En tirsdag formiddag på Kastrup

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
En tirsdag formiddag på Kastrup

Tirsdag tok BF jr og jeg turen til CPH for å møte hustru og yngstesønn som kom med SQ fra SIN. Hadde noen bonuspoeng som gikk ut, så vi tok nattflyet nedover (0620) og hadde 1500 avgangen hjem.

For de av dere som ikke er oppe så tidlig, tok jeg et bilde rett etter avgang. Jeg har valgt å kalle verket for "Sørlandet i morgenstund"
Picture001.jpg

Etter en liten familiegjenforening og frokost i gullstuen tok vi en taxi ut til Flyvegrillen for enden av Amager Landevei, convinient tett inntil gjerdet mot rullebanene på CPH. Vi ankom idet de åpnet. Dvs kl 1030 og var der et par timer. Det var tydelig at flyvegrillen var stedet hvor man tok med barn, psykisk utviklingshemmede og lokale landsbytosser for å se på fly. I tillegg var vi noen høyest oppegående mennesker med kamera tilstede. Iallefall en hadde tatt turen utelukkende for å få med seg QR som hadde sin første avgang fra CPH denne dagen.

Jeg er langt fra noen erfaren fotograf, og som dere ser mangler jeg av og til litt "vater" på bildene, og klarer også å kappe av litt av halen. Men man lærer så lenge man lever som noen har sagt før meg! Her kommer iallefall litt bilder fra seansen:

Først noen bilder fra taxeturen etter landing. Det var bussgate, så vi fikk "den store turen".

Første jeg så var en gris fra Austrian! Tror ikke jeg har sett det før. Trodde det enten var Airbusser eller Fockere?
Picture019.jpg

Så kom det en spanjakkbuss!
Picture020.jpg

Jeg tror alle SAS sine CRJ900 stod parkert på CPH denne morgenen. Her representert ved en av dem:
Picture025-1.jpg

Så et bilde tatt innenfor terminalen av noen av de mer eksotiske:
Picture027-1.jpg

Så var vi over til Flyvegrillen:
Først kom en landsmann
Picture041.jpg

Deretter søstera til Christian Valdemar
Picture043-1.jpg

Etterfulgt av en liten franskmann!
Picture047.jpg

Take it easy! Take it eeeeeeeeeasyyyyyyyyyy
Picture050.jpg

Så til en av de mange SAS CRJ900:
Picture058.jpg

Så kom den velkjente østerikske bussen
Picture064.jpg

Cimber flyr fortsatt for SAS. Lurer på hvor mange billetter SAS måtte betale for på denne flighten?:cry:
Picture069.jpg

Deretter en liten mademoiselle av samme type
Picture072.jpg

Deretter en liten "tyrkisk kjerre" som Learjet ville ha sagt det. Litt greit å holde denne kebabkjerra på litt avstand, hehe
Picture076.jpg

Her kommer KFB, SAS sin andre CRJ900. Lurer på om den fortsatt lukter av ny bil??
Picture078.jpg

Plutsellig stod det en sværing og lurte i buskene
Picture081.jpg

Det var maskinen kjerringa kom til CPH med. Skulle gjerne tatt den syd-øst over igjen jeg!!
Picture085.jpg

Deretter var det en mellomstor SAS buss sin tur
Picture096.jpg

Denne easy bussen så liten ut, men jeg stusset på at den hadde 2 nødutganger over vingen som vanligvis bare A320 har. Men denne så da liten ut??
Picture104.jpg

to be contiued

Last edited:
Re: En tirsdag formiddag på Kastrup

EasyJet har 4 overwing exits på sine A319 for å kunne stappe mer folk inn i den. Så du har helt rett mht. størrelsen, rettere sagt mangel på størrelse.

Mvh,

Enda en DY maskin daffet forbi
Picture108.jpg

Deretter en som manglet vinger, men som hilste på oss med en liten dyt dyt hver gang den kjørte forbi. Tøff bil, da!!
Picture109.jpg

Så kom et av mine favoritt SAS fly. Synd det blir færre og færre av dem!!
Picture116.jpg

Iceland Express var ny på min brikke!!
Picture121.jpg

Nok en frenchy!!
Picture123.jpg

Dagens eneste SAS gris for mitt vedkommende
Picture126.jpg

KLM var også innom!
Picture132.jpg

Så til det jeg synes ble dagens beste bilde
Picture135.jpg

Her kommer Kentucy Fried Chicken! For det er vel det KFC står for? Var forøvrig den maskinen som brakte meg hjem til KRS den dagen.
Picture138.jpg

Nok en SAS 319
Picture139.jpg

Transavia ser vi ikke så mye til her hjemme på berget
Picture141.jpg

Lurte litt på hva den lyseblåe motoren gjorde på denne Cimber maskinen. Ex flybee eller Ex Austrian??
Picture146.jpg

Så til dagens siste bilder, som var dagens premiere-flight med Qatar! Her er den!!
Picture152.jpg

Picture154.jpg

Etter dette synes de øvrige familiemedlemmer at nok var nok. Dessverre fikk jeg ikke bilde av SAS A330 til EWR og en Aeroikkefulltsåflott maskin som jeg bare så da vi ventet på taxi tilbake til gullstuen.

Men jeg håper det dere synes det var ok?!?

BF:cool2

Tak for fine bileder fra flyvergrillen. Har mange gange været forbi og har nydt en is og udsigten til flyene. CRJ'en (OY-RJD) med den blå motor ser ud til at være en ex Lufthansa Cityline.

Kjempefine bilder. Aldri sett en Transavia maskin med dansk regnr før, men flotte bilder iallefall.

Fin serie dette, til tross for godt med motlys på en del av dem. :)

Flotte bilder dette Biz...
Ikke noen grinete taxisjåfør heller ???

Kjekk billedrapport fra Køben. For meg ser det ut som det er OY-KFG og ikke KFC....

Vil lige minde flyentusiaster om , at der i nærheden af Flyvergrillen ligger en lille seværdighed: Vilhelm Lauritzen terminalen , der var i brug fra 1939-1960, indtil den blev afløst af den nuværende terminal 2.
Desværre kan man ikke få adgang til selve bygningen, der ligger indenfor lufthavnens område, men man kan få et fint kik udefra.

http://www.dac.dk/visKanonVaerk.asp?artikelID=2597

Last edited:

Tak for fine bileder fra flyvergrillen. Har mange gange været forbi og har nydt en is og udsigten til flyene. CRJ'en (OY-RJD) med den blå motor ser ud til at være en ex Lufthansa Cityline.

Tror faktisk Cimbers OY-RJD flyver rundt med en hvidmalet motor på venstre side og en blå på højre ! Jeg fløj med den i dag og motoren var helt sikkert hvidmalet på venstre side.

Flott! :up:
Sier meg helt enig med deg, SAS sine MD'er er bare fantastiske!! :colgate:

Tror faktisk Cimbers OY-RJD flyver rundt med en hvidmalet motor på venstre side og en blå på højre ! Jeg fløj med den i dag og motoren var helt sikkert hvidmalet på venstre side.

Det kan bekreftes!

Det kan bekreftes!

Tak for bekræftelsen - jeg var lige ved at tro at jeg var blevet tosset ! Så Cimber maskinen køre ind på pladsen i Hamburg og bemærkede den blå motor. Da jeg så kommer hjem og kikker på billedet jeg tog lige da vi skulle gå ombord i flyet så jeg en hvid motor!!

Herlig - dte blir liksom litt mere spennende når det kommer bilder fra CPH. Morsomt med Qatar i CPH.

Back