Endelig fredag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Morsomt å få melding fra et annet forummedlem som hadde sett bilder fra en av våre partiledere sin instagram konto og besøket og møte med blant annet undertegnedes Røros denne uken. Bra arbeidsuke men definitivt godt å skulle få bruke siste arbeidsdagen hjemme og gjøre klar for en rolig og smakfull helg. Glad fredag!

God morgen fra Tjøme. Er blir det å kombinere litt hjemmekontor med alt mulig annet, inkludert et oppdrag med Flypodden. En løpetur ligger også inne i planene. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

Da har roen senket seg i heimen etter at ungene dro på skolen. De tok naturligvis bilen slik at far er billøs i dag. Men det skal gå greit. Matbutikken er bare 500 meter unna så har jeg bruk for noe der får jeg bruke apostlenes hester. Ellers blir det en rolig dag her med Golf på TV. Hovland ligger i skrivende stund på delt første plass. Jeg skal også være med to møter i dag på Zoom.

Morn frå Trondheim! Her er det verken skule, rom for trening eller særleg smakfull frukost, kjenner eg. Kidsa har planleggingsdag, frøkna prøver å bli frisk og eg prøver å ikkje bli for sjuk (og har stor deadline i/over helga på jobb). Kjennest ikkje så veldig ille ut enno, bortsett frå hals og smak. Får sjekke i dag om det blir to streka, eller om eg får prøve å grine meg til PCR. I Trondheim er opplegget for PCR ganske genialt, hent testkit, do your thing, og lever i ei luke.

God formiddag fra Kjevik. På vei nordover for helgen med Bolaget. Vi kjører Plusiness i dag, så det er jo litt moro.
Forøvrig akkurat 2 år siden i dag at jeg var på første SAS A350-tur til Chicago. Du verden som en forskjell to år og ein liten pandemi kan gjøre.

Jeg skal fly via Bodø i dag, og er det noe som er gøyere enn å ha én innflyvning under et polart lavtrykk, så må det jo være å ha to innflyvninger. Double the fun!

GOD FREDAG fra Medellín!

Jeg har forflyttet meg fra kysten og den karibiske delen av Colombia til innover i landet og opp i høyden til den sentrale delen av Andesfjellene(Aburrádalen). Medellín ligger kun på 1500 moh så her kjennes ingen høydesyke, men lokaliseringen gir byen et temperert klima, hvor temperaturen ligger på om lag 24°C, derav kallenavnet «den evige vårens by.»
Det er riktig vakkert å se utover byen i det man kommer kjørende fra høyden. Det er grønt og frodig over alt og luften er klar og frisk og lukter nyslått gress! HERLIG!

Bor på et hotel av det spanske hotell-kjede NH Collection Hotels i bydelen El Poblado. De finnes overalt i Latin-Amerika og er alltid et trygt valg. Skulle nok helst ha bodd mer i sentrum, men der er det mest pensjonat og hostel og det kjenner jeg at jeg er blitt for gammel til.

Medellín var hjembyen til narkobaronen Pablo Escobar hvorfra han styrte sitt mektige og omfattende kartell og byen ble den gang regnet som kokainhandelens hovedstad. I dag er Medellín en moderne og trendy by med skyskrapere, kjøpesentre og et hektisk natteliv. MEN...bare i fjor ble 195 urfolksledere drept her i Colombia for at de motsetter seg kokadyrking på sine reservater. Denne gangen er det avhoppere av FARC-geriljaen som står bak drapene ettersom de også har tjent penger på virksomheten og ønsker fortsatt å profittere på narkohandel. Så Colombia er på ingen måte kvitt problemer knyttet til narkohandel. Det finnes fortsatt de som ønsker å tjene penger på slik virksomhet.

I dag blir det for min del sightseeing i BARE TRYGGE områder av byen! Mye spennende å se!
Ha en HERLIG FREDAG!

Attachments

• IMG_4893.jpg
    IMG_4893.jpg
    67.8 KB · Views: 147
  • IMG_4896.jpg
    IMG_4896.jpg
    115.6 KB · Views: 147
  • IMG_4895.jpg
    IMG_4895.jpg
    68.1 KB · Views: 147
Last edited:
God dag fra like nedenfor @EB, hvor jeg har hatt bortekontor i dag. Men nå skal jeg straks kjøre hjemover før fredagstrafikken og få gjort resten derfra. Hardt å starte opp etter ferie, men gleder meg til en helhvit aften med bare suppe og brød. Det blir faktisk helt nydelig etter først en uke på jobbrundreise i Frankrike (det blir det mye mat og vin av), direkte etterfulgt av en uke ferie.

