• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En snartur ut til Auckland International (AKL/NZAA)

Gunnar

ScanFlyer Gold
Jeg tok med kameraet til utkikkspunktet ved Auckland International i dag. Siden det var kaldere enn jeg trodde, og jeg manglet klær endte det opp som en snartur på en knapp time... Bildene er i den rekkefølgen de er tatt.

Starter med en lokal "helt": ZK-NEP
220609ZKNEP.jpg

Utlending: A6-ERE
220609A6ERE.jpg

Lokalt igjen: ZK-SJE
220609ZKSJE.jpg

... og ZK-NGJ. Er desverre ingen NG...:p
220609ZKNGJ.jpg

ZK-NET
220609ZKNET.jpg

Nok en A345: A6-ERA
220609A6ERA.jpg

Brannbilene gjør seg klare...
220609FireTrucks.jpg

... til å ta imot A6-EDD
220609A6EDD1.jpg

220609A6EDD2.jpg

220609A6EDD3.jpg

Det var det for "tungmetall" (i den grad A380 kan kalles "metall"), og jeg runder av med dagens minste, lokale "helt": ZK-EAH
220609ZKEAH.jpg

Hvor er denne fotoplassen?
Det ser ut som om det kan være sørøst for 23-enden av rullebanen.

Blir nok et par turer til NZ i løpet av vinteren, og kunne gjerne tenkt meg å drive litt spotting når eg likevel er der.

Nord-øst for bane-enden, faktisk....

spotting23LNZAA.jpg

... si gjerne ifra om når du kommer, så kan jeg holde deg med "spotte-selskap". Scanner hører selvsagt med til opplegget... ;)

Ja selvfølgelig var det nordøst eg mente. Tror hjernen har blitt litt skrudd etter å ha vert opp-ned så mange år.
Ser ut til å være noenlunde plass til å parkere også, så det er bra.

Takk for tilbudet, sender en PM når/hvis reiseplaner blir mer konkrete.

En liten "by the way"; veien på stedet har "fysisk" midtskille siden om lag et halt år siden (ca. 1m (?) høye plaststolper m/refleks), så akkurat ved utkikkspunktet er det umulig å snu bilen (i fall du leier en bil). Om du kommer kjørende fra flyplassen anbefaler jeg at du kjører de ca. 200 meterne videre bort til innkjøringen til "vedlikeholds-veien" (eller hva de nå kaller veien ned til VOR-antenna), og snur der. Slik kommer du deg nemlig til plassen på sørsiden av veien, og der mener i alle fall jeg at det er best å stå.

Back