• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En liten videosnutt når jeg flyr :)

Re: En liten videosnutt når jeg flyr :)

Ah! Kjent fly, kjente flyplasser og kjent rute! Takk for at du deler, vekker gode minner.

Fløy den mye når det var Sigurd Erik-registrert, i tillegg til 150'en. Hadde navigasjonsturer mellom Bodø og Røssvoll, drev å planla masse forskjellige punkter langs daler og fjell. Kvelden før spør jeg skolesjef (som jeg skulle fly med) om ruta så grei ut. Svaret kommer kontant (i kjent stil): "Nei, du ska bare ta å følge E6'en nedover, vi gjør det enkelt". Så var den saken grei.. :)

Birger Blikø i Røssvoll AFIS hører jeg!

Jeg skola PPL i Bodø også, men fløy all skolingen på gode, gamle (og den gang billige) LN-ALV. "Konverterte" akkurat til LZN før jeg flytta.. :)

Birger er alltid like blid og proffesjonell :) Hyggelig med en film fra nærområdet.

Må si jeg støtter skolesjefen når det kommer til flightplanningen på en så kort tur.. Ellers er det alltid kjekt med noen punkter for å følge progresjonen i flygningen.

Birger er alltid like blid og proffesjonell :) Hyggelig med en film fra nærområdet.

Må si jeg støtter skolesjefen når det kommer til flightplanningen på en så kort tur.. Ellers er det alltid kjekt med noen punkter for å følge progresjonen i flygningen.

Er selvfølgelig enig jeg også, men man var jo ny og "dum" en gang i tiden :) Havnet forøvrig i en fjellrotor på lesiden av et av fjellene over Svartisen på den påfølgende solo-navigasjonen med LGB, airspeed hoppet 20 knop opp, mens headset og sjokolade befant seg plutselig i taket. Var rimelig svett i hendene da jeg "endelig" kunne rapportere Saltstraumen inbound. Gode minner:)

Birger Blikø i Røssvoll AFIS hører jeg!

Jeg skola PPL i Bodø også, men fløy all skolingen på gode, gamle (og den gang billige) LN-ALV. "Konverterte" akkurat til LZN før jeg flytta.. :)

Jeg fløy også mesteparten av skolingen min på LN-ALV, men begynte med LN-NPQ.

Back