En spesiell DY request

Status
Not open for further replies.

Lennart

ScanFlyer Rusty
Har noen venner som kommer med DY1133 ifra Dus-Osl, den er forsinket, lander 22:29
De skal videre med DY546 til Stavanger.
Noen som kan holde igjen DY546 til de er ombord ?
De har ingen hånd bagasje
Pax heter Uwe og Kerstin :)
 
Slapp av, ENESTE som har lov til å holde igjen ett fly er Norwegian operasjonssentral på Fornebu. Og jeg har mine sterke tvil om at den holdes igjen for 2 pax.

Men dem har oversikten, og holder den igjen dersom dem mener det er riktig.
 
Personlig , nei det er ikke jeg som eventuelt skal vente på de og ikke rekke ferga ...... håper vennene dine rekker flyet videre.
 
Jeg antar at de hadde gjennomgående billetter? I så fall ville vel DY sørget for overnatting og ombooking?
 
De ble nektet ved gate å gå ombord DY flighten , selvomflyet stod vedgate.
Det bare forsterker mitt (negative) inntrykk av DY.
Godt at SAS fløy 10 minutter etterpå
Kosta dem 13o Euro for 2
 
De ble nektet ved gate å gå ombord DY flighten , selvomflyet stod vedgate.
Det bare forsterker mitt (negative) inntrykk av DY.
Godt at SAS fløy 10 minutter etterpå
Kosta dem 13o Euro for 2

Selv om flyet står ved gate, så er det ikke nødvendigvis bare å gå ombord. Når flighten er closed, så er dokumentene som regel ferdige og loadindex-tallene i ferd med å bli lagt inn i flyets FMC, og det er kun å lukke flydøren som står igjen. Dette kan skje med alle selskap, og har egentlig ikke så mye med dårlig service å gjøre - En plass må man sette en strek, og da handler det ikke lengre bare om velvilje :)
 
Yes, om flyet står ved gaten og de blir nektet, er det sannsynligvis som pb300polar sier... På cph bruker vi å ta med pax så lenge det overhodet er mulig, dvs. helt frem til noen få minutter før avgang: vi strekker oss det vi kan, og det handler ikke om dårllig service! Vi ønsker jo å gi god service så langt det er mulig: ingen pax, ingen flyselskap! men heller gi god service til x antall pax som har kommet i tide og sitter om bord ved å sende flyet avsted i tide, enn forsinke x antall pax bare fordi det var en eller noen som ikke kom til tiden....
 
Ser det står at flyet gikk 22:43, antar dette er fra gate? Starter en evt slot fra gate eller takeoff?
 
Selv om flyet står ved gate, så er det ikke nødvendigvis bare å gå ombord. Når flighten er closed, så er dokumentene som regel ferdige og loadindex-tallene i ferd med å bli lagt inn i flyets FMC, og det er kun å lukke flydøren som står igjen. Dette kan skje med alle selskap, og har egentlig ikke så mye med dårlig service å gjøre - En plass må man sette en strek, og da handler det ikke lengre bare om velvilje :)

DY flighten ifra DUS var vel delayed med vilje , var den som gjorde at mine venner var seine ved gate
 
De ble nektet ved gate å gå ombord DY flighten , selvomflyet stod vedgate.
Det bare forsterker mitt (negative) inntrykk av DY.
Godt at SAS fløy 10 minutter etterpå
Kosta dem 13o Euro for 2

Hadde samme hendelsen men da med SAS vi var for sene med gaten, så vi ble nektet til å gå ombord fra oslo til stavanger. Synes da at DY er mye mer posetive en SAS. Kunne ønske at jeg heller fløy DY! :(

PS: har alltid fått lov til å komme inn i cockpiten hos Norwegian. Men hos SAS sier de enten nei, eller er de nøtt til å holde meg, for å se inn. Nei SAS var mye bedere før, nå synes jeg DY er mye bedere! :)
 
OT:

Det har med hvilke piloter som har fløyet AKKURAT de turene du har fløyet fredrik. Det er ingen piloter som blir fortalt at nå kan dere slippe folk inn i cockpit.
 
DY flighten ifra DUS var vel delayed med vilje , var den som gjorde at mine venner var seine ved gate

Bare for å oppklare for meg selv: Hevder du at DY bevisst hadde valgt å forsinke flighten fra DUS? Hvorfor skulle DY ønske noe slikt? Det var sikkert gode grunner til at flighten var forsinket fra DUS, skulle man tro.
 
Hadde samme hendelsen men da med SAS vi var for sene med gaten

Som du skriver själv, du var SEN till gaten. Hade jag kunnat hade jag bjudit med dig för att se vad som sker innan avgång så kanske du hade förstått varför du fick nej. Det är SLOTtider som spelar in loadsheets som skall färdigställas, pax som skall räknas, evenuella väskor som skall hittas etc.

Ligger valet mellan 1 eller 178 pax vet jag vilket beslut jag hade tagit.

Och DY på ARN är minst lika "illa" som SAS/SGS.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top