En vanlig morgenbønn inflight på Etihad...

Re: En vanlig morgenbønn inflight på Ethiad...

Ha ha ha. Fenomenalt. Synes jeg ser meg selv sitte der med GT og kuleøyne når han fyren setter igang

Du får være med ut på en gresstripe i Afrika, med MAF.

Å sitte i en Caravan i enden av noen hundre meter gresstripe mens kapteinen og FO'en holder sine hender og ber alle pax være med i en bønn for å får velsignet denne takeoff, påfølgende tur og landing.

Finnes fruktkaker i alle religioner. ;)

-A

Holy cow! Hadde noen stilt seg opp og begynt å gaule slik, hadde jeg vært overbeist om at det betød at kjerra var kapret og min siste time var kommet! Rugbytakling neste!

Holy cow! Hadde noen stilt seg opp og begynt å gaule slik, hadde jeg vært overbeist om at det betød at kjerra var kapret og min siste time var kommet! Rugbytakling neste!

Jeg skulle likt å se han prøve den der på MSY-HKS. ;)

-A

Ikke mye antydning til bønn da jeg var med Etihad fra sandkassen til Brussel.. GT derimot....

Oh my buddha :D Rart ingen stoppa kjeften på han der. Enig med LN-MOW, skulle jo tru at flyet var kapra av muslimske fanatikere...

Mekka finner han, har selv Mekkakompass fra et rart, tidligere liv/erfaringer...Alle får det i dåpsgave :spin

Hos Emirates var det digitalt kompass på IFE som hele tiden pekte mot Mekka. Vil tro noe lignende finnes hos de andre sandkasseselskapene også.

Hva med å legge inn dette på mysasidea?

Hos Emirates var det digitalt kompass på IFE som hele tiden pekte mot Mekka. Vil tro noe lignende finnes hos de andre sandkasseselskapene også.

Qatar har det mekka kompasset, men enda ikke sett noen som hyler etter allah på flyet heldigvis :P

Gud er stor, allmektig og hører nok det meste. Skulle tro det holdt å hviske...

Fritt oversatt fra bønnen:

"Jeg mååååå på do... Kjære Guuud la det bli lediiig. Foooooort......."

Så gikk han kjapt når døren til det aller helligste åpnet seg.. :)

Kim

Fritt oversatt fra bønnen:

"Jeg mååååå på do... Kjære Guuud la det bli lediiig. Foooooort......."

Så gikk han kjapt når døren til det aller helligste åpnet seg.. :)

Kim

Jeg tenker du også hadde fått plutselig effektivitet i systemet om det der startet rett utenfor dodøren. :p

-A

Hahaha, ja spørs om den stunden hadde blitt kjapt ferdig og ninja-posisjonen inntatt ja. :)

Uavhengig av religion skal vel strengt tatt ingen stille seg opp å rope slik ombord. Skaper vel frykt for andre passasjerer og særlig i disse terrortider med krig og bråk både her og da synes jeg dette er helt unødvendig.

Om noen skal be til vårherre eller allah (eller andre) hører han vel like bra om du snakker inni deg eller hvisker..

Kim

Om noen skal be til vårherre eller allah (eller andre) hører han vel like bra om du snakker inni deg eller hvisker..
Enkelte religioner krever at bønnen uttrykkes på slikt vis, og de skal etter min mening ha full rett til å gjøre det. Men hadde jeg vært de ville jeg ha satset på å flydd med mellomlanding hvor jeg kunne funnet meg et litt mer folketomt sted å utføre slike aktiviteter. Man skal selvsagt få be slik man selv ønsker, men det er litt dumt for alle andre på flyet, om man stiller seg der og bedriver høylytt religiøs aktivitet.

Er vel ingen religioner som kreves at man skal be paa en slik maate? Har bodd og jobbet i Emiratene i snart 10 aar naa, og har aldri hatt noen av mine kollegaer stille seg opp paa en slik maate for aa be, som regel gaar de til et boenneteppe i ene hjoernet i innflygningskontrollen og ber enten still inne i seg eller veldig lavt hviskende...

Back