En gylden mulighet til å få logget IL-96 på en billig og enkel måte

Re: En gylden mulighet til å få logget IL-96 på en billig og enkel måte

Flere som sliter med å finne IST-avganger med IL-96 nå?..

Flere som sliter med å finne IST-avganger med IL-96 nå?..

Nei - de ligger inne i vinterprogrammet - fant med en gang to avganger på en tilfeldig dato førstkommende mars!

Er det noe stor fare for bytte av flytyppe hos SU? Jeg ser de skal fly til IST med IL-96 den 30. denne måneden men om de har hyppige flybytter så blir det jo litt vel mye gambling.

Da fikk jeg svar på mitt spørsmål, den 30. så er det nå en Airbus som flyr. Godt jeg ikke bestilte billett da.

Da fikk jeg svar på mitt spørsmål, den 30. så er det nå en Airbus som flyr. Godt jeg ikke bestilte billett da.

Flybyttene kan gå den "rette" veien også. Vi booka for litt siden, da var det både 767 og il-96. Nå får vi 2 x il-96 :D

Avreise om under en mnd. Ser fram til å få prøvd en av de 14 flygende maskinene på verdensbasis. (mener jeg leste 14 pax og 4 cargo maskiner en plass) :)

Skal og få med meg denne, men drøyer bookingen litt; det blir høyst sansynlig en Iran Air 747SP-sightseeing flight fra Istanbul i vinter, trolig februar. Topp hvis det og IL-96 lar seg kombinere.

Skal og få med meg denne, men drøyer bookingen litt; det blir høyst sansynlig en Iran Air 747SP-sightseeing flight fra Istanbul i vinter, trolig februar. Topp hvis det og IL-96 lar seg kombinere.

Så bilder av en Iran Air SP fra august i år på IST. Vet du om Iranerne går fast der? (evt. med hvilket utstyr), eller var det bare en "dropp in" som var blitt tatt bilde av? :)

Iran Air flyr fast til Istanbul, tror flytype varierer.

Iran Air flyr fast til Istanbul, tror flytype varierer.

Ok. Høres bra ut. Får håpe på noe mer eksotisk enn A300/310 da, for de har vi jo jevnlig på besøk her nærområdene (selv om både 300 og 310 er blitt ganske eksotiske med tia.. :) )

Ser nå ut som 3 av SU sine IL96 står lagret og at det for tiden er i hyppig bruk til IST, TAS og PKC om noen har tenkt seg ut og fly med denne maskine.

Ser nå ut som 3 av SU sine IL96 står lagret og at det for tiden er i hyppig bruk til IST, TAS og PKC om noen har tenkt seg ut og fly med denne maskine.

I en tråd på a.net sies det at siste maskin skal fases ut i slutten av mars (men ville ikke bli direkte sjokkert om de dukket opp på Middelhavsrutene i sommer igjen).
Oslo er et perfekt utgangspunkt for en siste (eller første) tur i IL-96; kveldsavgangen til Moskva (Superjet) og videre til Istanbul (Ilyushin) kan bookes for ca. 1.200,- på expedia.no, visa trengs ikke.

Last edited:

Jeg har fulgt med på aktiviteten til SU sine IL-96 over lang tid, og dersom det er noen som er lagret, så kan det kun være 2 stykker (siden de har seks maskiner) . I løpet av en relativ kort periode i det siste har jeg observert RA-96007, -08, -10 og -15, men det er -08 som absolutt har luftet seg mest.
I tillegg til de destinasjonene du nevner har jeg også sett den har vært på noen slengere til Dehli og Jerevan.
Istanbul ser ut ti å være det absolutt tryggeste valget om man vil fly IL-96 - de har flydd formiddagsruten nesten unntak de siste par månedene!
Har forgjeves prøvd å finne sider med ruteopplegg og generell info om IL-96 - dersom noen vet om noen sider er jeg takknemlig for informasjon!

Dato(er) er det dere finner slike priser på?

Ah, my bad; de laveste prisene finnes ikke hos widerøe, men hos fx. expedia.no.

Oslo Istanbul Moskva
OSL 23:40 IST 12:45 +1 dag 1 Stopp 12t 5m
Aeroflot-Russian Airlines 2535
Aeroflot-Russian Airlines 2130

1 217 kr
per person
inkluderer skatter og avgifter

lør. 25 jan. (Ankomst 26 jan.) Oslo til Istanbul, Tyrkia

Oslo (OSL) til Moskva (SVO)
Aeroflot-Russian Airlines 2535
Economy/Coach Klasse ( N), Superjet 100-95

Avreise 23:40 Ankomst 05:10 +1 dag
Varighet: 2t 30m
Stopp: Moskva (SVO) 6t 15m

Moskva (SVO) til Istanbul (IST)
Aeroflot-Russian Airlines 2130
Economy/Coach Klasse ( N), IL-96-300
Avreise 11:25 Ankomst 12:45
Varighet: 3t 20m

Total reisetid: 12t 5m | 3 389 km

Last edited:

Aeroflot sine egne sider er også greie å finne fram i. Har ikke sjekket prisene mot de andre søkemotorene, men deres egne priser virker helt OK!

Finner T/R Istanbul med IL-96 på returen til 2300... Frister... veldig!
3bc2ea887bf2a98e24556ef8bb2598a1.png

Bare sørg for at du velger formiddagsavgangen fra SVO til IST den 26., morgenavgangen går med A320. 11:25 er derimot IL-96, og du risikerer å treffe på 6-7 lystige kompiser av meg ombord hvis du reiser denne dagen. :)

Hmm.. frister å få krysset av IL-96... :D

Trenger man transittvisa i Russland, eller går det bra når man har gjennomgående billett?

Last edited:
Back