• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En liten hyllest til gode gamle scanair...

Her er Scanairs DC-8-63 "Mette Viking" (OY-KTF) fanget på landing bane 24 på FBU, den vintersesongen SAS lånte en av DKs DC-8 til Bergen-ruta fra mandag til fredag fra november 85 til mars 86. Bildet er tatt i begynnelsen av mars 1986, © Jan Olav Martinsen
5624353453_203cc81e76_z.jpg


God påske fra ojb m ny scanner :)
 
Last edited:
Kikket litt på videosnutten, og dro kjensel på flere av de ansatte der som fortsatt er i Thomas Cook Airline Scandinavia (sammenslåing mellom Scanair og Conair), og callsign er fremdeles "VIKING".

Tally-ho
 
Fikk prøvd Scanair på 80- og 90-tallet (og Premiair lenger utpå 90-tallet). Fantastisk service ombord med god mat, kluter, musikk, film og vennlig og profft crew i "gammeldagse", men lekre fly (DC-8-63 og DC-10-10).
 
Fullastet DC-8 fra PMA ikke alltid like morsom for stuere. Nordmenn hadde mye knuselig i kofferten, (som veide 30kg) ofte luktet det en blanding av sprit og likør, av det som ble lagt på bandet.
 
Back
Top