En vinterdag på DUS

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
En vinterdag på DUS

Endelig har jeg fått tid til å få sortert bilder etter mitt besøk på DUS 12 februar. Det var iskaldt og snøvær i starten, så jeg holdt ikke ut mer enn en time på terassen. Men det ble da 140 bilder på brikka. Har sortert ut de beste av dem som jeg gjengir her og i de neste postene!

Enjoy!

BF:cool2

Attachments

• DUS visitors deck 1.jpg
    DUS visitors deck 1.jpg
    46.9 KB · Views: 426
  • DUS visitors deck 2.jpg
    DUS visitors deck 2.jpg
    71 KB · Views: 426
  • DUS visitors deck 3.jpg
    DUS visitors deck 3.jpg
    58 KB · Views: 422
  • DUS Tower.jpg
    DUS Tower.jpg
    129.7 KB · Views: 419
  • Diverse DUS ground 1.jpg
    Diverse DUS ground 1.jpg
    217.7 KB · Views: 409
  • Diverse DUS ground 2.jpg
    Diverse DUS ground 2.jpg
    204.9 KB · Views: 122
  • Diverse DUS ground 3.jpg
    Diverse DUS ground 3.jpg
    208.5 KB · Views: 116
  • Kjedelig dag på jobben.jpg
    Kjedelig dag på jobben.jpg
    179.4 KB · Views: 165
  • KL F50 DUS ground.jpg
    KL F50 DUS ground.jpg
    174.8 KB · Views: 169
  • FlyBe EMB DUS take off.jpg
    FlyBe EMB DUS take off.jpg
    122.4 KB · Views: 122
Last edited:
Re: En vinterdag på DUS

Her kommer fortsettelsen

Attachments

• AB A320 D-ABDC DUS takeoff.jpg
    AB A320 D-ABDC DUS takeoff.jpg
    135.5 KB · Views: 41
  • AB A321 D-ALSC DUS takeoff.jpg
    AB A321 D-ALSC DUS takeoff.jpg
    195.9 KB · Views: 52
  • AB DH8 D-ABQB DUS ground.jpg
    AB DH8 D-ABQB DUS ground.jpg
    191.5 KB · Views: 64
  • AB DH8 D-ABQB DUS take off 1.jpg
    AB DH8 D-ABQB DUS take off 1.jpg
    129.8 KB · Views: 60
  • AB DH8 D-ABQB DUS take off 2.jpg
    AB DH8 D-ABQB DUS take off 2.jpg
    124.3 KB · Views: 50
  • BA B767 DUS ground in snow.jpg
    BA B767 DUS ground in snow.jpg
    199 KB · Views: 82
  • BA B767 DUS ground in snow closeup.jpg
    BA B767 DUS ground in snow closeup.jpg
    212.7 KB · Views: 96
  • EI A321 EI-CPG DUS ground.jpg
    EI A321 EI-CPG DUS ground.jpg
    74.6 KB · Views: 79
  • EW 143 D-AEWA DUS ground.jpg
    EW 143 D-AEWA DUS ground.jpg
    172.2 KB · Views: 60
  • EW CRJ200 D-ACRF DUS ground.jpg
    EW CRJ200 D-ACRF DUS ground.jpg
    170.7 KB · Views: 47

og enda mer

Attachments

• FlyBe EMB DUS take off.jpg
    FlyBe EMB DUS take off.jpg
    122.4 KB · Views: 33
  • LH A343 D-AIFE DUS ground.jpg
    LH A343 D-AIFE DUS ground.jpg
    207.8 KB · Views: 59
  • LH B733 D-ABEF DUS takeoff.jpg
    LH B733 D-ABEF DUS takeoff.jpg
    128.5 KB · Views: 51
  • LH B733 D-ABIX DUS takeoff.jpg
    LH B733 D-ABIX DUS takeoff.jpg
    126.2 KB · Views: 34
  • LH B733 D-AXBT DUS ground.jpg
    LH B733 D-AXBT DUS ground.jpg
    195.2 KB · Views: 29
  • LO EMB SP-LGD DUS ground.jpg
    LO EMB SP-LGD DUS ground.jpg
    165.7 KB · Views: 52
  • LO EMB SP-LGD DUS takeoff.jpg
    LO EMB SP-LGD DUS takeoff.jpg
    161.3 KB · Views: 67
  • OS A319 OE-LDD DUS ground heavy snow.jpg
    OS A319 OE-LDD DUS ground heavy snow.jpg
    189.5 KB · Views: 75
  • OS A319 og LH A321 DUS ground.jpg
    OS A319 og LH A321 DUS ground.jpg
    200.6 KB · Views: 56
  • SK A319 OY-KBR Sten Viking DUS ground.jpg
    SK A319 OY-KBR Sten Viking DUS ground.jpg
    176.7 KB · Views: 69

Det siste bildet var egentlig det jeg synes jeg var mest heldig med. Vet ikke hva dere synes, men jeg synes det ble bra.

