• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endelig mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenkontoret. Litt kontorering før jeg kjører og henter noen kollegaer på OSL og forflytter oss til gamle Østfold for noen dagers jobbsamling. Nesten skrekkblandet fryd å skulle (igjen) møte over 40 personer fysisk. Ha en bra start på uken du også!

God morgen fra Hvalstad. Kona og barn er ute av huset, og hjemmekontoret fyrt opp. Teams maraton frem til lunsj. Med barn som må leveres på trening i kveld, passer det utmerket å drive litt multitasking slik at jeg samtidig får meg trekvarter med løpeskoene. Ha en fin dag

Riktig GOD MANDAG fra Barcelona!

Nettopp landet med Avianca sin B787. Dette var en smidig overseas flight og kjekt med BCN for da kommer jeg direkte til OSL uten for mye Europa på kryss-og-tvers.

Avianca har bra konfigurasjon i C-Class på sin B787 og svært trivelig crew på denne flighten, men…servicen bærer litt preg av ‘down-size-due-to-COVID’. Litt lite mat på en flight på 9 timer og 45 minutter og filmutvalget lite imponerende. Jeg klarte uansett i nyte flighten:)

Ha en strålende mandag og uke!

Attachments

• 40344C1E-F00A-4B46-A864-EF95D772ABA4.jpeg
    40344C1E-F00A-4B46-A864-EF95D772ABA4.jpeg
    68.4 KB · Views: 242
  • 9AC588A4-4562-4EA4-B73C-6A677B31A208.jpeg
    9AC588A4-4562-4EA4-B73C-6A677B31A208.jpeg
    63.5 KB · Views: 234
  • E002CBB2-55BD-4767-AB8C-07AAF7898686.jpeg
    E002CBB2-55BD-4767-AB8C-07AAF7898686.jpeg
    66.1 KB · Views: 234
  • AE9CFCF1-739C-4437-8F51-B939CB5DEF77.jpeg
    AE9CFCF1-739C-4437-8F51-B939CB5DEF77.jpeg
    93.3 KB · Views: 236
  • 7E1E00F5-D42A-4179-B60C-E7A5AA32B350.jpeg
    7E1E00F5-D42A-4179-B60C-E7A5AA32B350.jpeg
    90.9 KB · Views: 237
  • 6F7E234B-21E6-423C-9CD9-2EA46047957B.jpeg
    6F7E234B-21E6-423C-9CD9-2EA46047957B.jpeg
    88.4 KB · Views: 55
God morgen fra Kongsberg. Stille og fredelig her etter at ungene har dradd på skolen og kona på jobb. Det er fryktelig mye smitte i området her nå. Eldste jenten og hele hennes familie er smittet, venninner til kona og klassekamerater til ungene er også. Men så langt har vi gått fri her i heimen, men det er nok bare et tidsspørsmål før noen i familien også blir smittet. Jeg er ikke redd for å få korona, men jeg tror ikke det er det mest gunstige i min situasjon. Jeg antar at de tar meg midlertidig ut av listen om jeg får korona og det har jeg lite lyst til. Jeg skal ta en telefon til Riksen litt senere i dag og høre litt hva de sier. Min søster har tilbudt å låne bort hytten om jeg vil isoleres litt og det er nok ganske stor sjanse for at jeg gjør det.

Morn fra Kolsås. Noen begynte å bråke rundt 05:15 i dag, men vi ble enige om å utsette det litt, nytt forsøk ble gjort kl 6, men til slutt ble det 06:45 før man måtte stå opp.
Altså, litt tung start på dagen, men man kan konstantere at det er siste uken med jobb før kalenderen viser august, og det kan man leve godt med.
Skal visst fylles på med snø i løpet av uka, som jo kan bli spennende oppå skøytebanen som ligger mange steder rundtom

Morn frå Trondheim. Frøkna kunne ha vore ute av isolasjonen i dag, men tek vel ein gang eller to til. Eg er midt i, men jobben eg har ventar ikkje, så får gå ned trappa og sjå om vi får til å snakke med boksen der 500 km oppe og få eit bilde eller to ut av den. Det er lagt opp til eit brukbart flyprogram i vår (desperasjon i å bli kvitt EB-poeng mm), frøkna først ut til helga. Vi får sjå korleis det går...

Ha fin dag!

God morgen fra OSL , akkurat landet med SK4004.
Fin tur over fjellet i morgentimen. Nå videre med "jernhesten" til Lysaker og møter på FBU hovedkvarteret.
Ha en fin dag

Nesten skrekkblandet fryd å skulle (igjen) møte over 40 personer fysisk.

