• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En frygtelig dag

sk931

ScanFlyer Rusty
Den 03jul var jeg så "heldig" at blive efterladt af familen på CDG .
Da vi kom meget sent til lufthavnen,grundet et aflyst tog, måtte jeg vælge at
blive tilbage og vente på næste fly.
Det var jo en gylden mulighed for at fotografere og spotte fly, jeg ikke ser til daglig.
Regnede med at det skulle være simpelt at finde nogle slide film på en så stor lufthavn,
men det viste sig at være helt umuligt. Digitalen,det nye lille IXUS, lå i min kones taske,og hun jo på vej til CPH. Var jeg ikke lettere gråhåret, var her en rigtig god grund til at blive det. Jeg sad i Satellit 7, og stort set alle fly kom forbi. Nå istedet kunne jeg jo så skrive ned hvilke jeg så, og det blev til mange. Rigtig mange. Blandt andet ikke
mindre en 27 forskellige AF B777,23 AF B747 10 AF330 18 AF A340.ADria B737 med LH reg, AC A340, UA/AA/COog DL B777, JL B777, China B777 og A340, China Eastern A340
og MD11F Eva B747P , ja kunne blive ved længe.
Hele dagen gik med med ærgre sig over det manglende kamera..
Hilsen
Ole

Replying to Topic 'En frygtelig dag'

digital speilrefleks, Ole.... da trenger du aldri mer film....

Ole, du kan være glad for at du ikke fikk tatt noen bilder. Det kunne blitt en dyr opplevelse - 350 EUR for å være eksakt - det er forbudt å ta bilder som inneholder noen flyplass-strukturer og alt annet på innsiden av yttergjerdet på CDG, ja også ORY for den saks skyld.

Nå kan du fortelle din kone at hun sparte deg for 350 EUR med å ta med IXUSen :biggrin

Ja, Der var jeg jo heldig, Kurt.
Jeg har lig talt antallet af forskellige A/C Regs som jeg så,og det blev til 145 på
7 timer, så der var stor varietet her.
Hilsen
Ole

Hvis du skal scanne det er det ikke noe problem å bruke vanlig negatifilm, de fleste scannere tar det fint og gjør om til riktige farger.

Men scannerne betaler jo ikke boten...

det er forbudt å ta bilder som inneholder noen flyplass-strukturer og alt annet på innsiden av yttergjerdet på CDG

Er dette vanlig rundt omkring i verden?
Står det plakater med advarsel om fotografering på CDG eller andre flyplasser dette gjelder?
Er jo skremmende om jeg skulle finne på å ta bilder på eller av en flyplass og deretter få en bot, eventuelt våkne opp noen dager senere med hodepine på Guantanamo.

Originally posted by memphis_belle

det er forbudt å ta bilder som inneholder noen flyplass-strukturer og alt annet på innsiden av yttergjerdet på CDG

Er dette vanlig rundt omkring i verden?
Står det plakater med advarsel om fotografering på CDG eller andre flyplasser dette gjelder?
Er jo skremmende om jeg skulle finne på å ta bilder på eller av en flyplass og deretter få en bot, eventuelt våkne opp noen dager senere med hodepine på Guantanamo.
Muligt at det er sådan flere steder, men i CDG er der ingen skilte i de enkelte
satelitter om at fotos er forbudt.
MAN er et godt exempel på det modsatte
Hilsen
Ole

står det ingen skilt i terminalen, tror jeg det skal godt gjøres å gi deg en bot. I terminalene er det jo millioner av turister som tar bilder av hverandre hele tiden - skal du ta dem også får politite på CDG nok å gjøre..

Back