Endelig tirsdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Kaffe og forum og NRK StorOslo på i bakgrunn. Arbeidsoppgavene venter så det er vel egentlig ikke så mye å vente på…ryktes om bakt potet med alt man måtte ønske seg av fyll til lunsj…er det rart jeg ikke er like opptatt av vekta som andre;-) Kjør på!

God morgen fra havet.

Nattevakt 6 av 7 nærmer seg slutten og det betyr snart halvveis. Ikke så mye mer å si enn at Skatteetaten har gjort en grusom feil ved å ikke la meg få skattemeldingen på første tilgjengelige dag. Så de bør virkelig gå inn i seg selv [emoji854] Venter i spenning.

Utover det, ha en fin dag

FQTV

Morn fra Tønsberg. Etter litt krangling ble junior og jeg enige om at dagen først starter kl 6. Så får vi etterhvert finne på noe i dag også

God morgen fra tbanen. En dagvakt venter, jeg tror nok det kan bli høvelig hektisk men satser ikke på det. Deilig med to ukers normalitet på tbanen iallefall. Blir jo til at de kutter 2ern østfra på Stortinget. Får bare dra enda tidligere da. Stengingen av Majorstuen til sommeren blir nok egentlig enda mer problematisk. Den tid den sorg

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Mornings fra Asker. Litt forsinket avreise, så da passer det bra med årets først espresso i solveggen. Kona sendes på foreldremøte, mens jeg står for kokkelering og treningslogistikken for barna. Ha en fin dag.

0cd9b5728b6d559691af4c2b85e64216.jpg

Godmorgen med en kop té i koppen. Dejlig tirsdag morgen her i Malmö. Klokken er jo blevet 7.47, og det betyder jo at det er dagens bedste tidspunkt.

Må i alle få en dejlig dag <3

God morgen fra Forus. Første kaffekopp ble inntatt hjemme, nå er det på tide med kopp nummer 2 på kontoret. Etter at dagen i går endte lettere kaotisk satser jeg på å få ryddet litt i dag og komme meg videre.

God morgen fra kontoret.. Deilig økt i sutdioet (tre uker til neste strand-løving) i dag med NY Times og senere politisk kvarter på øret.. Splittet verden om dagen og artig å se hva folk diskuterer mens Benjamin bomber det siste som er igjen av et totalt knust folk.. Hvis det skal boikottes om dagen og en god flaske chardonay fra Napa eller en stygg elbil er standarden, så er det ikke mye igjen vi kan handle i verden (hvis boikotterene mot formodning leser seg opp)

I dag er det reise og møte-planlegging (heldigvis fått lurt meg unna et par turer), foreldremøte i kveld og så kosekveld med den langbente.

Her pakkes det i Chiang Mai for hjemreisen etter 4 uker her i landet
Den store hvalen fra Lufthansa har nettopp landet i BKK, så håper den er klar til retur i kveld og at ingen streiker i München. Men først en A320 fra Thai ned til BKK

Jeg er bedre.

God tirsdag fra Sandnes. Etter forrige uke ble tilbrakt i Harstad på jobb er det kona som får gå på jobb i starten av uka mens pappa steller hjemme. Mini våknet for litt siden etter en hvil på 35 minutter. Synes det var litt kort så etter litt vugging med vogna av svensk fabrikat sovnet hun igjen. Så får vi se hva fasiten blir. Neste flytur blir allerede fredag, men da går jeg for toget hjemover. Så får vi se hvordan det går…

God morgen fra kontoret.. Deilig økt i sutdioet (tre uker til neste strand-løving) i dag med NY Times og senere politisk kvarter på øret.. Splittet verden om dagen og artig å se hva folk diskuterer mens Benjamin bomber det siste som er igjen av et totalt knust folk.. Hvis det skal boikottes om dagen og en god flaske chardonay fra Napa eller en stygg elbil er standarden, så er det ikke mye igjen vi kan handle i verden (hvis boikotterene mot formodning leser seg opp)

I dag er det reise og møte-planlegging (heldigvis fått lurt meg unna et par turer), foreldremøte i kveld og så kosekveld med den langbente.

Interessant nok bruker RFK Jr samme argumentasjon når han snakker mot vaksiner. "Hadde folk bare lest seg opp". Interessant hersketeknikk

Uavhengig av retoriske redskaper vil jeg si at Sud har et poeng. Jeg ville f.eks. ikke byttet ut en Tesla til fordel for en Xpeng. Men samtidig er jeg ganske sikkert "skyldig" i å kjøpe opptil flere produkter fra bedrifter med tvilsom historie/politikk/holdninger. Skal jeg gjette er det i klesskapet jeg kommer til å finne flest "synder" i så måte...