Kjenner meg igjen på den. Man gleder seg jo voldsomt til det, men når det først skjer får man en "åj f**n... åjpåjåj" - type følelse.

Supergod morgen fra Lillestrøm. Fikk ringt Air France nå og endret hjemreise fra neste ukes jobbtur til en dag før. Det var unødig mye dødtid der borte pga litt opprinnelig booking med 7 netter borte og sånt.

Uansett... ringte... ventet 30 sek... fortalte hva jeg ville.... please hold the line... We have now rebooked you to the 13th and will refund you 3 Norwegian Krone.

Det er good news blues. Nå er det bare å holde seg frisk.

Ha en stilig dag

Uansett... ringte... ventet 30 sek... fortalte hva jeg ville.... please hold the line... We have now rebooked you to the 13th and will refund you 3 Norwegian Krone.

Da er jo spørsmålet: Hva skal du bruke de tre kronene på?

Apropos refund: Skulle lese noe hos en nettavis i helgen. Betalingsmur. Tilbud på x-antall uker for en femmer. Bestiller. Leser.

Får så mail i dag, om at jeg hadde visstnok hatt samme tilbud for under to måneder siden, så abonnementet ble avvist, og hele femmeren ble refundert. (Trodde selvsagt at en evt. sperre ville slått inn allerede da jeg bestilte). Så, da sitter jeg her med en femmer mer enn jeg trodde jeg skulle hatt.

Ellers er det visst noe å gjøre på gjemmekontoret i dag også. Foreløpig en slags følelse av kontroll.

Ha en god en :)

God formiddag fra Bergen. Etter hele gårsdagen ble tilbrakt på BGO, så får jeg nå sjansen på nytt i morgen. Håper jeg lykkes bedre da... :)

Nå blir det arbeidsdag her i dag i stedet under innflygningen til flyplassen. Ha en fin-fin dag!

God formiddag!

Her har dagen startet med vanngym i varmebasseng, var deilig men tøft en mandag morgen. :)

Hjemmeuke nå, før reisingen starter for fullt igjen neste onsdag. Blir en par-tre verdensdeler og div antall land de neste mnd, bare dette "China virus" holder seg unna.

Nyt uken folkens!

Kim

Saft suse... denne Seattle turen har vært litt under radaren min da jeg ikke helt har fulgt med i timen og ikke helt turt å tro at det ble noe av.

Men nå har jeg valgt litt seter og sånt og ser det både blir Air France A350 på utreisen og Delta One Suites i A330-900neo på hjemreise. Makan.

Da var det plutselig ettermiddag og 8 timer unnagjort, men må nok presse to timer til iallfall. Jogge hjem og håper middagen står klar da.

Hei fra hjemmet. Tilbake fra en lang tur i marka og mange fine telefoner. Holdt på å tryne tredve ganger og trynet en. Gikk greit, men man blir jo støl. Nå er det vekk fra peisen og ta seg et bad før man drar og henter arvinger.

Fant ut at GM på Loews SM var araber så her ble det litt morsomme Mail-utvekslinger som håper gir et godt rom.

Saft suse... denne Seattle turen har vært litt under radaren min da jeg ikke helt har fulgt med i timen og ikke helt turt å tro at det ble noe av.

Men nå har jeg valgt litt seter og sånt og ser det både blir Air France A350 på utreisen og Delta One Suites i A330-900neo på hjemreise. Makan.

Seattle tur?????

FQTV

G'morgen. Travel morgen. Men nå roer det seg. Frokost for de neste 10 dagene er i kjølen og brødet i ovnen. Nå blir det gjennomgang av porteføljen. Hvem blir med videre, hvem skal ut og hvem skal inn? Litt usikker på hvor mye høyere oljeaksjene kan gå nå .. Mulig jeg satser på Hudson News og airport retail siden Fnate skal på USA-tur.

Mulig jeg satser på Hudson News og airport retail siden Fnate skal på USA-tur.

Ville jeg definitivt gjort. Husk at elefanten også fikk tilbake 3 kroner på billetten i dag. Gjett hvor de skal brukes...

Ville jeg definitivt gjort. Husk at elefanten også fikk tilbake 3 kroner på billetten i dag. Gjett hvor de skal brukes...

Og det har allerede gitt utslag på aksjekursen!

DFRYF DUFRY AG NAMEN AKT
$50.69+0.95 (+1.91%)

Back