En undring etter booking via airfare.com

Ståle

Amatør
Gjorde en booking i kveld med Airfare.com, til tross for at jeg generelt er ganske skeptisk til slike bookingsider. Prisforskjellen fra ordinær pris til det Airfare.com tilbød var stor nok til at jeg tok sjansen. (MIA-EWR-LHR-OSL for 673 usd i eco)

Etter endt booking får jeg opp følgende beskjed litt skjult på toppen av siden;

Please be sure to save your confirmation number.
Please don't forget to confirm your flights directly with the airline 72 hours prior to departure.

Må jeg kontakte American Airlines (som tar meg MIA-EWR) eller BA her? Men ellers så gikk bookingprosessen bra og bookingen vises hos CheckMyTrip.

Edit: Ser bookinga også ligger inne hos BA.com..

Re: En undring etter booking via Airfare.com

Nå har jeg aldri brukt slike sider, da også jeg er MEGET skeptisk til slikt.

Men ut i fra det som står virker det som at du bør sjekke inn online på ba.com /aa.com, når dette åpner.

Re: En undring etter booking via Airfare.com

Det med å rebekrefte er en gammel rest som stort sett ikke trenges lenger. Så lenge du har en utstedt e-ticket, så skal du være safe.

CaptainMorgan: Som jeg også sier, jeg er skeptisk selv og styrer unna disse så ofte jeg kan - men i dette tilfellet ville BA ha 1873 USD for samme flighter jeg fant til 673 USD hos Airfare.com :)

Alt ser riktig ut hos British Airways hvertfall når jeg logger inn på bookinga der, så da er dette vel også bekreftet fra deres side? ;)

Har søkt litt på internettet, og det virker som at airfare.com er litt snuskete. Jeg kommer aldri til å bruke de.

Jeg booket enveis USA - Oslo med SK på Vayama.com, og prisen var langt under det SAS selv skulle ha, kr. 2900 mot kr. 16000, og så snart bookingen var gjort, gikk jeg innpå SAS hjemmeside, og der sto bookingen min, - ingen problem. Vayama hadde til og med en link til SAS sin side. Når man googler på disse internet booking selskapene, får man alltid de omtalene som omtaler de negative sidene, og man må lese litt nøye hva folk har vært misfornøyd med, - som regel er det at de ikke kan gjøre noen endringer. Eller refundering av allerede kjøpt billett. Jeg tror ikke Ståle får noen problemer med denne bookingen.

Har søkt litt på internettet, og det virker som at airfare.com er litt snuskete. Jeg kommer aldri til å bruke de.

Oj, er det ikke vi Flypratere som klager på at media "alltid" skriver om negative saker i luftbransjen? Som sbtagent sier nedenfor, negative omtaler kommer først. Sett deg inn i min situlasjon, ville du betalt 7500,- mer for samme billetten?

Jeg booket enveis USA - Oslo med SK på Vayama.com, og prisen var langt under det SAS selv skulle ha, kr. 2900 mot kr. 16000, og så snart bookingen var gjort, gikk jeg innpå SAS hjemmeside, og der sto bookingen min, - ingen problem. Vayama hadde til og med en link til SAS sin side. Når man googler på disse internet booking selskapene, får man alltid de omtalene som omtaler de negative sidene, og man må lese litt nøye hva folk har vært misfornøyd med, - som regel er det at de ikke kan gjøre noen endringer. Eller refundering av allerede kjøpt billett. Jeg tror ikke Ståle får noen problemer med denne bookingen.

Vurderte Vayama denne gangen selv, SAS skulle ha 14 000 for ønsket routing om jeg booket via SAS.no, men via Vayama fikk jeg en pris på ca 3700,-. Store penger å spare ved å ta sjanser, og nå som bookingen min vises hos BA sover jeg godt om natta.

Oj, er det ikke vi Flypratere som klager på at media "alltid" skriver om negative saker i luftbransjen? Som sbtagent sier nedenfor, negative omtaler kommer først. Sett deg inn i min situlasjon, ville du betalt 7500,- mer for samme billetten?

Vurderte Vayama denne gangen selv, SAS skulle ha 14 000 for ønsket routing om jeg booket via SAS.no, men via Vayama fikk jeg en pris på ca 3700,-. Store penger å spare ved å ta sjanser, og nå som bookingen min vises hos BA sover jeg godt om natta.

Dette er ikke å ta sjanser - de fleste av disse er helt legitime og de prisene dere får er såkalt "Bulk Rates" som flyselskapene tilbyr større reisebyråer / formidlere - vi bruker en blanding av reiser kjøpt direkte hos flyselskapene og via Vayama etc. og det vi har hatt av problemer har utelukkende skjedd når vi har kjøpt direkte av flyselskapet

Dette er ikke å ta sjanser - de fleste av disse er helt legitime og de prisene dere får er såkalt "Bulk Rates" som flyselskapene tilbyr større reisebyråer / formidlere - vi bruker en blanding av reiser kjøpt direkte hos flyselskapene og via Vayama etc. og det vi har hatt av problemer har utelukkende skjedd når vi har kjøpt direkte av flyselskapet

Beklager om OT, men gir disse reisene vanligvis bonuspoeng?

Back