Planen var ferie, god mat, vin, men plutselig :wow: in the middle of nowhere i kanten av Kalahariørkene dukker plutselig dette opp når vi lander på UTN. Det ble meget rask fomling med kamera kan man si. 
Det ble bestemt at løvene måtte vente litt, og til tross for fotoforbud inne på flyplassen ble det straks lokal safari med safarileiebilen rundt flyplassen på dertil egnede grusveier (det stod ingen ting om fotoforbud poå utsiden...). Reisefølget valgte å være sjåfør, mens undertegnede ble jaget ut der det var behov og trosset stekende sol, slanger og skorpioner for dette måtte dokumenteres. Regner med at gjerder og litt uskarpe bilder er akseptert i sådan stund.
Det var rundt 20 fly der, Ex AlItalia MD-80 og en haug 727. Iflg. en av de lokale på flyklubben hadde det vært 5-6 flere MDer, men de var solgt og fløyet ut. MDene ble startet en gang pr. uke (minus de uten motor) og skulle være flygeklare på dagen hvis de ble solgt. 727ene skulle demonteres på stedet.
AlItalia: I-DAWT, WF, WA, WO, WV, WJ, WE, WM, WQ/WD(?)
727-ene: S9-BOC, S9-BOB/BOD(?), S9-BAG(?)- frakter, S9-PAC- blå hale

Det ble bestemt at løvene måtte vente litt, og til tross for fotoforbud inne på flyplassen ble det straks lokal safari med safarileiebilen rundt flyplassen på dertil egnede grusveier (det stod ingen ting om fotoforbud poå utsiden...). Reisefølget valgte å være sjåfør, mens undertegnede ble jaget ut der det var behov og trosset stekende sol, slanger og skorpioner for dette måtte dokumenteres. Regner med at gjerder og litt uskarpe bilder er akseptert i sådan stund.
Det var rundt 20 fly der, Ex AlItalia MD-80 og en haug 727. Iflg. en av de lokale på flyklubben hadde det vært 5-6 flere MDer, men de var solgt og fløyet ut. MDene ble startet en gang pr. uke (minus de uten motor) og skulle være flygeklare på dagen hvis de ble solgt. 727ene skulle demonteres på stedet.
AlItalia: I-DAWT, WF, WA, WO, WV, WJ, WE, WM, WQ/WD(?)
727-ene: S9-BOC, S9-BOB/BOD(?), S9-BAG(?)- frakter, S9-PAC- blå hale