• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Endelig mandag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken hjemme på Ris. Kaffe, forum og nyheter på nett radio - savner allerede papiravisene man vanligvis har i helgene. For noen er det siste feriedag…for andre er det starten på nok en uke med ferie. Digg.

God dag fra Seoul. Vi har sett på kirsebærblomstring i regn, shoppet og nå blir det sikkert kirsebærblomstring i sol.

Noen som vet om sas har baggsge dropp eller innsjekk tilgjengelig tiflugere enn tre timer før avgang? Vi blir nok sittende fint i premium da noen allerede hsr bydd 82000 poeng for C.

God morgen fra Hvalstad. Få planer i dag, utover litt matbestillinger, reisegoogling og en løpetur. Uvisst om vi kommer til å ha netto flere eller færre barn i huset enn normalt, for noen er i hvertfall klare for å både kommer seg ut og besøke venner. Ha en fin dag.

God mandag fra fjellheimen. Pakking og en siste skitur før kursen settes mot lavlandet. Ha en bra dag.

Morn fra Tønsberg. Mer anstendig vårvær igjen i dag, så får vurdere å lufte sykkelen en tur om vinden holder seg anstendig

God morgen fra Skøyen. Grei tur hjem fra KSU i går, i dag er det rituelle oppgaver av typen «fjerne klister og glide ski». Blir nok en sykkeltur også. Ha en fin dag!

God mandag fra Oslo. Liten frimandag eller dvs det føles jo ut som en søndag etter en særdeles rolig påskehelg på jobb. Får gjøre litt forefallende ting i heimen tenker jeg.

Morn fra Bjonevika, ved Sperillens østlige bredd. Skjer forhåpentlig ikke så mye her i dag. Vi skal hjem i løpet av døgnet, men vet ikke helt når. I går skjedde det dessverre en del her. Det var front mot front ulykke på E16,150 meter fra hytta. Vi merket ikke noe før jeg så ut og en trailer stod stille på E16. En midium SUV hadde fått sleng, kommet over i motgående og truffet en VW Caravelle. Det var mulig hoftebrudd og kragebeinsbruddx2, så en haug med ambulanser kom til stedet. E16 var sperret i ca 2 timer fra kl 11. Vi får håpe det går bra med de 6 involverte.
I dag skal jeg prøve å få montert 3 skapdører fra Ikea, på et skap jeg har lagd selv, ellers blir det nok litt reisegoogling også på meg. West Afrika er vinterens plan og der er det ikke alle land som har like gode flyforbindelser med nabolandene. Både West Sahara og Cape Verde har lite flighter til naboland. Når man prøver å unngå mellomlandinger så blir det en del begrensninger.

God morgen fra Grønland. Blir en rolig dag i heimen, men vurderer om man skal ta en tur til Intility for å se Enga mot Viking. Ellers blir det bråstopp på påskeferien da man har en jobbtur til Tyskland grytidlig på tirsdag. Ha en fin mandag🙂

Morn fra Bjonevika, ved Sperillens østlige bredd. Skjer forhåpentlig ikke så mye her i dag. Vi skal hjem i løpet av døgnet, men vet ikke helt når. I går skjedde det dessverre en del her. Det var front mot front ulykke på E16,150 meter fra hytta. Vi merket ikke noe før jeg så ut og en trailer stod stille på E16. En midium SUV hadde fått sleng, kommet over i motgående og truffet en VW Caravelle. Det var mulig hoftebrudd og kragebeinsbruddx2, så en haug med ambulanser kom til stedet. E16 var sperret i ca 2 timer fra kl 11. Vi får håpe det går bra med de 6 involverte.
I dag skal jeg prøve å få montert 3 skapdører fra Ikea, på et skap jeg har lagd selv, ellers blir det nok litt reisegoogling også på meg. West Afrika er vinterens plan og der er det ikke alle land som har like gode flyforbindelser med nabolandene. Både West Sahara og Cape Verde har lite flighter til naboland. Når man prøver å unngå mellomlandinger så blir det en del begrensninger.
I følge Wikipedia går det flighter til Dakar fra Praia ialelfall, samme fra Sal. Men det er som du sier ganske skralt med forbindelser, veldig mye av trafikken er retta mot Europa. Noe som overrasket meg litt er at TAAG ikke flyr dit og at det ikke er noe direktefly til Luanda derfra. Selv fra Sao Tome kan du fly direkte til Luanda med TAAG. TAAG har jo ofte hatt et nettverk av en viss størrelse med de portugisktalenede landene i Afrika.

God morgen. Her er en lang frokost inntatt med barna og mimosaen ble virgin i dag. Det er meldt 14 grader og sol så da blir det kos i solveggen. Årets første fårikål skal mekkes, men først skal jentene hentes på Sommerro.

Tok for øvrig en for teamet og så Affeksjonsverdi.. Tja.. Hadde senket forventningene, men det der ble for platt for min del. Men det lureste er vel å si i kantinen at den var fabelaktig så man ikke blir uglesett.

God formiddag fra Klepp. Vi fikk litt vind i går, men ikke noe spektakulært. Med tanke på bilder fra nokså nære områder kan det hende at terrenget, sammen med andre bygg i området, denne gangen har skjermet oss for vind heller enn å forsterke den.

Nuvel, påsken skal avrundes med god mat og en tur ut. I morgen er det hverdag igjen.

God dag fra havet.

Ble en tung morgen når nattesøvnen sviktet.
Dagens helikopter er unnagjort og lunsjen er snart dagens høydepunkt. Fikk booket en billett til KSU på kommende fri. Er invitert på helstek gris party hos en kollega med asiatisk kone.

God ettermiddag fra Ålgård. Fin tur via det sørlandske i dag. Sjarmøretappen til Ganddal gjenstår med et stopp for å plukke opp noe pizza på veien. Men først var det ei bleie som ikke kunne vente… ha en fin kveld!

• Like
Reactions: EB
Puh, for en påske. Fiksa hele grønnsakshagen (inklusive litt sativa), har til og med satt potet, hatt herlige sykkelturer og sammenmekking av levende Selje-gjerde med kidsa. Litt moderne vri med Merlin-fuglesang-ID-appen, for å lære ungene hvilke fugler vi hører. Blir MYE repetisjon, da jeg merker at det selv for meg kan være vanskelig å huske forskjellen på alle. Men heller repetisjon, enn at de skal vite navnene på alle Paw Patrols utenat, men ikke våre egne sangfugler. Skulle egentlig sitte foran pcn og jobbe litt etc, nå er jeg første gang her, og det er bare for å betale regninger.... (og lese forum :censored:).

• Like
Reactions: EB
Back