Vi får se hva slags suppeherligheter Storsmurfen har booket på Oda når jeg kommer hjem.

Ha en ekstra stilig dag

God ettermiddag fra bortekontoret

Etter et par timer med opprydning i går kveld kom man sånn nesten ajour, og kunne starte dagen på nesten blanke ark. Men for å ikke slippe infarktet for langt unna, så hadde jeg lagt opp til to biler til Europa på morningen hvorav en med et C moment og den andre med kunder som leverte fisken via via. Men var visst noe god karma ute og gikk og begge bilene rullet sydover kl 08. Strålende fornøyd.
Nå har man akkurat svart på samme forespørselen for 8 gang, til 8 forskjellige kunder, og alle har litt forskjeller i hvordan batteriene i disse kassene er pakket. Og det er små nyanser som gjør om dette er ok å fly eller veldig lite ok å fly. Virker som jeg er er den eneste som greier å koble at XL-205F er et stort batteri (det står på side2 linje 5 i vedlegget de sender...) og atde store batteriene er noe man ikke vil ha på passasjer fly.

Måtte helgen komme raskt :)

S

DGR er no' herk ...

Good mårgen Herfra. Ser ut til å bli en nydelig dag og helg, om enn litt kjølig. Som vanlig en runde i vpn- og fjernskrivebordkarusellen før jeg kan ta hælja. Må båndbreddegudene være med meg.

Virker som jeg er er den eneste som greier å koble at XL-205F er et stort batteri (det står på side2 linje 5 i vedlegget de sender...) og atde store batteriene er noe man ikke vil ha på passasjer fly.

Det er da ingenting? Jeg opplevde akkurat at en bil ikke slapp inn i Sverige pga et... *trommevirvel* kjøleskap! Et skap som selges hos Elgiganten/Elkjøp i både Sverige og Norge, og om jeg bestiller et, kommer det antageligvis fra et lager i Sverige. Kunden vår som sender det, har også fått det fra Sverige. Men å sende det tilbake til Sverige, er visst farlig.

Håper også at helgen kommer snart, så får jeg seg om jeg tør å hente en kald cola i kjøleskapet. De er visst farlige, de.

Ha en god en :)

Det er da ingenting? Jeg opplevde akkurat at en bil ikke slapp inn i Sverige pga et... *trommevirvel* kjøleskap! Et skap som selges hos Elgiganten/Elkjøp i både Sverige og Norge, og om jeg bestiller et, kommer det antageligvis fra et lager i Sverige. Kunden vår som sender det, har også fått det fra Sverige. Men å sende det tilbake til Sverige, er visst farlig.

Håper også at helgen kommer snart, så får jeg seg om jeg tør å hente en kald cola i kjøleskapet. De er visst farlige, de.

Ha en god en :)

Gratulerer :lol::lol:

Kona driver med et prosjekt på sjøtransport, og får last inn fra Asia til Norge. Noe kommer via Sverige (GOT) , det går greit å hente til Norge, men for det som kommer fra Kina og skal til Sverige men via Norge, så har tollen slått seg ellevill.
De skal ha firma attest fra Kinesisk avsender :headbang:headbang:headbang

S

Hei, Skal ut å fly A320 i 13 tiden fra OSL på Søndag.

Når jeg ser værmeldingen blir jeg bekymret for kanselering/instilling grunnet vinden som er meldt, men skal ærlig innrømme jeg ikke har peiling på om vinden som er meldt vil være problem eller ikke.. hva tror folket ?

Hei, Skal ut å fly A320 i 13 tiden fra OSL på Søndag.

Når jeg ser værmeldingen blir jeg bekymret for kanselering/instilling grunnet vinden som er meldt, men skal ærlig innrømme jeg ikke har peiling på om vinden som er meldt vil være problem eller ikke.. hva tror folket ?

Ikke helt tråden for slikt, men dette er da ikke spesielt mye ...

Liten kuling fra nordvest med vindkast på 20 m/s

God snart kveld fra OSL.
Opp fra MUC med Sas Irland, litt rart med en Sas-flight der ingen i crewet snakker skandinavisk, piloten har visse problemer med å uttale div. norske byer i videreforbindelseoppramsingen, men det blir kanskje den nye hverdagen, alt i alt en fin tur med maks 30% kabinfaktor. Nye sikkerhetssluser på MUC der en ikke trengte ta ut laptop eller noe aent, og veldig effektiv transfer-test før neste flight vestover her.
Så da er det snart klart for helg og fredagskveld. :)

Last edited:
Back