Uavhengig av retoriske redskaper vil jeg si at Sud har et poeng. Jeg ville f.eks. ikke byttet ut en Tesla til fordel for en Xpeng. Men samtidig er jeg ganske sikkert "skyldig" i å kjøpe opptil flere produkter fra bedrifter med tvilsom historie/politikk/holdninger. Skal jeg gjette er det i klesskapet jeg kommer til å finne flest "synder" i så måte...

Spørsmålet er: er dette et poeng overhodet? Er det bare Xpeng eller Tesla å velge i? Det er mange synder å finne i mange skap, men ett sted må man starte. Når man ser på Elon Musk som verdens rikeste mann, som er fungerende president for ett av verdens mest innflytelsesrike land, så er det da et helt kosher sted å begynne på IMO. Til tross for at Volkswagen er et gjennomkorrupt kapitalisme-helvet. Til tross for at Kinesiske selskap ofte jobber på vegne av den kinesiske regjering. Til tross for at batteriproduksjon ødelegger afrikanske barns liv og framtid. Ingen kan leve svart/hvitt. Det blir det samme som å diskreditere hele klimabevegelsen med at man må leve naken i ei hule for å være i mot at hele jorda vi lever på ødelegges.

Interessant nok bruker RFK Jr samme argumentasjon når han snakker mot vaksiner. "Hadde folk bare lest seg opp". Interessant hersketeknikk

Da må jeg beklage hvis du tok det som hersketeknikk :72:

Jeg mener faktisk at det er mer herskeknikk som du bruker her, som setter meg i bås med en som mener "noe galt" fordi jeg sier noe som i min bransje, og omgangskrets bruker uten å være slemme; "les deg opp litt før du mener", Men jeg har blitt kalt mye rart her jeg fordi jeg har ment noe som "gale folk" mener. Tenk om Arnfinn Nesset likte Aass øl.. Da er jeg….

Jeg har bare vært gjennom disse diskusjonene en del år og for eksempel da det raste som verst med forball VM i Qatar så hadde jeg kollegaer som "boikottet" forball VM, men samtidig reiste på ferie til Thailand (som plager arbeiderne like mye eller mer), og på toppen av det hele fløy Qatar Airways over :D
Jeg mener at hvis man prøver å heve seg selv moralsk med å boikotte produkter som er komfortabelt å boikotte (som for meg; ikke se på fotball, ikke kjøpe Tesla osv) så synes jeg (helt personlig) at det blir litt lættis.

Jeg tviler på at de som boikotter amerikansk vin om dagen gir opp iPhone, Facebook osv av den grunn.

Last edited:
Her pakkes det i Chiang Mai for hjemreisen etter 4 uker her i landet
Den store hvalen fra Lufthansa har nettopp landet i BKK, så håper den er klar til retur i kveld og at ingen streiker i München. Men først en A320 fra Thai ned til BKK

Thai A320 med business-seter er jo en fordel, men det er lite plass til håndbagasje når første hylle på begge sider er opptatt av crewting.
Er mulig med håndbagasje under biz setet foran, det er jo en fordel. Likevel tar pledd og pute opp mye plass.

Ingen eskorterte meg til førsteklasse loungen, men jeg fant veien og slapp inn selv om jeg kom alene. LH-appen har i alle fall registrert bagasjen min som ble gjennomgående sjekket inn fra CNX

Så får vi håpe at internettet virker på kveldens flyvning

God ettermiddag fra Forus,
Nok en grei dag i O&G bransjen , interessant og utfordrende dager i prosjektet der vi nå passerer DG1.
DG2 er satt til desember.
I kveld Årsmøte i Flyhistorisk Museum Sola.
Ha en fortsatt fin dag.

Det er mange synder å finne i mange skap, men ett sted må man starte.
For all del, poenget er ikke at du ikke kan boikotte. Men skal man først boikotte kan det være greit å tenke over hva man velger som alternativ. Derav mitt eksempel med Xpeng, for som du nevner: det finnes mange alternativer.

Sud sitt eksempel med fotball-VM er således ganske treffende...;)

Jeg tviler på at de som boikotter amerikansk vin om dagen gir opp iPhone, Facebook osv av den grunn.

Selvsagt et poeng, men samtidig er det i disse dager veldig enkelt gå forbi hyllen med amerikanske vin på Polet og enkelt når Tesla aldri har vært aktuelt. Men jeg gidder ikke bytte telefon ;)

Status
Not open for further replies.
Back