• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Endelig søndag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra Ris. 4 lys er tent og luke i marsipankalenderen åpnet. Rolig morgen men en desto mere aktiv ettermiddag med tre nieser og nevøer og 4 grand nieser og grand nevøer i Lommedalen. Hyggelig med en ettermiddag med 4 generasjoner fra 89 år til 4 uker…slekt er fiiiint.

Her sitter han igjen da og skal fullføre DN lørdag før en joggetur. Så en rådyr midt i øyet da jeg kom ned trappen, men nå har den spist opp all bladpersillen helt ned til røttene så får vel ikke besøk på en stund. Fortsatt ski som må preppes i boden.

Var på The Harry grand tour i går (Sandefjord Strømstad) og glemte å bruke tollappen så nå har jeg jeg øl til 6 kr stk i hus. Hadde nok litt flaks for alle ble stoppet på grensen med de to gutta i bilen foran var heldigvis mer av interesse enn oss. Blir jo for dumt å fortolle etter han man er hjemme. Nå har vi også 4,5 kg for mye godteri i hus.

Nyt dagen med eller uten øl og snop.

Mornings fra Asker. Her skal vi etterhvert i et juleselskap i svigerslekten. Fortsatt hes og rusten, men tenker teste ut en kort liten løpetur i kveld. Ha en fin dag.

God første juledag fra Knausen. Ribba satt perfekt og i dag og blir den også en del av en kommende laaang julefrokost. Men først litt surfing og kos alene foran peisen. Mye fine feriebilder fra Clinton og annet nytt.

God fjerde advent fra Stockholm. Ordne og pakkedag før Statens Järnvägar, eller SJ AB nå for tiden, tar oss vestover til Oslo og julefeiring.

Morn fra Tønsberg. Pasientene er på bedringens vei, men ståa er fortsatt slik at kun minstemann og jeg som tar turen til Sandefjord i ettermiddag.

Puhhh endelig tilbake i Norge. Ganske strabasiøs hjemreise med PR fra NL til MNL og derfra videre med EK til DXB og så til OSL. Men på OSL der sto sjåføren og ventet på oss alle 4 igår. En MB AMG SUV tok oss til Vinderen.

De som har tatt seg av huset har pyntet det opp til jul innvendig og utvendig. To much spør du meg. Jeg demonterte noe etter at hushjelpa reiste hjem på juleferie. Vil ikke såre noen:-) Nå er vi snart på vei til hytta i Nord-Odal - som jeg beholder som en motsats til digitaliseringen og det moderne livet. Her er det ikke strøm og ei heller "telenor" dekning. Mor i huset jukser med sitt Telia abb og ho kan få noen streker dekning på sin telefon. Utedass og vannbrønn med eldgml manuell pumpe. Jeg elsker det.

Hyttebygging på Hafjell - firma gått konkurs og de Estiske snekkerne(tydligvis tusenkunsnere)har reist hjem for å støpe nytt gulv i ny Rema 1000 butikk i Talinn(eller var det Riga i Latvia):-) Da fikk kompisen min, snekker, oppdraget med å ferdigstille faenskapet. Hytta er beboelig og han nyter godt av grei gasje samt fri kost og losji(og lei inn hvem faen du vil - må ha den klar til Påsk).

Henshaw; Virker som om Du og Din famile burde ihvertfall ta Tran. Kun etpar ganger du har innlegg her som ikke beskriver at noen er syke. Vi opererer også som en familie på 4 og inkl barnehage-/skoletid på unga og oss voksne i jobb så har vel vi stort sett 0,1 dgr fravær. Men vi sendte/sender unga på skolen om de hoster/har litt feber. Kun skikkelig syk hjemler fravær i vår familie. Det går over. Jeg hadde 2 dager vekke i år med dobbelsidig lunge betennelse. Unga har ikke fått lov til å værra hjemme. Verre enn "manflu". Alle snufser/hoster vi litt. Bare skyv/dytt de på skolen/bhg med beskjed om at "ikke si til lærer evt bhg personell" at du er i dårlig form - gjerne med en belønning i enden - da holder de kjeft. Det meste går over. Men toucher feberen nær 40 tallet over noen dager då bør man vel tilsees av en lege.

Last edited:
God søndag fra Chile. Her skal godset forberedes for gjesteinnrykk i morgen. Men først en treningsøkt. Ha en bra førjulssøndag.

Tralla-la ... det brenner i rosenes leir. :p

God morgen .. Nullføre og fine bernerforhold for morgenturen. Var en tur i Augusta i går og tittet på mulig erstatning for pickup'en. Tacoma'en nærmer seg 150.000 miles så den er jo knapt innkjørt, men det skader ikke å sjekke ut alternativer.

I dag blir det vel å ta det med ro. Muligens en tur ut til lunch.

Fjerde søndag i advent - så da tenner vi fire lys.

N194AT.webp

Her slites det fortsatt med influensa og håper på snarlig bedring så det kan bli noe overskudd til å handle julegaver og annet til juleferiringen.

Det sies forførig at dagen i dag 21. desember er årets korteste dag. Men 1. mai er mye kortere. Ca 58% kortere takket være færre bokstaver faktisk. Så det så....
Takk for meg.

Last edited by a moderator:
Med moderatorhatten på så er det ryddet litt. Synes man noe går for langt så rapporterer man innlegget fremfor å ta det i plenum. Diskusjoner rundt moderering gjøres i Forum Feedback eller Moderators Lair

Back