Norwing
ScanFlyer Blue
Hei
Da ville jeg prøve meg på min andre triprapport. Etter å ha fått mange hyggelige tilbakemeldinger på triprapporten min fra Australia turen i sommer , ga dette mersmak.
Denne gangen var det jobbtur til Italia for å besøke nye leverandører som stod på tapeten. I utgangspunktet en kjapp og enkel tur som ikke skulle by på det helt store, men så feil kan man ta. Desverre ingen bilder denne gang...
Routingen var (opprinnelig) som følger: KRS-CPH-BLQ-MUC-OSL-KRS.
Skulle ha første møte i italia ved i 13 tiden torsdag 09/12. Dermed passet det perfekt med SAS sin routing fra KRS kl 06:15 med ankommst BLQ (Bologna) kl 10:50, med ca 1,5 times venting i CPH. Ettersom jeg måtte opp tidlig (bor ca. 40 min fra flyplassen) ville jeg få lagt meg tidlig kvelden før så ca. kl 21:45 stod jeg med tannbørsten i munnen når følgende SMS tikket inn:
Ditt fly er kansellert
SK2683 09DEC10
Copenhagen
Bologna
Avg: 08:45
Mvh SAS
Kjempegøy melding å få. Ingen info om hva de hadde tenkt å foreslå. Gjorde meg ferdig med tannpussen, og satte meg for å ringe SAS. Var heldigvis null telefonkø, og fikk kjapt svar, men ble ikke mye klokere. Hun jeg snakket med kunne først ikke se at flyet var kansellert i det hele tatt. Derette kom det noe sånt som: åå jaa der ja.. hmm ja kansellert ja.. hmm teknisk feil ja... hm hm... Men hun kunne booke meg om på neste flight CPH-BLQ som gikk ca. kl 17.00 og var fremme kl 19.00. Jeg var jo ikke spesielt fornøyd med dette, og spurte om det virkelig ikke var mulig å få en annen routing som var fremme tidligere. Hun lette og styrte, men konkluderte med at ingen var fremme før kl. 19.00. Eneste var KLM men dit kunne hun ikke booke meg siden de ikke er Star. Jeg syntes dette hørtes merkelig ut, og bad henne sjekke igjen.. Jeg satt selv bak dataen og søkete kjapt på CPH-BLQ på finn.no mens jeg ventet. Fikk opp hvertfall 2-3 routinger som var fremme før det. En gikk via FRA med Lufthansa og skulle være fremme kl 13:55. Altså ikke så altfor sent i forhold til våre planer. Jeg konfronterte henne med dette og da ble det igjen en masse hmm.. jaa kanskje det ja.. hmm.. men hun måtte høre med sjefen. Etter 5-10 min kom hun tilbake og sa nei det gikk ikke, for det hadde hun ikke anledning til. Hvis jeg ikke ville ha SAS flighten kl 17 fra CPH måtte jeg møte opp på KRS som planlagt også måtte de ordne det der. Dette syntes jeg var svært dårlig, noe jeg også gav uttrykk for, og nevnte vel noe om at dette er service man forventer fra Ryanair og ikke fra SAS. Fikk til svar at dette hadde ikke noe med dårlig service å gjøre, men hva hun kunne og ikke... Småsur avsluttet jeg samtalen og prøvde å få sove, noe som ikke gikk da jeg var opprørt og spent på hvordan morgendagen ville se ut...
Ble vel maks 1-2 timers søvn før jeg stod opp i 4 tida om moregnen og ble hentet 04:45 av en kollega. Så bar det ut til KRS for å se hva dagen skulle bringe...
Leg 1:
Scandinavian Airlines
SK2885
KRS-CPH
09.12.10
Avgang: 06:15
Ankomst: 07:15
Bombardier CRJ-900
OY-KFF
Sete 21D
Economy Class.
Ankom KRS litt senere enn planlagt grunnet en noe forsinket kollega. Var litt usikker på om vi skulle gå rett til servicedisken, eller først sjekke inn, men siden servicedisken var ubemannet, gikk vi til innsjekkingsautometene for så å ta opp problemet med den kansellerte flighten i bag drop. Fikk derimot til å sjekket inn hele veien med oppsatt rute, og øynet et lite håp om at flighten skulle gå likevel.( Vel egnetlig ikke sjekket inn da jeg hadde gjort det allerede på formiddagen dagen før, men skrevet ut bag-tags uten noen feilmelding)
Forklarte situasjonen til damen i bag-drop, og hun syntes det var veldig merkelig at vi var insjekket på en flight som var kansellert. Flighten fra CPH skulle ikke gå.
