en stor Tupolev på Fleland!

C172

ScanFlyer Gold
en stor Tupolev på Fleland!

Var på Flesland i natt og så noe svært noe i mørket med tricoloren til Russland på halen og to kraftige motorer!

Replying to Topic 'en stor Tupolev på Fleland!'

Høres spennende ut. Er det noen bilder av saken?

Er ikke godt å få tatt bilder av den der ....

-Det er satt opp et "skjermbrett" ,- et stilas kledd med presenninger foran flyet slik at det hindres innsyn !

Jeg var oppe og fikk bilder av dette før "veggen" kom opp ...,- men får ikke publisere de før etter 24timer...... -Et nydelg fly forresten ! :up:

-Det er "noen store" som kom med flyet... -Alt er "mørkelagt"....
Selv web-kameraet på BGO er slått av,- for at ingen skal kunne se dette !

http://www.bt.no/kamera/article206.ece

"hvilken dag er det i dag? Hvilken dag er det i dag?" :p

C172 driver ikke på med Aprilspøker. Han er alt for seriøs til å gjøre noe slikt!

var mere G-COLE jeg sikta til da...

Var oppe i nittiden idag. flyet var vekk. Fløy hoppere idag men så fuktighet og merker der hvor flyet stod parkert. det var en Tupolev 204 el.224!

Originally posted by LCH78

"hvilken dag er det i dag? Hvilken dag er det i dag?" :p

Det er lørdag, det er lørdag!

Originally posted by C172

Var oppe i nittiden idag. flyet var vekk. Fløy hoppere idag men så fuktighet og merker der hvor flyet stod parkert. det var en Tupolev 204 el.224!

Jeg har ikke hørt om TU-224 men TU-214!

Det er noe som heter bøker og det er utrolig hva man finner der, f.eks. i Putnam-boka om Tupolev - Tupolev Aircraft since 1922
Tu-224 Westernised version developed jointly by ANTK Tupolev and AlliedSignal of the USA, for future series production by KAPO (Kazan Aviation Production Association) for foreign operators.

De er også en variant ved navnet Tu-234. Det er mye spennende som kommer derfra...

Originally posted by LN-KOG

Det er noe som heter bøker og det er utrolig hva man finner der, f.eks. i Putnam-boka om Tupolev - Tupolev Aircraft since 1922
Tu-224 Westernised version developed jointly by ANTK Tupolev and AlliedSignal of the USA, for future series production by KAPO (Kazan Aviation Production Association) for foreign operators.

De er også en variant ved navnet Tu-234. Det er mye spennende som kommer derfra...

Jeg var inne på www.tupolev.ru, men fant ingenting om TU-224. Derfor skrev jeg hva jeg skrev.

Lørdag 1/4 ca.kl.0930 tok en IL-96 av fra BGO mot nord. Den var fra Aeroflot og var så blank og fin at det var en fornøyelse. Det var et overraskende og nydelig syn på en solblank morgen!!!!. Rate of climb minnet meg om de dager vi hadde fullastete DC-8-63 på vei til Seattle. Er det noen som kan finne ut hva den gjorde på Flesland?

Tupolev og Tupolev ....

FLTNO A/C ACVER ACREG STA ATA ETA STD ATD ETD ROUTING
---------------------------------------------------------------------------

DMO1402 296 RA96006 0710 0714 DME

92846.jpg

Ser ut som jeg bommet på selskap (litt stor avstand), men flytype var ikke til å ta feil av. Et nydelig syn! :)

Originally posted by CV440

Rate of climb minnet meg om de dager vi hadde fullastete DC-8-63 på vei til Seattle.

Her er det mulig at det er svikt i mine historiekunnskaper, men har det vært rute fra BGO til SEA med DC8-63 ? Jeg kan ikke huske det, men det er mulig det har eksistert slik rute før min tid som flyinteressert. Husker godt rutene til JFK på 70 tallet, der både 747 og DC10 var innom Flesland. Når værforholdene var gunstige så var det ikke så sjelden at de kom i meget lav høyde over hustaket til foreldrene mine.

SAS fløy i mange år sommerrute CPH-BGO-SEA-LAX 1 gang pr uke. Ruten ble fløyet med både -62 og -63. Rutene til New York ble fløyet med -33, -55,-62, -63, DC-10 og B-747. I mange år var det og sommerute til Montreal og Chicago. Pan Am fløy og en del år til New York med B-707. Litt andre tider for spotting enn i dag hvor det mest spennende er å se hvilken versjon av 'gris' som kommer. :)

Takk for info CV440. Husker du noe mer om når rutene til SEA/LAX og de andre forsvant fra rutekartet ? Ser ut som jeg må oppdatere historiekunnskapen gitt. :)

Da må jeg finne frem mine gamle SAS-ruter fra 70- og 80-tallet. Skal se hva jeg klarer(kanskje i påsken).

Lurer på om den kan ha kommet på Fredagen. Politiet sto i hver eneste rundkjøring med motorsykler på Fleslandsveien. (kl 1015)

Back