En liten hemmelighet om setevalg

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
I utgangspunktet er det bare reisende med flex- og full flex-billetter, samt innehavere av SAS EuroBonus Gold, som fritt kan velge seter på SAS' innenlandsflyvninger. Sjekker man inn med en Economy-billett (tidigere Happy-billett), vil de første radene alltid være blokkert - gjerne helt ned til rad 8-10. Disse er holdt av til kunder med dyre billetter og gullkort.

En liten øvelse kan imidlertid gjøre at du åpner hele setekartet og får tilgang til å velge alle seter, uansett billetttype:

1. Trykk sjekk inn og velg sete, fyll inn etternavn, EuroBonus-nummer eller bestillingsreferanse. Innsjekkingsvinduet åpnes
2. Endre EuroBonus-nummeret fra EBB til EBG. Etter dette vil du få tilgang til hele setekartet og alle seter som ikke allerede er tatt blir tilgjengelige.
3. Velg det setet du ønsker, f.eks. 1A.
4. Endre tilbake fra EBG til EBB. Setekartet vil blokkeres igjen, men du har fortsatt valgte sete, f.eks. 1A
5. Sjekk inn!

Last edited:
Sånt må ikke vises på et åpent forum, nå er det bare noen dager så er det ikke mulig lengre :(

Men et godt tips var det :D

FlightDeck da.. Burde ikke vært postet for ikke-medlemmer, kanskje flytte denne til skjult forum?

Men takk for tipset! :colgate:

Mulig jeg tar feil, men jeg tror SAS har viktigere ting å ta tak i på IT-fronten enn den lille glippen der. På den annen side så kan det jo av og til virke som de tar tak i de minst viktige tingene først.

For meg spiller det absolutt INGEN rolle.;) Flyr aldri inneriks med SK eller DY, og ingen planer de kommende årene, men tenkte på de på forumet som gjør det. Også SK ansatte....

SK får fart i sakene. Fant for noen år siden råbillig billig billett til Shanghai ( før vårt testforum ) til vel under 2.000.

Ringte SK og ville bruke noen denied boarding vouchere. De sa i andre enden hos reservation, at det ikke gikk og de ville stoppe det øyeblikkelig.

Vel jeg booket og betalte uten vouchere i løpet av minutter... Med et stort :colgate::colgate:. Bare timer etter var tilbudet borte..

Wow, Reidar.. Du ringte til SAS når du fant en feil og ville bruke DBC?? Wow..

Vel, dette er ikke en mistake fare, Reidar. Dette går ikke ut over SAS, men EBG og Flex kunder som har fortjent disse plassene, selv om det har lite eller ingen impact siden ikke mange leser dette forumet.

Jeg kommer ikke til å sladre, men vi har jo flere som jobber med IT relaterte ting hos SAS, jeg regner med at de selvsagt vil ta tak i dette smutthullet

Wow, Reidar.. Du ringte til SAS når du fant en feil og ville bruke DBC?? Wow..

Vel, dette er ikke en mistake fare, Reidar. Dette går ikke ut over SAS, men EBG og Flex kunder som har fortjent disse plassene, selv om det har lite eller ingen impact siden ikke mange leser dette forumet.

Jeg kommer ikke til å sladre, men vi har jo flere som jobber med IT relaterte ting hos SAS, jeg regner med at de selvsagt vil ta tak i dette smutthullet

Ja, ja, det uvaskede masser tar seg til rette ser jeg:drunk:

Helt suverent. Jeg frydes over å fly til BGO på ungdomsbillett i morgen ettermiddag - på 1F!

Like.png

OK, som moderator så krever at jeg ingen som leser denne tråden bruker denne metoden til å ta 2C eller 3C. Finner jeg noen i de setene som ikke ser ut som de hører hjemme der forlanger jeg å se billett-kvittering og/eller kortet. ;)

-A

OK, som moderator så krever at jeg ingen som leser denne tråden bruker denne metoden til å ta 2C eller 3C. Finner jeg noen i de setene som ikke ser ut som de hører hjemme der forlanger jeg å se billett-kvittering og/eller kortet. ;)

-A

Håper denne muligheten forsvinner snart, slik at jeg får min faste 1D!

ph-ndr KREVER:
Først meg selv, så meg selv, etterpå meg selv og alltid meg selv :up:

ph-ndr: At du skal se min billett eller kort kan du bare se opp i det blå etter :colgate:

DAG: Det ordner seg at du får plassen din uansett, ille om du må sitte på sete 1E :colgate:

:fly

Last edited:
Back