Endelig Boeing 737-400 i SAS farger!!!

Foreløpig liste...(Pr.18/03-08)

LN-BRE -405
LN-BRI -405
LN-BUF -405
LN-BRQ -405
LN-BRK -505
LN-BRO -505
LN-BRH -505 (SAS Braathens)
LN-BRM -505
LN-BUE -505
LN-BUD -505
LN-BRJ -505
LN-BUG -505
LN-BRS -505
LN-BRV -505
LN-BUC -505
LN-TUA -705
LN-TUM -705
LN-TUK -705
LN-TUJ -705
LN-TUL -705
LN-TUI -705

LN-TUL - http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6197639
LN-TUI - http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6210626

Totalt:
4 av 4 737-400 omlakkert
11 av 13 737-500 omlakkert
6 av 9 737-700 omlakkert

Last edited:
SÅ LN-BRX forleden - Den er fortsat i gammel BU-bemaling, dog med helvid næse..;-)

Kan det være den sidste som mangler lakering?

Yabadoo

HVa slags 737-800 er malt om i nye farger?

Så RRT har nye farger noen som vet flere som har Nye farger?

Fløy med LN-TUD fra Kristiansand til Oslo i slutten av mars, og den var fortsatt i Braathens-farger. Tenkte som så at dette kanskje ble min siste tur i et fly med den klassiske Braathens-fargen - men vi får se. Masse flyturer fremover...

Hadde forresten vært kult om SAS kunne malt om en 737-500 i Star Alliance-farger! Legger inn bestilling på det. I dag er det vel bare LN-RRL, en 800, som er i Star-farger hos SAS Norge.

Må for øvrig si at nymalte SAS-maskiner er flotte - og utrolig mye finere enn de falmete som det er en del av, blant annet RPX og RPZ - som har SAS-fager (og ikke SAS Norge-farger). Ikke pent!

LN-RCN har jo lenge fløyet med norsk flagg bak, men det er jo med SAS Braathens titler. Jeg mener å huske å ha sett iallefall en -800 i fulle SAS Norge farger.:)

Når alle flyene endelig er malt om .. så skal vi vel ikke se bort i fra at det snart kommer en ny "Corporate identity " ;-)
Det er jo mange år siden den nåværende ble vedtatt, slik at det er vel krefter i gang for å få denne oppgradert vel ?

Når alle flyene endelig er malt om .. så skal vi vel ikke se bort i fra at det snart kommer en ny "Corporate identity " ;-)
Det er jo mange år siden den nåværende ble vedtatt, slik at det er vel krefter i gang for å få denne oppgradert vel ?

haha, det hadde ikke forundret meg. Selskapene skiftet jo designskjema hvert 15. år eller oftere, om de ikke har en veldig tidløs en da. SAS-skjemaet er flott, så jeg håper de beholder den - eventuelt videreutvikler den noe. F.eks. er flyene veldig fine når de er nymalte og nyvaskede, mens når de har gått en del blir inntrykket redusert. Særlig gråfargen utspiller sin rolle, kombinert med en falmet rødfarge. Selv tror jeg det at SAS Norge velger å kjøre sin egen vri kan bygge opp under en eventuell endring mot en ny standard for hele konsernet.

Dagens profil er helt på høyde i mine øyne, kan ikke se noe behov for å fornye denne de første 5 årene.

Selv tror jeg det at SAS Norge velger å kjøre sin egen vri kan bygge opp under en eventuell endring mot en ny standard for hele konsernet.

Nei, la oss slippe. Nå har man omsider blitt kvitt SASBraathens makkverket og forhåpentlig har man lært av det

Det skal vel nå focuseres f.eks på den blå logo med hvit SAS og uten noen undertekster for fremstå som -1- merke/brand

Nei, la oss slippe. Nå har man omsider blitt kvitt SASBraathens makkverket og forhåpentlig har man lært av det

Jeg er helt enig med deg, men hvorfor i alle dager kunne ikke SAS Norge hatt samme design som SAS Danmark og SAS Sverige? Poenget mitt var at når noen først lager sin egen vri, kan det lett skje hos andre også - og vips har man et virrvarr og behovet for helhet dukker igjen opp.

Det er i såfall nødt å være LN-RRT den har fulle SAS Norge farger.

LN-RRT er ikke i fulle SAS Norge farger ennå. Den har flagget bak men foran nder cockpitvinduene er det fortsatt "sildesalaten" som man ser av dette bildet. Jeg vet at av -883 maskinene er ihvertfall LN-RPL og -RRU blitt malt/merket om i fulle SAS Norge farger.

Attachments

• 016 edited.jpg
    016 edited.jpg
    186.2 KB · Views: 153
Back