Endelig fredag....

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ertzscheidergården på Røros. Snart klar for å gå ut døren for å gå ned til stasjonen hvor Vy venter på å ta meg hjem til Oslo. Ingen større planer for helgen - digg. Ha en fin fredag du også.

God fredags morgen fra L21. Det er fredag :) :)
Ha en fantastisk fredag!
Jeg håper Fnate, Elefanten og hele familien kommer på julebordet :)
Fnate liker ikke oppvarmet Grevling, og så skal han prøve å servere meg det. Maaaaaaakkan (som noen ville ha sakt).

Glem IS-kvinner og global warming. Her kommer en virkelig challenge som faktisk betyr noe.

Beholde 5A eller bytte til 3G?

e7ea5e61bd45fc6e79884fbfa69fd65a.jpg

Mens vanlige folk sover og koser seg er DETTE problemene jeg og elefanten må slite med.

Men først fredag, vaffel og en tur til Amsterdam

Ha en mindre krevende dag

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Last edited:
God morgen. Her har jeg vært så produktiv at jeg allerede kan spise kake. Oppsigelse er innlevert og kontrakt med ny arbeidsgiver er signert. Retur til oljen på nyåret, med nye arbeidsoppgaver og nye betingelser. Må vel feires i kveld og graves litt dypt i vinsamlingen

83a3f6a4d8c475ecf78ed5fbb952d4da.jpg

God morgen fra Sola :)
Her er har en tatt turen utom gamle-kontoret for litt kaffeslabberas og sjekk av jobb mail.
Og ved en sjekk mot Checkmytrip ser jeg at QR har endret materiell på min neste ferie-tur som nå nærmer seg, fra en 777 med Q-suite til en 788 med vanlig biz, shit asså.
Ellers har en hatt planer om deltakelse på øl-festival i helgen, men det tenker å droppe det da det har vert nok drikking i det siste :D
Ha en nyyydelig helg :)

Hvordan er fluktrutene fra Club Kitchen til de forskjellige setene?

Det er omtrent de samme. Dette er en AA 777-300ER, og ifølge Elefanten sine kart for mulige fluktruter ligger AA sitt Club Kitchen i galley mellom rad 4 og 5.

Det er litt lenger å løpe til 3G, men de har uansett fjernet dørene på skapene der han pleier å hjemme seg så det er vrient uansett.

På 777-200'ene til AA finnes det en boks, men der er det også lenger å løpe.

En av fordelene med 3G er at han i værste fall kan skli inn under gardina inn til F kabinen og hjemme seg bak 2G til faren er over. Men uansett sier den oppdaterte checklisten for fluktkart på akkurat denne flytypen at man bare skal hive "varene" i fanget på Pappa, hoppe inn i skapet og peke på Pappa hvis flyvertinnene kommer løpende. Man skal vente 20 sekunder og har de ikke kommet enda er man trygg.

Det det bunner ned til er at det også er en gardin mellom 5A og 4A. Hvor mye flyskam vil man føle av å sitte bak en ekstra gardin?

Endelig fredag!

Solen skinner og gresset er dekt av rim her i Skaun! Kaldt var det i natt...

Snart begynner høstens reisebonanza, før 18 Des skal jeg til København, Malta, Oslo, Amsterdam, Dubai, Stavanger, Malta igjen, Las Vegas og Las Vegas igjen.. Så kommer det sikkert et par destinasjoner til, og så er det jul! :)

Dagens gladnyhet er at hjemreisen fra LAX neste sommer nå er satt opp med SAS nye A350-900, så får vi håpe det holder seg slik.

Helgen skal gå med til, ehhhh, rødvin og god mat! :)

God helg alle sammen!

Kim

Last edited:
God dag fra Snillfjord. :)

Sola skinner og det later til å bli en grei dag.

Her åpner 2 uker fri med en liten tur til Orkdal, før det blir å fyre opp litt infinteflight i ettermiddag og bare nyte dagen.

En fortreffelig en ønskes. :)

3G er så gammeldags nå - sats på 5G med en gang!

Våknet opp til melding om syk kollega, så da blir det vel en nattevakt til - 6. i rekken.
Ja ja, snart 4 uker i Thailand så da blir det ikke mitt problem...

God fredag fra fergekaia, tidlig på vei til Vancouver BC - kort dagstur for hente far. Det blir hyggelig med besøk fra Norge en uke. Om det ikke er for mye kø på grensen blir det kanskje noe Beaver og Otter observasjoner også

G'morgen! God tur over grensen. Har et par resepter som skal fylles - fixer'u? :D

Siste dag med rekordvarme, sier'em. I morgen blir det makstemperaturer på mer behagelige 20-25. Helgevakt står for døren. Mandag og tirsdag blir det flytting for Svigerbeistet, og da er det meldt regn. Typisk det.

3G eller 5G kan være det samme .. her er det LTE som gjelder.

Det er omtrent de samme. Dette er en AA 777-300ER, og ifølge Elefanten sine kart for mulige fluktruter ligger AA sitt Club Kitchen i galley mellom rad 4 og 5.

Det er litt lenger å løpe til 3G, men de har uansett fjernet dørene på skapene der han pleier å hjemme seg så det er vrient uansett.

En av fordelene med 3G er at han i værste fall kan skli inn under gardina inn til F kabinen og hjemme seg bak 2G til faren er over. Men uansett sier den oppdaterte checklisten for fluktkart på akkurat denne flytypen at man bare skal hive "varene" i fanget på Pappa, hoppe inn i skapet og peke på Pappa hvis flyvertinnene kommer løpende. Man skal vente 20 sekunder og har de ikke kommet enda er man trygg.

Det det bunner ned til er at det også er en gardin mellom 5A og 4A. Hvor mye flyskam vil man føle av å sitte bak en ekstra gardin?

Velg 5A eller 5J.
Jeg må snakke med Elefanten! Jeg ønsker kopi av de kartene som han har.

Har AA alltid kjøkken/buffet på langdistanse? Vet det er å banne i kirken, men i natt gikk det fint å fly over Atlanteren uten kjøkkentilgang. Det var ikke engang vindu på do. Også fikk en bare et halvt glass musserende i plastglass når en forventet seg en liten flaske. Var advart på forhånd mot å prøve laksen så det ble eco kyllingen. 10 seter i buffetklasse reservert til sas-folk. Gikk uansett bra siden vi hadde forspist oss på gummibjørner i lh-loungen.

Nå skal jeg se om jeg får liv i audio pro høytalere kjøpt på tilbud hos Neby. Tar ellers i mot forslag til mest mulig lyd som får plass innenfor for 65 x 28 x 34 cm l x h x d. Elefanten har vel greie på sånt.

God Fredag fra vest av Shetland.

Her er alt som vanlig. Konstant endring i planer...

Var forresten en med. evac paa ett skip rett bortom oss her om dagen. Britiske kystvakte fira seg ned, hektet paa en skalle og tok personen med i land. Faar haape det gaar bra med vedkommende.
Dagen etter kom de a tagg fuel og mat fra oss. Kjekt at noen passer paa folka her ute.

Maa vaere saftige greier, for det kommer ikke gjennom filteret her ute :drunk:

Back