Endelig tirsdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Hau hau .. ingen dårlig morgen .. Har akkurat fått nytt kjøleskap på plass, og det gamle har flyttet til garasjen. Vår gamle GE 'beer-fridge' fra 1936 har dermed fått avløsning, og skal flytte til et familiemedlem som har satt seg som mål å restaurere det til gammel storhet.

Ellers skinner solen, og siden man er inne på bilmerker, landssvikere og krigsprofitører, så kan vel både VW og BMW nevnes også ..

Ingen kan leve svart/hvitt.

Alle velger sine gråtoner...

At 'å lese seg opp' oppfattes som hersketeknikk, slår meg imidlertid som noe bakvendt. Informasjon gir styrke.

God tirsdag fra Sandefjord.
Fra Imm1, tidligere kjent som Imm.
Innlogging funket ikke, så jeg måtte opprette en ny bruker.

Det er tid for mimring.
Jeg ble med på forumet i 2006. Og ble raskt en svært så upopulær mann. Årsaken var enkel: Ryanair var HATET så til de grader, både på forumet og av folk i bransjen. Mens jeg syntes konseptet var bra for sitt bruk.

Etter en tid ble det arrangert «Fly og øl» på sjøflyhavna på Fornebu. Jeg var veldig bekymret for hvordan det skulle gå. Temperaturen i diskusjonene på nettet kunne være svært så amper. Jeg valgte å ta med datteren, så ville jeg trolig ikke bli banket opp ihvertfall. 😂

Michelle var liten, og fikk på seg redningsvest siden vi var nær vannet. Fly og øl gikk langt langt over forventningene. Og folk var virkelig hyggelige.

Michelle, som var 4 år da, er i dag på tur til London. Dagstur. Hennes første flyspottingtur.
Hun har blitt en av oss.

God morgen fra PDX :)
Eller som EB sier "Endelig tirsdag" men jeg har på følelsen at det er mandag enda.

Jeg må skryte av den MPC appen, den er fantastisk!!
Jeg viser den og går i den linja og det er ingen som er i den linja. Og hun Homeland Security angenten som ventet der ble så glad når hun så meg og det tok max 10 sekunder.
Så tusen takk for de på Flyprat som tipset om den :)

Ha en fantastisk tirsdag:-)

Thai A320 med business-seter er jo en fordel, men det er lite plass til håndbagasje når første hylle på begge sider er opptatt av crewting.

Har de fått biz.seter innstallert ? Var standar 6 i bredden med blokkert midsete på min TG A320 i februar.

God kveld fra Munchen. Sitter her og lurer på om jeg skal slå til eller ikke på tilbudet om 10 dagers tur til Thailand, jungel og strand til helgen, bare en drøy måned etter forrige utflukt (burde´ jo være en no brainer, ... :cool:

Da må jeg beklage hvis du tok det som hersketeknikk :72:

Jeg mener faktisk at det er mer herskeknikk som du bruker her, som setter meg i bås med en som mener "noe galt" fordi jeg sier noe som i min bransje, og omgangskrets bruker uten å være slemme; "les deg opp litt før du mener", Men jeg har blitt kalt mye rart her jeg fordi jeg har ment noe som "gale folk" mener. Tenk om Arnfinn Nesset likte Aass øl.. Da er jeg….

Jeg har bare vært gjennom disse diskusjonene en del år og for eksempel da det raste som verst med forball VM i Qatar så hadde jeg kollegaer som "boikottet" forball VM, men samtidig reiste på ferie til Thailand (som plager arbeiderne like mye eller mer), og på toppen av det hele fløy Qatar Airways over :D
Jeg mener at hvis man prøver å heve seg selv moralsk med å boikotte produkter som er komfortabelt å boikotte (som for meg; ikke se på fotball, ikke kjøpe Tesla osv) så synes jeg (helt personlig) at det blir litt lættis.

Jeg tviler på at de som boikotter amerikansk vin om dagen gir opp iPhone, Facebook osv av den grunn.

Å holde seg orientert og oppdatert er ALDRI feil !! NY Times (og deres Podcasts (Ezra Klein med flere)) er ikke hersketaktikk, det er kun smart !!

Selvsagt et poeng, men samtidig er det i disse dager veldig enkelt gå forbi hyllen med amerikanske vin på Polet og enkelt når Tesla aldri har vært aktuelt. Men jeg gidder ikke bytte telefon ;)

Hmm ja men nettopp mesteparten av de vinene du går forbi er vin fra områder som på ingen måte støtter Trump, de blir straffet av Trump…..så din boikott blir en støtte til Trump ???

Hau hau .. ingen dårlig morgen .. Har akkurat fått nytt kjøleskap på plass, og det gamle har flyttet til garasjen. Vår gamle GE 'beer-fridge' fra 1936 har dermed fått avløsning, og skal flytte til et familiemedlem som har satt seg som mål å restaurere det til gammel storhet.

Ellers skinner solen, og siden man er inne på bilmerker, landssvikere og krigsprofitører, så kan vel både VW og BMW nevnes også ..

Alle velger sine gråtoner...

At 'å lese seg opp' oppfattes som hersketeknikk, slår meg imidlertid som noe bakvendt. Informasjon gir styrke.

Er 125,5 % enig med senor LN-MOW - informasjon er hva vi trenger !! Tollsatser med biler i en Globalisert verden er et minefelt, ta GM 2 av av bestselgeren er produsert i Mexico og vil bli 25% dyrere, eller Toyota Camry 100% produsert i USA (markedet er jo totalt US 80+ år gamlingere bak rattet som aldri tør å kjøre over 54 MPH) 25% dyrere - mens BMW X5 som med motor inkludert !! Også er en AmCar (kun Hybrid er produsert utenfor USA). Dette skjønner ikke Trump! Blir tolllagt 25% i Europa !!

I følge planespotters.net har 3 av 20 fått det

Jeg vet jo ikke, men tror nok det er langt flere enn det nå
Brukes i hovedsak på utenlandsdestinasjoner, men også innenlands på CNX, HKT og KBV i noen utstrekning

På maskinen jeg reiste med til Chiang Rai i februar var det bare økonomi pluss. Det gikk klart fram i bestillingsdialogen da jeg bestilte billetten hos Thai hvilke avganger som var satt opp med business class og hvilke som hadde økonomi pluss

Akkurat nå er jeg mest nysjerrig på LN-MOW sin beer-fridge fra ... 1936? Og den virker ennå?

Jeg tror ingen her ønsker å vedde mot meg om jeg sier at ingen av mine kjøleskap kommer til å holde så lenge...:p

Hmm ja men nettopp mesteparten av de vinene du går forbi er vin fra områder som på ingen måte støtter Trump, de blir straffet av Trump…..så din boikott blir en støtte til Trump ???

Men vi som sitter her med kun norsk pass har ganske begrenset med muligheter til å påvirke amerikansk politikk. Det vi har noe mulighet for er å påvirke amerikanske bedrifter, som igjen har mye større mulighet til å påvirke amerikansk politikk gjennom lokalt engasjement, støtte kandidater osv.

Enkelte ting er det omtrent umulig å komme seg unna amerikansk på, som mobiltelefon pga operativsystem f.eks.
Andre ting er enklere, som å ta med seg en sjokoladeplate fra Nidar fremfor Freia, hoppe over hylla med amerikanske viner på polet eller kjøpe en av mange europeiske biler fremfor Tesla eller Ford

Status
Not open for further replies.
Back