For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg ikke har gjort noe for å endre lys eller farge på noen av bildene. Så proff er jeg ikke!:wow:

Attachments

• AB A321 D-ALSC takeoff best bilde.jpg
    AB A321 D-ALSC takeoff best bilde.jpg
    140.5 KB · Views: 79

Her har du jammen samlet mange godbiter fra kontinentet! Skal innom Düsseldorf om en måned - og da har kanskje været blitt bedre også. Hvordan kommer jeg meg til terassen?

Her har du jammen samlet mange godbiter fra kontinentet! Skal innom Düsseldorf om en måned - og da har kanskje været blitt bedre også. Hvordan kommer jeg meg til terassen?

Ved inngangen til Pir B tar du heis eller rulletrapp opp til øverste etasje. Der er det først en haug med charterselskaper som tilbyr sine reiser, deretter en stor cafe-restaurant og dernest utgangen til plattformen som ligger da over selve terminal B. Du må betale 2.20 euro for et dagskort. Det inkluderer også inngang til spotterområdet i parkeringshuset ved jernbanestasjonen som du kommer til via en slik svevebane. Men der har jeg ikke vært.

Det inkluderer også inngang til spotterområdet i parkeringshuset ved jernbanestasjonen som du kommer til via en slik svevebane. Men der har jeg ikke vært.

Der bør du også ta turen hvis du skulle stikke innom DUS igjen. Den ligger rett ved baneendene til de 2 rullebanene, og du får gode bilder når flyene kommer inn for landing fra høyre (husker ikke himmelretning). Her er mine bilder derifra, hvor de aller fleste er fra terrassen ved jernbanestasjonen.

BTW, bra bilder BF :)

En fin samling, dette Bizflyer ! Den med logojet fra LOT, har ikke jeg sett før.

Det var jo mye Air Berlin og Lufthansen i DUS. Men som sagt, ble jeg der ikke lenger en en liten time pga kulde og andre planer.

Det nærbildet av cockpit er BA sin B767. Imponerende at de bruker en så stor maskin på DUS.

Jeg må si meg svært imponert over den plattformen over pir B på DUS. Det var forøvrig 2 vakter som sirkulerte der hele tiden. Synes også det var bra at gjerdet kun var i normal høyde, da jeg har sett andre flyplasser som har 3 meter høyt gjerde som gjør fotomulighetene absolutt dårligere.

Har noen av de andre store flyplassene i Europa tilsvarende tilbud som gir gode fotoforhold?

Har noen av de andre store flyplassene i Europa tilsvarende tilbud som gir gode fotoforhold?

Amsterdam, Zürich og Manchester (sikkert flere, men jeg har kun vært på disse) :-)

Pene bilder dette da :)

Vet at sentaor loungen i HAM har sin egen terasse hvor man kan gå ut og ha god utsikt. I tillegg er det utsiktsterasse ut fra restauranten/cafeen i 3 etg i terminalen. Det morsomme er at jeg engang prøvde å ta et bilde med min mobiltelefon da jeg gikk ut av flyet og før jeg gikk inn på bussen. Da var det "nein, verboten" melding ganske raskt, ja!

Er det ikke fine forhold i Frankfurt også? Mener Speedy & co var der. Kanskje de kunne fortelle om hvor den rette plassen for foto er der?

I FRA så er det en terrasse på utsiden av McDonalds i terminal 2 (4 euro pp) som gir ganske bra utsikt. Du får bra bilder mot de 2 parallelle banene. Ikke fullt så gode mot gatene, men du får muligheten til gode bilder når flyene kommer til og når de går fra gatene.

Var der og tok bilder både da Speedy og jeg reiste RTW og da jeg skulle til julebordet i SEA i januar. Bilder kan jo sees i de 2 triprapportene.

Back