En stuers drømmedag på Sola 30. Mai

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
En stuers drømmedag på Sola 30. Mai

I forbindelse med Bob Dylans konsert på Viking Stadion 30.05 så kom han og hans følge med en VIP 757. Noen timer før avgang kom en av crewet til denne maskinen. Han var en utrolig morsom og hyggelig amerikaner som lot oss gå ombord og se oss rundt og han hadde omvisning for oss og brannkorpset i Avinor. Skal love deg at det ikke skulle stå på luksusen ombord i denne maskinen. Etter hvert så ble vi invitert av Avinor gutta på en kjøretur med brannbilene. Det ble tur ned til øvingsfeltet deres og kjøring på begge rullebanene. Dette var en utrolig morro dag så takk til Avinor og han amerikaneren. Nok prat her kommer et par utvalgte bilder.

DSC_0001-3.jpg

DSC_0005-2.jpg

DSC_0012-1.jpg

DSC_0012-1.jpg

DSC_0018.jpg

DSC_0019-6.jpg

DSC_0022-5.jpg

DSC_0089-3.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0106-2.jpg

DSC_0117.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0128.jpg

DSC_0133-2.jpg

DSC_0140.jpg

Til slutt noen bonusbilder fra andre sjeldne fugler på Sola.

DSC_0059-3.jpg

DSC_0075-3.jpg

DSC_0079-3.jpg

DSC_0083.jpg

DSC_0156.jpg

Last edited:
Re: En stuers drømmedag på Sola 30. Mai

Og en VC10 på toppen av det hele! :) Bra Vede :up:

Lekker maskin dette her, fikk du ikke tatt bilder bakover i cabinen Vede?

Airbus 330.

AeroSvit fra Ukraina..... Hva gjorde den på Sola????? Ikke så ofte den er i Norge...

Lekker maskin dette her, fikk du ikke tatt bilder bakover i cabinen Vede?

Airbus 330.

Jepp har bilder fra kabinen. Men er ikke sikke på om jeg kan poste dem. Skal høre med sjefen min om det er greit.

eroSvit fra Ukraina..... Hva gjorde den på Sola????? Ikke så ofte den er i Norge...

Motorbytte hos STS.

Flotte bilder! Jeg vil også ha privatfly!:cool2

Har vel alltid ment at 757 er et fly som alle andre. Vet ikke om det er vinkelen på bildene eller hva...., men der fløy den meningen...
Fy flate for et rått fly!!!!!:)

Men, 757 og VC-10 i samme tråd...., hmmmmm..., VC-10 vinner....;)

Dere har jo mange spennende fly på Sola ser jeg!;) Skjønner ikke hva dere vestlendinger klager på- om hvor heldige vi østlendinger er som har OSL så nærme!?:rolleyes:

Takk for titten og spesielt bildet av 757-motoren!

Dere har jo mange spennende fly på Sola ser jeg!;) Skjønner ikke hva dere vestlendinger klager på- om hvor heldige vi østlendinger er som har OSL så nærme!?:rolleyes:

Jeg klager ikke. Men det er lenger mellom de uvanlige fuglene her enn på OSL. ;)

RAF Brize Nortons VC-10 XV105 tar kaka - godt jeg har den i 90th Anniversary-farger i 1:400 fra Gemini Macs :)

Det er ikke det at det ikke er bra fly, bare det at vi ikke får vite når de kommer, hehehe, her på Flesland

Traff på samme fyren jeg og.... hyggelig kar, det var han, men han kunne nok ikke etterkomme vårt nske om å slippe oss inn..... ;)

Herlige bilder!! ...men er det ikkje forbudt å ta med kamera inn på området å fotografere? På BGO er visst det tilfelle....?

Herlige bilder!! ...men er det ikkje forbudt å ta med kamera inn på området å fotografere? På BGO er visst det tilfelle....?

Hmmm... Jeg har hatt med kamera inne på BGO. Fikk ikke noen reaksjoner på det, men om det var litt utenom reglene vet jeg ikke. Husker bla. at 90% av stuerene hadde kamera med den gangen vi hadde Concorde på besøk også :)

Har hørt at det ikke skal være lov å ta bilder på den militære delen, som om der var noe hemlig :)

Fotoforbudet ble opphevet på norske lufthavner i 1993.
Det er ikke forbud mot å ta bilder hverken på SVG eller BGO inne på området.
Jeg har selv uttallige ganger vært ute på tarmac på BGO med tilatelse fra Avinor folk og tatt bilder .

Back