En gammel fyr, en Land Rover på vei til Kanada, eller God Torsdag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
En gammel fyr, en Land Rover på vei til Kanada, eller God Torsdag

…nå som Speedbird er på vannet er det på tide med å finne søster skipet - Slowbird, en meget god kandidat ligger i Richmond BC Kanada, med litt avspasering legger en ut på tur nordover - USD 507 envei med AirCanadaAlaska eller 30k poeng (BA SEA - LHR Business koster 53k ! ) var Land Rover varianten ganske klar, innlagt stopp i Beagleham for Espresso #3 og Otter grill (Harbour Airlines) med litt Beaver and Otter spotting, i grunn en perfekt torsdag uten L-1,Keurig og annet kjedelig styr.

Re: En gammel fyr, en Land Rover på vei til Kanada, eller God Torsdag

Ny måned og ny dag:-) God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Solen skinner på vei opp…tenker det blir en dag med kortbukse og t-skjorte på hjemmekontoret. Ha en best start på en best måned du også.

Morn fra hjemme. Null problem med shorts, hverken på hjemme- eller bortekontoret, men i dag venter heller en tur til Tønsberg for å overta bolig. Blir spennende, har kun vært der en liten halvtime i februar så håper det står til forventningene [emoji28]

God morgen juni fra Stavanger :)
Her får en smak av sommer ved å våkne av fuglekvitter og frisk blomsterduft fra hagen, dette er en deilig tid men temperaturen er ikke noe å skryte av, 8°C.
Her blir det tur ut til gamlekontoret på Sola for et møte og deretter kjappest mulig hjem igjen.
Ha en nydelig torsdag :)

93120aab3d10b61d061f6a7342e60601.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Kongsberg

Det tegner til å bli en fin dag her også i dag. Første post på programmet er å holde et webinar for ansatte om tips og råd for å skape variert nettundervisning. Ellers blir det nok en rolig dag her hjemme.

Jeg må nok en tur til en klesbutikk i dag også. Det er ikke akkurat favorittsysesselen min. Etter at det forsvant et ikke helt ubetydelig antall kilo på Riksen i høst og vinter er sommerklærne altfor store, så jeg må finne noe som passer. For så vidt hyggelig å kjøpe klær når de gamle er for store. Litt kipere motsatt vei.

God morgen fra kontoret. Her skal det kontoreres, avbrutt av en løpetur med kollegaer etter lunsj. Hjem til fulle au pair plikter med kona er ute på vift. Ha en fin dag

God morgen fra Bortekontoret.. Sykt at det allerede er juni..

Det ble litt forandringer i programmet så jeg fikk sneket meg med kvledsflyet fra Ålesund hjem og det var litt deilig fra 9 til 22 grader. Artig når man booker om så sent og de tydeligvis skyver hele Pluss en rad bakover og du har hele rasen på seks seter for deg selv når de sier "boarding completed".

Nå er det full oppspurt her mot den store russe-uken neste uke, Nor-Shipping 2023 som er vel den største medden i norden og en eneste stor fest hvor det som finnes av utesteder u byen er booket.

En ting rundt dette jeg synes er litt trist er at da tenker hotellene i Oslo at vi maxer alt vi kan ut av denne uken, men samtidig skremmer folk fra å komme tilbake med kone og barn senere da slitne THon hoteller tar 8000 kroner natta. Svært kort tenkt..

God morgen fra Lillestrøm. Trodde Elbird var det neste jeg nå...

Bortekontoret venter. I morgen fyller bolaget 25 år og Bongos Fest- og karavanservice har organisert det meste. Så da tipper jeg vi har fått finansiert julefrokosten til en viss sjømatforretning, om ikke annet.

Oppdaget forresten at en av favorittbøkene fra sånn 15+ år siden har blitt TV-serie. The Swarm. Første episode så bra ut, så løp og sjå.

Nå blir det tog og Skippy. Ha en duper torsdag!

God morgen fra Lommedalen, snart av gårde på jobben jeg sluttet i, i går. Ikke så varmt her hjemme som på Sørlandet i går, men det lever jeg greit med. Stabæks jenter slo Arendals jenter ut av cupen uten de store problemer i går. Det ble 0-3 til slutt. Turen hjem var en eneste stor omkjøring. Det virker som om de jobber i hver 3dje tunnel. Da vi kom til koppstadkrysset, ved Horten, måtte vi kjøre til Re for å ta Rv35 nordover. Hadde de skiltet bedre, hadde vi tatt av ved Tønsberg og kjørt Rv35 derfra, da hadde vi spart 5-10 min. Totalt brukte vi 30-40 minutter ekstra pga alt veiarbeid. Stabæk gutta skal spille cup kamp i dag, mot kjelsås, men den ser jeg hjemmefra, om jeg rekker det og den streames noe sted.

En ting rundt dette jeg synes er litt trist er at da tenker hotellene i Oslo at vi maxer alt vi kan ut av denne uken, men samtidig skremmer folk fra å komme tilbake med kone og barn senere da slitne THon hoteller tar 8000 kroner natta. Svært kort tenkt..

