En liten quiz

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Dagens lille utfordring er: Hva er dette for et fly? Jeg tenker på det blanke ikke de to greiene med stjerner.

Quiz.jpg

Hmmmm, en slik nese finnes det jo ikke mange av, men kan huske å ha sett bilde av noe som ligner, men hva det var igjen? Hmmmm

:cry:

Ser frem til å få vite hva dette er for'no

:colgate:

En vrien sak det der. Ikke utpreget sovjetisk/russisk snute, synes jeg, men bare for å snevre inn litt; er vi inne på Ilyushin...?

Jeg befinner meg et sted midt i mellom Canadair og Bristol....nesa stemmer ganske saa bra men Cockpit Vinduene stemmer hverken med CL 44 eller Britania......var det ikke noe som het Brabizon eller noe i den dur.....??

Jeg tror heller ikke det er noe russisk. De gode gamle der hadde jo glass-snute. Det første som slo meg er CV 880/990, men det stemmer jo ikke med vindusplasseringen.
Mmm - må tenke mer!

;) VC-10

Ja, ja..., da fikk vi avgjort det da...
Har du flere quizer eller, KOG...? (Gjerne andre også for den del...)

Originally posted by dc-8-63

Hmmm lurer paa om ikke Fellowship har avert paa samme museum har bilder av samme fly
Nei!
Jeg har ikke vært der, og jeg har heller ikke bilde av flyet. Men jeg kan flykjenning, og vet noe om søk i flydatabaser :)

Kan det være neseseksjonen til Armstrong Whitworth A.W. 55 Apollo, som tapte designkonkurransen med Vickers Viscount?

:old VC-10

OK - jeg ser at ting har skjedd mens jeg bladde i bøker! Gratulerer Fellowship - du vant!

Ja svaret kom jo for "lenge" siden,med bilde og greier.Noen får heller lage en ny quiz...:smile2

Originally posted by LN-KOG

Originally posted by Fellowship

Engelsk !

Avro 706 Ashton 2

Og det er helt riktig! :clap :colgate:

Må gjøre dem litt vanskeligere...
Morsomt var det;)
men jeg syntes ikke det var lett...

Men en flott maskin, og takk for linken til den bildesiden hvor den var i levende live!

Back