Dette skjønte hun ikke noe av, og måtte dermed spørre sin (eneste) kollega på flyplassen om råd. Da bar det over til servicedisken likevel, som denne kollegaen bemannet i tillegg til en av bag-drop diskene.
Etter litt om og men fant hun ut at vi var booket om på routingen jeg hadde funnet via FRA. Vi ble lettet, og tenkte at da går dette veien likevel. Bare å ringe og utsette møtet et par timer. Fikk litt kjeft for at vi var så sent ute, da nye billetter måtte skrives ut for hånd, samt nye boardingkort og bag-tags... Beklaget dette (Kollegaen min hadde forsovet seg + glemt å fylle diesel på bilen kvelden før), og fornøyde kunne vi spasere rett inn i flyet som de to siste.
Dette var min første flytur med CRJ-900. Har kun prøvd CRJ-200 før. Flyet var jo fint og fresht, men hadde litt "småflyfølelse", og det var ikke mange cm fra hodet mitt til taket.
Knyttnevetest bestått, men ikke mer. Forholdsvis gode seter, og vi hadde en to-seter hver som de bakerste pax i flyet. Belegget var heller dårlig, tipper mellom 25-30%.
Etter takeoff gikk jeg for SAS sin frokostpakke.
Noe tørt rundstykke, men med mye og godt pålegg, en youghurt, samt appelsinjuice og kaffe for 59 dkk hvis jeg husker riktig. Helt ok, middels overpriset flymat... resten av flyturen foreløp uten de store hendelsene. Vi var begge ganske trøtte, og det var heller dårlig utsikt i mørket. Landet på tida i CPH og takset inn til terminalen bak en Singapore Airlines 777-200. Det ble parkering på bussgate, og bussing inn til terminalen.
Neste fly skulle gå kl 10:10, og vi hadde dermed nesten 3 timer til overs her. Min kollega røyker, og siden det ikke var noen røykerom airside ble jeg med han et par ganger ut i friluft, og så inn igjen gjennom alt av kontroller.
Fortsettelse følger...
Da ville jeg prøve meg på min andre triprapport. Etter å ha fått mange hyggelige tilbakemeldinger på triprapporten min fra Australia turen i sommer , ga dette mersmak.
Denne gangen var det jobbtur til Italia for å besøke nye leverandører som stod på tapeten. I utgangspunktet en kjapp og enkel tur som ikke skulle by på det helt store, men så feil kan man ta. Desverre ingen bilder denne gang...
Routingen var (opprinnelig) som følger: KRS-CPH-BLQ-MUC-OSL-KRS.
Skulle ha første møte i italia ved i 13 tiden torsdag 09/12. Dermed passet det perfekt med SAS sin routing fra KRS kl 06:15 med ankommst BLQ (Bologna) kl 10:50, med ca 1,5 times venting i CPH. Ettersom jeg måtte opp tidlig (bor ca. 40 min fra flyplassen) ville jeg få lagt meg tidlig kvelden før så ca. kl 21:45 stod jeg med tannbørsten i munnen når følgende SMS tikket inn:
Ditt fly er kansellert
SK2683 09DEC10
Copenhagen
Bologna
Avg: 08:45
Mvh SAS
Kjempegøy melding å få. Ingen info om hva de hadde tenkt å foreslå. Gjorde meg ferdig med tannpussen, og satte meg for å ringe SAS. Var heldigvis null telefonkø, og fikk kjapt svar, men ble ikke mye klokere. Hun jeg snakket med kunne først ikke se at flyet var kansellert i det hele tatt. Derette kom det noe sånt som: åå jaa der ja.. hmm ja kansellert ja.. hmm teknisk feil ja... hm hm... Men hun kunne booke meg om på neste flight CPH-BLQ som gikk ca. kl 17.00 og var fremme kl 19.00. Jeg var jo ikke spesielt fornøyd med dette, og spurte om det virkelig ikke var mulig å få en annen routing som var fremme tidligere. Hun lette og styrte, men konkluderte med at ingen var fremme før kl. 19.00. Eneste var KLM men dit kunne hun ikke booke meg siden de ikke er Star. Jeg syntes dette hørtes merkelig ut, og bad henne sjekke igjen.. Jeg satt selv bak dataen og søkete kjapt på CPH-BLQ på finn.no mens jeg ventet. Fikk opp hvertfall 2-3 routinger som var fremme før det. En gikk via FRA med Lufthansa og skulle være fremme kl 13:55. Altså ikke så altfor sent i forhold til våre planer. Jeg konfronterte henne med dette og da ble det igjen en masse hmm.. jaa kanskje det ja.. hmm.. men hun måtte høre med sjefen. Etter 5-10 min kom hun tilbake og sa nei det gikk ikke, for det hadde hun ikke anledning til. Hvis jeg ikke ville ha SAS flighten kl 17 fra CPH måtte jeg møte opp på KRS som planlagt også måtte de ordne det der. Dette syntes jeg var svært dårlig, noe jeg også gav uttrykk for, og nevnte vel noe om at dette er service man forventer fra Ryanair og ikke fra SAS. Fikk til svar at dette hadde ikke noe med dårlig service å gjøre, men hva hun kunne og ikke... Småsur avsluttet jeg samtalen og prøvde å få sove, noe som ikke gikk da jeg var opprørt og spent på hvordan morgendagen ville se ut...
