En stor overraskelse i Afrika (FAUP)

Discus

Galley Slave
Medlem
Planen var ferie, god mat, vin, men plutselig :wow: in the middle of nowhere i kanten av Kalahariørkene dukker plutselig dette opp når vi lander på UTN. Det ble meget rask fomling med kamera kan man si. :D

IMG_2409.JPG

Det ble bestemt at løvene måtte vente litt, og til tross for fotoforbud inne på flyplassen ble det straks lokal safari med safarileiebilen rundt flyplassen på dertil egnede grusveier (det stod ingen ting om fotoforbud poå utsiden...). Reisefølget valgte å være sjåfør, mens undertegnede ble jaget ut der det var behov og trosset stekende sol, slanger og skorpioner for dette måtte dokumenteres. Regner med at gjerder og litt uskarpe bilder er akseptert i sådan stund.

Det var rundt 20 fly der, Ex AlItalia MD-80 og en haug 727. Iflg. en av de lokale på flyklubben hadde det vært 5-6 flere MDer, men de var solgt og fløyet ut. MDene ble startet en gang pr. uke (minus de uten motor) og skulle være flygeklare på dagen hvis de ble solgt. 727ene skulle demonteres på stedet.

AlItalia: I-DAWT, WF, WA, WO, WV, WJ, WE, WM, WQ/WD(?)

727-ene: S9-BOC, S9-BOB/BOD(?), S9-BAG(?)- frakter, S9-PAC- blå hale

IMG_2977.JPG

DSC_7702.JPG

DSC_7706.JPG

DSC_7696.JPG

DSC_6393.JPG

DSC_6390.JPG

DSC_7664.JPG

Jeg kan vel ikke egentlig kalles planespotter, men tror jeg også hadde satt pris på en sånn overraskelse. Artige bilder.

K

Det er synd å se så mange MD 80 lagret, de kunne sikkert gjort en god jobb fortsatt. Takker for at du deler disse bildene med oss.

Interessant sted sikkert! Enig med -VGT, savner alle MD'ene... Men på en annen side er jeg glad for å ikke være redd for om ruta sprekker slik jeg var på '90-tallet med FBU.

Kule bilder.....

Det var vel ikke helt tilfeldig at dere fant denne plassen tror jeg...;)

Eller har forumister egen teft på å finne fly(plasser)...?

SNSK

Last edited:
Det var vel ikke helt tilfeldig at dere fant denne plassen tror jeg...;)
Nå har vel jeg og reisefølget lett for å snuble borti flyrelaterte saker (som du vel har erfart), men akkurat denne samlingen kom faktisk som en kjempeoverraskelse. En flyplass "midt i ingenting" med et par daglige mini-jet-fly var ikke på lista over interessante steder sånn sett.
Eller har forumister egen teft på å finne fly(plasser)...?
....eller snuble borti saker og ting. En flyplass måtte vi jo lande på, da :lol:

Back