• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Endelig desember - glad mandag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Kaffe og marsipan fra julekalenderen til Anthon Berg. Fri fra jobb…men nok av planer. Legebesøk med opphavet, møte med en eiendomsmegler for mulig ekspansjon av idrettslaget og en aldri så liten tur innom Menswear for å finne ny dress. Skal se mandagen blir best.

God morgen fra Kongsberg.

Det har kommet en del snø her siste døgnet, men nå skal det bli mildere igjen så da forsvinner den nok etterhvert. Det blir en tur til sykehuset i Drammen i ettermiddag men ikke noen store planer ellers. Skal prøve å kaste litt kort med bridgespilling i løpet av formiddagen.

Ellers gikk det åt skogen med medaljer til Brann i går. Selv om de vant i går så har de fire kampene før det vært bedrøvelige med tap mot Glimt, Bryne og Molde og uavgjort mot KFUM. Det blir 1 av 12 mulige poeng og det holder jo ikke. Det er som Freyr sier at "Vi har selv spilt bort bronsemedaljene i år". Vi får bare gratulere Tromsø med velfortjent bronse og Glimt med sølv og Viking med gull.

God morgen fra Hvalstad. Med et stykk sykt barn, så blir det hjemmekontor i dag. Da blir det plutselig ingen som skal kjøres på trening, men får lagt inn et nødvendig ærend på Ikea så leieboeren får et fullt fungerende kjøkken igjen. En podcast skal også spilles inn. Ha en fin dag.

og en aldri så liten tur innom Menswear for å finne ny dress.

Det er en nydelig sjappe og hoffleverandør her (spjæret opp en Zegna nå i Hellas så grunn til å handle igjen)

God morgen fra kontoret.. En sunn uke ble avbrutt raskt da det var banan-Twist tilgjengelig - da ryker selv den sterkeste. Companion Ticket nummer fire for året ramlet inn ihelgen, men nå har man verken tid eller ferie til å få brukt den så man får være kreativ.

Morn fra Tønsberg. Dagen startet 0630 med null forstyrrelser i løpet av natten, så her er stemningen på topp. Alt prat om dress miner meg på at jeg trenger litt påfyll av både slips og belte, så man forhåpentligvis ser sånn passe anstendig ut til div julebord neste uke.
Satser på en arbeidsuke helt uten spennende innslag på noen måte egentlig

Det er en nydelig sjappe og hoffleverandør her (spjæret opp en Zegna nå i Hellas så grunn til å handle igjen)

God morgen fra kontoret.. En sunn uke ble avbrutt raskt da det var banan-Twist tilgjengelig - da ryker selv den sterkeste. Companion Ticket nummer fire for året ramlet inn ihelgen, men nå har man verken tid eller ferie til å få brukt den så man får være kreativ.
Nr fire da du og kona har hver deres konto? Man kan ikke tjene mer enn to pr konto?

God morgen fra Fornebu. Litt møtevirksomhet og det er vel det som skal skje i dag.

God morgen, nok et herlig opphold ved de uendelige sandstrender i Nederland. I et annet liv bor jeg på en gård og redder dyr langt utti gokk der borte, samtidig som jeg bekjemper FVN og annet søppel. Selv i storm er det slående, men det er kanskje noe med å være nord-norsk og ha vokst opp med steinstrender og høye fjell....

God morgen fra havet, hvor det bergynner å blåse igjen.

Fikk booket en CT tur i går kveld til LIM med KLM. Vi var to stk som skulle bruke hver vår CT pga snart Expire. Han fikk frafall fra bookingen i går som gjerne taes over tlf oss i mellom mens vi sitter på hver vår PC, så jeg booket og i dag når han skal booke så kommer det opp Biz tilgjengelig men når ha trykker på Amex CT voucher så forsvinner Biz avgangene. Tror han må ringe inn. Biz billettene er hvertfall synlig på sas.no og awardfares.
Ellers, leser jeg at det er mye lommetyver i Lima. Det gjør det spennende :-/

Men her kommer et helikopter inn for landing........ha en fin dag der ute

Last edited:
Morn fra Kristiansund. Her er det roooolige dager ettersom at man er inne i siste måned hos Arbeidsgiveren. Skal bli spennende med helt nye utfordringer etter ca 9 år.