Ble vel maks 1-2 timers søvn før jeg stod opp i 4 tida om moregnen og ble hentet 04:45 av en kollega. Så bar det ut til KRS for å se hva dagen skulle bringe...
Leg 1:
Scandinavian Airlines
SK2885
KRS-CPH
09.12.10
Avgang: 06:15
Ankomst: 07:15
Bombardier CRJ-900
OY-KFF
Sete 21D
Economy Class.
Ankom KRS litt senere enn planlagt grunnet en noe forsinket kollega. Var litt usikker på om vi skulle gå rett til servicedisken, eller først sjekke inn, men siden servicedisken var ubemannet, gikk vi til innsjekkingsautometene for så å ta opp problemet med den kansellerte flighten i bag drop. Fikk derimot til å sjekket inn hele veien med oppsatt rute, og øynet et lite håp om at flighten skulle gå likevel.( Vel egnetlig ikke sjekket inn da jeg hadde gjort det allerede på formiddagen dagen før, men skrevet ut bag-tags uten noen feilmelding)
Forklarte situasjonen til damen i bag-drop, og hun syntes det var veldig merkelig at vi var insjekket på en flight som var kansellert. Flighten fra CPH skulle ikke gå.
Dette skjønte hun ikke noe av, og måtte dermed spørre sin (eneste) kollega på flyplassen om råd. Da bar det over til servicedisken likevel, som denne kollegaen bemannet i tillegg til en av bag-drop diskene.
Etter litt om og men fant hun ut at vi var booket om på routingen jeg hadde funnet via FRA. Vi ble lettet, og tenkte at da går dette veien likevel. Bare å ringe og utsette møtet et par timer. Fikk litt kjeft for at vi var så sent ute, da nye billetter måtte skrives ut for hånd, samt nye boardingkort og bag-tags... Beklaget dette (Kollegaen min hadde forsovet seg + glemt å fylle diesel på bilen kvelden før), og fornøyde kunne vi spasere rett inn i flyet som de to siste.
Dette var min første flytur med CRJ-900. Har kun prøvd CRJ-200 før. Flyet var jo fint og fresht, men hadde litt "småflyfølelse", og det var ikke mange cm fra hodet mitt til taket.
Knyttnevetest bestått, men ikke mer. Forholdsvis gode seter, og vi hadde en to-seter hver som de bakerste pax i flyet. Belegget var heller dårlig, tipper mellom 25-30%.
Etter takeoff gikk jeg for SAS sin frokostpakke.
Noe tørt rundstykke, men med mye og godt pålegg, en youghurt, samt appelsinjuice og kaffe for 59 dkk hvis jeg husker riktig. Helt ok, middels overpriset flymat... resten av flyturen foreløp uten de store hendelsene. Vi var begge ganske trøtte, og det var heller dårlig utsikt i mørket. Landet på tida i CPH og takset inn til terminalen bak en Singapore Airlines 777-200. Det ble parkering på bussgate, og bussing inn til terminalen.
Neste fly skulle gå kl 10:10, og vi hadde dermed nesten 3 timer til overs her. Min kollega røyker, og siden det ikke var noen røykerom airside ble jeg med han et par ganger ut i friluft, og så inn igjen gjennom alt av kontroller.
Fortsettelse følger...