Så det er derfor det er slike vanvittige priser neste uke. Jeg skal på Riksen tidlig onsdags morgen og vurderte derfor å dra inn tirsdag og ta inn på hotell for å slippe å stå opp grytidlig. Men etter å ha sjekket prisene fant jeg fort ut at jeg heller stiller vekkerklokken på 0500 onsdags morgen.

Shipping burde definitivt være en av de bransjene som forstår konseptet med tilbud og etterspørsel. Eller er det bare de som driver Nesoddferja og slikt som kommer? :stir

God morgen fra Bortekontoret.. Sykt at det allerede er juni..

Det ble litt forandringer i programmet så jeg fikk sneket meg med kvledsflyet fra Ålesund hjem og det var litt deilig fra 9 til 22 grader. Artig når man booker om så sent og de tydeligvis skyver hele Pluss en rad bakover og du har hele rasen på seks seter for deg selv når de sier "boarding completed".

Nå er det full oppspurt her mot den store russe-uken neste uke, Nor-Shipping 2023 som er vel den største medden i norden og en eneste stor fest hvor det som finnes av utesteder u byen er booket.

En ting er tilbud og etterspørsel men er enig med deg, er så dust å tidoble prisen på ting. En uting i den bransjen. Men det er dessverre et globalt fenomen , var vel historier om at de i Liverpool tok 30k for en natt under Eurovision..i Paris var det tilsvarende under Cl finalen i fjor osv

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Shipping burde definitivt være en av de bransjene som forstår konseptet med tilbud og etterspørsel. Eller er det bare de som driver Nesoddferja og slikt som kommer? :stir
Er vel neppe de underbetalte matrosene som kommer på den messa. ;) [emoji6]

Turen hjem var en eneste stor omkjøring. Det virker som om de jobber i hver 3dje tunnel. Da vi kom til koppstadkrysset, ved Horten, måtte vi kjøre til Re for å ta Rv35 nordover. Hadde de skiltet bedre, hadde vi tatt av ved Tønsberg og kjørt Rv35 derfra, da hadde vi spart 5-10 min. Totalt brukte vi 30-40 minutter ekstra pga alt veiarbeid.

Tips: Gjør som i luftfarten, sjekk alltid Notam før turen.
Vegvesen.no og Google Maps er oppdatert på både arbeider og trafikksituasjonen.

En ting er tilbud og etterspørsel men er enig med deg, er så dust å tidoble prisen på ting. En uting i den bransjen. Men det er dessverre et globalt fenomen , var vel historier om at de i Liverpool tok 30k for en natt under Eurovision..i Paris var det tilsvarende under Cl finalen i fjor osv

Nei, det er dust å ikke tidoble prisen (det er ikke snakk om 10x her hell) hvis markedet er villig til å betale for det akkurat den uken. Skal hotellene drive business eller bare leke det?

Vi forstår det veldig godt - og enda bedre; ikke ødelegg en stor avtale ved å skvise ut maks på et lite område.

Da forklarte jeg meg som vanlig litt dårlig: Ved å gi en stor gruppe tilreisende et inntrykk av at Oslo er ekstremt dyrt, så kan dette føre til at de derfor velger å ikke komme tilbake. Jeg snakker også med en del klienter som ikke kommer på Nor-Shipping (og da sikkert ikke på ferie senere) fordi det er så spinnville priser et sted som allerede har rykte på seg for å være dyrt (noe som det faktisk ikke er lnger)

Nei, det er dust å ikke tidoble prisen (det er ikke snakk om 10x her hell) hvis markedet er villig til å betale for det akkurat den uken. Skal hotellene drive business eller bare leke det?

Det er vel flere uker enn akkurat den uken det kan være gøy å tjene litt penger da ;)

Vi får være enige om å være uenige - men dette er feedbacken vi i alle fall får om at det fremstår som i overkant dyrt og gir en litt dårlig smak i munnen. Jeg tenker på sånne eventer som fantastisk Norge/Oslo reklame.

Last edited:

Så det er derfor det er slike vanvittige priser neste uke. Jeg skal på Riksen tidlig onsdags morgen og vurderte derfor å dra inn tirsdag og ta inn på hotell for å slippe å stå opp grytidlig. Men etter å ha sjekket prisene fant jeg fort ut at jeg heller stiller vekkerklokken på 0500 onsdags morgen.
Har ikke sykehusene pasienthotell man kan benytte? De tar neppe gale-Matias priser

God ettermiddag fra Forus,
Jeg er noe treg på Forumet om dagen , dagene startet i høyt tempo for mitt vedkommende tidlig.
Nuvel , fin dag i prosjektet og alt går i henhold til planene.
Det blåser rimelig friskt her i sørvest så planlagt malejobb på huset må nok utsettes til en dag med mindre vind. (Grei unnskyldning for å gjøre noe annet).
Ha en fin dag

Ja, god morgen, ja …. Morgenturen er over og dagens andre kjedelige kaffekopp er under inntak. ;) Men så er jeg jo av den kjedelige og enkle typen, da, som kjører pickup og som trives best på terrasen med Kindle og hoderelefoner.

Her skal snart hjemmekontoret fyres opp men først må det klargjøres for mottak av ny seng. Gleder meg allerede til å legge meg. ;)

Back