Endeleg, en ny SAS i 1:400 - AeroClassic SAS Scandinavian DC-3

LN-REF

ScanFlyer Gold
Medlem
Bestilt fra Zareh som vanleg, sammen med 3 andre godies...

SAS%20DC-3%20Silver%20SE-BAB%20AC.jpg

Foto: airplanereplicas.com

Bestilt her også! Svært lenge siden siste SAS utgivelse nå. Noen som vet om andre modeller er planlagt med det første?

Bestilt her også! Svært lenge siden siste SAS utgivelse nå. Noen som vet om andre modeller er planlagt med det første?

Mitt tips går på DC-7C. Er ganske sikker på at den kommer i løpet av første halvår.

DC-3'en er forøvrig til salgs på SAS Museet på OSL. Husker ikke prisen, men et eller annet sted i bakhodet raljerer kr. 350,-.

Og idag landa den i Langevågen. Trur det må vere minste modellen eg har i 1:400 skala...

DC3.jpg

Min ankom Bodø i går ettermiddag og landet på bordet mitt for en halv time siden, og ja det er nok den minste så langt.

Min kom i går og ble plassert vedsiden av en Jumbo slik at en kan se forskjellen i størrelse.

DSC_3000.jpg

Yngve

Bare sånn på siden: hvis man skal satse på en skala: 1:400 eller 1:500?

hva bør man velge? jeg har 50/50 av begge skalaene..

Ser man bort ifra denne, har det vært ekstremt stille når det kommer til SAS (og andre skandinaviske selskaper) og nye flymodeler i 1:400 det siste 1,5 året :( Noen som vet om det kommer noe nytt snart?

Det er vel på tide at vi får noe annet enn SAS vel? Det er nok av SK modeller i 1/400, nå er tida inne for noen Braathens SAFE modeller.

I følge en PM jeg fikk fra Andrew Klein (Mr. Aeroclassics) som kommer han med en ny og bedre DC-6B og DC-7C i SAS farger i løpet av sommeren. Han sier også at andre "Nordic Carriers" kommer. La oss håpe han nå tar for seg BU, Sterling, Linjeflyg osv.

Back