Flyene ble bestuilt og det ble laget en del "fake" bilder av MD11 i SAS design før bestillingen ble kansellert.
Jo de var i bestilling og ble av "politiske" årsaker avbestilt...
Jo de var i bestilling og ble av "politiske" årsaker avbestilt...
MDD hadde vel noe som iblant ble kalt MD-12 på tegnebrettet, i hvert fall tegninger av den i flere utgaver av Flight International. Den var 2 motors og Wide-body...
MDD hadde vel noe som iblant ble kalt MD-12 på tegnebrettet, i hvert fall tegninger av den i flere utgaver av Flight International. Den var 2 motors og Wide-body...
Og ja Speedbird, om SAS hadde valgt MD-90 og -95 i større grad... Men dessverre bare synsing dette også..
Og Tommy777, den opprinnelige ordren på 9stk 767 var alle 767-300, så kom det til 2 -200 for de lange og tynne rutene. Færre seter, men likevel gjorde de det bedre da? Det var vel tilgangen på flere avganger og ruter.
Synd at SAS ikke gikk videre med bestillingen av MD11, dette hadde først vår 'tradisjon' med MDD videre.
Har hørt fra 'de gamle gutta' på teknisk, at hvis SAS hadde kjøpt MD11 - og MD95 (B717),
så hadde MDD godt mulig klart seg økonomisk videre, - og vi hadde sluppet å se de
flygende Svanene bli besudlet med Boeing-logo..!
Dessverre tror jeg MDD ikke ville ha klart seg, MD-11 ble "drept" av et internt opplaeringsystem i MDD - TQMS som stod for Total Quality Management System - men som fort blant de ansatte ble omdoept til Time to Quit and Move to Seattle....ingen tvil om at maskinene fra Long Bearch utrolig godt konstruert, men MDD slet med gamle produksjon systemer, tungvinte og dyre prosedyrer...og ikke minst Harry Stonecipher som CEO.....Ta fornavnet hans og de fem foerste bokstavene i etternavnet...![]()
Fantastisk bra levert HansJ - ingen fare med å gi deg oppdrag!! Tusen takk... Morsomt å se igjen flyvesjefen Viggo - har sittet i cockpit med han et par ganger.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.