God morgen, nok et herlig opphold ved de uendelige sandstrender i Nederland. I et annet liv bor jeg på en gård og redder dyr langt utti gokk der borte, samtidig som jeg bekjemper FVN og annet søppel. Selv i storm er det slående, men det er kanskje noe med å være nord-norsk og ha vokst opp med steinstrender og høye fjell....

Hva har Fædrelandsvennen gjort for å fortjene slik vrede? 😆

God morgen fra Thon Hotel Oslofjord. Befant oss plutselig midlertidig hjemløse i går, så da passet det greit med bonusnatt. I dag står overtakelse på og innflytting på agendaen, det blir nok uvant de første dagene i ny hule. Notis til meg selv neste gang er å ikke avtale dato men heller ukedag, fredag hadde passet bedre...

Ha en fin 1 desember.

Hva har Fædrelandsvennen gjort for å fortjene slik vrede? 😆

God morgen fra Thon Hotel Oslofjord. Befant oss plutselig midlertidig hjemløse i går, så da passet det greit med bonusnatt. I dag står overtakelse på og innflytting på agendaen, det blir nok uvant de første dagene i ny hule. Notis til meg selv neste gang er å ikke avtale dato men heller ukedag, fredag hadde passet bedre...

Ha en fin 1 desember.

Argh, det har du helt rett i. Her gikk vreden helt feil vei... Nå er jeg litt forvirret av meg selv, må google hva den riktige forkortelsen er :ROFLMAO:

God mandag fra København!

Jeg har noen ærend her nede og det passet best å få de unnagjort nå tidlig i desember. Var utrolig smidig å ta seg fra Kastrup til sentrum med metro i går. Kun et kjapt skifte på Kongens Nytorv og så svisj til Rådhuspladsen, der det forøvrig var tenning av julegranen med pomp og prakt i det jeg steg opp fra undergrunnen.
Bor på Scandic Palace Hotel med vinduet rett mot den vakre rådhusbygningen og hører klokkespill ved jevne mellomrom, men slikt får man bare tåle om man vil bo sentralt og det er dessuten kun for en natt.
For å oppleve mest mulig dansk på få timer, gikk jeg i går for "flæskesteg med det hele" på en sjarmerende kro/restaurant her i nærheten av Strøget, der snapsen ble satt på bordet alt før jeg hadde rukket å sette meg. Måltidet ble effektivt servert av kvikke servitører med skarp tunge og glimt i øyet. Det er noe herlig forfriskende med denne danske ironien!

I dag går turen med "Öresundståg" over til Malmö for litt handel og varm lunch og så tilbake til Kastrup og med Embraer 195/Link hjem til OSL.

Ha en fin uke og en"dejlig" desember!

Attachments

• IMG_3637.webp
    IMG_3637.webp
    58.2 KB · Views: 5
Last edited:
Solig Måndag i Göteborg!

Ovanligt stilla måndag på jobb, skriver och skriver och skriver. Flera gånger har jag sett över att teams faktiskt är på... Har jag missat en ny helgdag?

G'morgen .. Ikkeno' Teams i mils omkrets .... Men har en kasse julepynt som må settes ut.

Men siden det er mandag og Mad Dog Monday, stiger vi tilbake til Kansas City og en maidag i 2002 ...

N137NJ.webp

Ble plutselig litt julestemning på høreklokkene også, da Apple Music snek inn en og annen julelåt i "Made for you" spillelistene

Ka-flomp fra Lillestrøm. Ble brått hjemmekontor idag siden kontoret var uten vann i dag. Strengt tatt var det innmari deilig. Istedenfor kantine ble det ferskt brød rett fra bakeriet, ferske karbonader fra slakteren og skagenrøre.

Nå har jeg fått fyllt ut ny ESTA og booket stort sett første 5 mndr med reise i 2026. Ved å booke nå utsetter man skatt og det er fint.

Ha en ultrabest mandag

I dag tok det snaue 7 minutter…digger når jeg i det jeg kommer inn i butikken og blir målt opp og ned med øynene av en kjekk mann som så finner en dress jeg går rett inn i. Prøving, betaling og ute av butikken før jeg vel egentlig hadde fått hjelp eller øyekontakt hos noen av kjedebutikkene.

Back