valid until September 30, 2013.
Det kan se ut som om det blir en endring i de norske kravene til EBG fra 30.09.2013

Last edited by a moderator:
Re: Endring i EBG-krav for Norge?

Og nye krav blir:
New! Basic points and qualifying flights from October 1, 2013
Effective 01oct13, the number of required Basic points in Norway is being adjusted, so all countries/markets have the same requirements from above date.

Tier level structure

Basic points
required

Qualifying flights*
EuroBonus Silver (EBS)
20 000
20
EuroBonus Gold (EBG)
50 000
50
* In any class with SK & WF operated flights

Last edited by a moderator:

Det var jo ganske som forventet. Trer dette i kraft umiddelbart montro, eller går man ut inneværende kvalifiseringsperiode med de gamle kravene?

Slik jeg tolker dette så endres vel dette 1. oktober. Har du gull etter gammelmåten pr da så er det 35/45000 som gjelder. Rekker du ikke det så må du pent oppnå 50/50000.

Dette er vel på samme nivå som EB lå før forbudet kom?!

Hoho, flaks for en gangs skyld. Min periode utløper 1. oktober...

Hoho, flaks for en gangs skyld. Min periode utløper 1. oktober...

Samme her, så det var jaggu godt timet :cool:

Satser vel på å klare kravet uansett. Når man først har fått EBG er det jo mye lettere å opprettholde det, mtp EBG-bonus på flyreiser med SK-gruppen osv. Pluss at det er mye verre å gi slipp på goder man har opparbeidet seg :p

Hekkan! Null sjans å opptjene Gull hvis jeg ikke kjapper meg.

Jeg har opptjeningsperide til starten av mars neste år. Passerer imidlertid grensen på 45.000 poeng nå til helgen. Vil jeg få gull da eller ikke?

Jeg har opptjeningsperide til starten av mars neste år. Passerer imidlertid grensen på 45.000 poeng nå til helgen. Vil jeg få gull da eller ikke?

Ja, de nye kravene trer ikke i kraft før 1. oktober, så passerer man 45K eller 35 segmenter innen det får man EBG.

Skulle vel ikke forundre meg om EBD opptjeningen ikke kan starte før det trer i kraft, så om noens periode går ut 30 sept og har oppnådd 100k, får man vel ikke Diamond før man kvalifiserer seg i neste periode.

Hvis ikke de er litt greie da? Men pleier de å være det? :stir

Puh, har min 35. tur 13.september, så da burde gullet være i boks. Eneste usikkerhet er fire turer fra i sommer som ikke ble registrert på grunn av en bug i Altea. De er sendt til etterregistrering for lengst, så de burde dukke opp på kontoen i løpet av de neste to ukene, men hvis de i teorien ikke skulle bli godskrevet innen 1. oktober; vil de fortsatt gi gull selv om kravet da er 50?

Sjekket nettopp på SAS chat'en. Svar derfra var at dagens opptjeningsnivå gjelder ut kvalifiseringsperioden din. For min del fra 1/4-13 til 31/3-14, og fikk positivt bekreftet ja at 35 legs innen denne perioden kvalifiserer til gull. Gamle regler gjelder da ut kvalifiseringsperioden. Så får vi nå se da.

Sjekket nettopp på SAS chat'en. Svar derfra var at dagens opptjeningsnivå gjelder ut kvalifiseringsperioden din. For min del fra 1/4-13 til 31/3-14, og fikk positivt bekreftet ja at 35 legs innen denne perioden kvalifiserer til gull. Gamle regler gjelder da ut kvalifiseringsperioden. Så får vi nå se da.

Det er jo kjempegreier! Håper dette er riktig!

Dette er vel sånn sett fair nok med tanke på hvor mye lettere det er å tjene opp poeng nå.

Back