Enda mer iskald vinter

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Det ble noen bilder Torsdag og Fredag denne uka. Som Vidar nevnte tidligere så opplevde vi elgku med kalv bare noen titals meter unna oss. Ikke så helt dristig med denne elgen... Sigma 70-200mm f2,8 objektivet ga opp i kulda, men Canon 100-400mm fungerte utmerket hele tiden. Samme problemet hadde jeg i fjorvinter med Sigma 50-500mm objektivet. Det blir nok et Canon 70-200mm f2,8 etterhvert. Dagens bilder har jeg latt meg rive med litt i etterbehandlingen, så det er min persjonlige smak som ligger til grunn for dette resultatet. Har bevist brukt mye motlys for å prøve motlysefekter. Kom gjerne med innspill.

IMG_2696.jpg

Knall fine effekter i kulda

IMG_2592.jpg

IMG_2954.jpg

Alltid morsomt med retromaskiner.

IMG_2977.jpg

Liker disse Embraer maskinene.

IMG_3513.jpg

IMG_2520.jpg

De blå er også pene..

IMG_3520.jpg

IMG_2664.jpg

IMG_2845.jpg

Ikke feil maskin dette..

IMG_2528.jpg

En gammel 400

IMG_2861.jpg

IMG_2909.jpg

Fredag fikk jeg min første United maskin... hurra!

IMG_2857.jpg

IMG_2992.jpg

IMG_2792.jpg

En av de vakkreste mskinene denne gang.. B717

IMG_2780.jpg

IMG_3501.jpg

BA var innom med denne sjønnheten.

Serien fortsetter..

Her følger noen flere bilder fra samme periode.

IMG_3530.jpg

IMG_3520.jpg

IMG_3521.jpg

IMG_2603.jpg

IMG_2621.jpg

IMG_2609.jpg

IMG_2753.jpg

IMG_3011.jpg

IMG_2657.jpg

Her er den nevnte elgen...

IMG_2647.jpg

Unnskyld... HER er den nevnte elgen.

IMG_2477.jpg

IMG_2467.jpg

IMG_2480.jpg

Det var hva jeg hadde denne gang. Håper noen av bildene faller i smak:)

Synd en fuglejævel ødelegger det første bilde som forøvrig var utrolig fint. Når det gjelder bilde nummer 2 skulle jeg ønske at du fikk med hele neseleggen inkl hjulet. Ellers er det jo bare helt nydelig. PS, kjøp deg 70-200 asap, vi skal ikke sladre :lol:

Liker disse Embraer maskinene.

IMG_3513.jpg

Hyggelig gjensyn med maskinen jeg hadde fra Nice til Nantes i oktober 2009! Flott maskin, men det snødde(!) fra ventilasjonsanlegget da de slo det på i Nice... :o

Régional har faktisk hovedkvarteret sitt i Nantes (men hub er på CDG), sånn ellers er det vel en ganske uspennende by rent flymessig.

Mye snacks og flott variasjon.
Likte silhuettbildene veldig godt, men noen kondensstriper er kanskje vel mettede og utbrente? Flott at du uansett "tør" sette et personlig preg på bildene:)

Du er flink til å avsette tid til fotografering.. Men så er du jo ganske heldig med motivene og været. Noe jeg ikke er heldig med :(

Interessant serie, selvfølgelig!

Når jeg i mars endelig får meg lappen håper jeg på å kunne komme meg opp selv på k-k-k-k-k-kalde dager, som du. Men til da får jeg nøye meg med å sitte i godstolen og nyyyyte det vakre synet av en Putzmeister-serie. Du er gull verdt når man savner flyspotting, Stein, det er du virkelig :D

Er du sikker på at det var en elg og ikke Vidar som hadde forvillet seg ut mellem træerne :colgate: synes det første bilde av elgen kunne se ut som vidar med stor russisk vinter lue, men er ikke helt sikker, fine bilder forresten.

MVH Torben

Back