Enda en negativ norwegian artikkel ute i pressen

Status
Not open for further replies.
Re: enda en negativ norwegian artikkel ute i pressen...

Det begynner jo å bli en rimelig interessant problemstilling når en først tar seg (godt) betalt for spesialbagasje, for så å bare sette den igjen på flyplassen. For enkelte koster sikkert bagasjen like mye som billetten. Hva sier dere jurister om noe slik. De kan jo umulig levere det de lover og tar seg betalt for?
 
Re: enda en negativ norwegian artikkel ute i pressen...

Vanskelig sak dette, for pilotene. For med overlast kan de jo ikke fly. Løsningen var logisk, men uheldig.
Virker som Norwegian her har presset strikken og flyr flyr til en destinasjon (AYT er vel 4 timers flygning fra OSL) der det er lite igjen til bags / payload.
Som "nykommer" har DY vel sluppet særdeles heldig til i medielyset så langt, sammenliknet med andre.

Tally-Ho
 
Re: enda en negativ norwegian artikkel ute i pressen...

Det begynner jo å bli en rimelig interessant problemstilling når en først tar seg (godt) betalt for spesialbagasje, for så å bare sette den igjen på flyplassen. For enkelte koster sikkert bagasjen like mye som billetten. Hva sier dere jurister om noe slik. De kan jo umulig levere det de lover og tar seg betalt for?

Det samme gjelder sete, har selv opplevd å bli flyttet på da det var en som ikke kunne gå som trengte setet mer enn meg.. Greit nok, men det blir litt rart når man betaler for å velge sete.
 
Re: enda en negativ norwegian artikkel ute i pressen...

Virker som Norwegian her har presset strikken og flyr flyr til en destinasjon (AYT er vel 4 timers flygning fra OSL) der det er lite igjen til bags / payload.

Og så bliver gebyrafdelingen lige grådig nok - uden hensynstagen til om man kan holde sit løfte til kunden. Bare gebyrerne kommer ind så er alt fint.

Jeg synes faktisk det er problematisk at man ikke medbringer sådanne forudbestilte ting. Så må man tage konsekvensen og off-loade bags m.v. som ikke er forudbestilt - uanset om det tager længere tid at sortere - alternativt må der standby-tags på al ikke-forudbestilt bagage. I sådanne tilfælde er det at medbringe en golfbag en meget vigtig del af rejsens formål.

Alternativt må man på forhånd begrænse antallet af golfbags man vil garantere og give kunderne mulighed for at vælge andre flyselskaber, som kan leve op til deres løfter og få bagagen frem.

Og laver man endelig en fejl, så må man rette op på den på en seriøs og forsvarlig måde ved at få bags frem ASAP - noget DY igen fejlede på. Ganske enkelt ikke godt nok.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top