En liten videosnutt når jeg flyr :)

Re: En liten videosnutt når jeg flyr :)

Ah! Kjent fly, kjente flyplasser og kjent rute! Takk for at du deler, vekker gode minner.

Fløy den mye når det var Sigurd Erik-registrert, i tillegg til 150'en. Hadde navigasjonsturer mellom Bodø og Røssvoll, drev å planla masse forskjellige punkter langs daler og fjell. Kvelden før spør jeg skolesjef (som jeg skulle fly med) om ruta så grei ut. Svaret kommer kontant (i kjent stil): "Nei, du ska bare ta å følge E6'en nedover, vi gjør det enkelt". Så var den saken grei.. :)

Birger Blikø i Røssvoll AFIS hører jeg!

Jeg skola PPL i Bodø også, men fløy all skolingen på gode, gamle (og den gang billige) LN-ALV. "Konverterte" akkurat til LZN før jeg flytta.. :)

Birger er alltid like blid og proffesjonell :) Hyggelig med en film fra nærområdet.

Må si jeg støtter skolesjefen når det kommer til flightplanningen på en så kort tur.. Ellers er det alltid kjekt med noen punkter for å følge progresjonen i flygningen.

Birger er alltid like blid og proffesjonell :) Hyggelig med en film fra nærområdet.

Må si jeg støtter skolesjefen når det kommer til flightplanningen på en så kort tur.. Ellers er det alltid kjekt med noen punkter for å følge progresjonen i flygningen.

Er selvfølgelig enig jeg også, men man var jo ny og "dum" en gang i tiden :) Havnet forøvrig i en fjellrotor på lesiden av et av fjellene over Svartisen på den påfølgende solo-navigasjonen med LGB, airspeed hoppet 20 knop opp, mens headset og sjokolade befant seg plutselig i taket. Var rimelig svett i hendene da jeg "endelig" kunne rapportere Saltstraumen inbound. Gode minner:)

Birger Blikø i Røssvoll AFIS hører jeg!

Jeg skola PPL i Bodø også, men fløy all skolingen på gode, gamle (og den gang billige) LN-ALV. "Konverterte" akkurat til LZN før jeg flytta.. :)

Jeg fløy også mesteparten av skolingen min på LN-ALV, men begynte med LN-NPQ.

Back