• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En flott klassiker...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
visste ikke at finnair hadde dc 10 maksiner tidligere. Noen som oppdatere meg på litt historie på Finnair og disse?

Helt herlig EB:D Finnair opererte 4 stk. DC10, OH-LBA/B/C/D. Disse ble erstattet av MD11 fra 1990. AY's første MD11 ble levert 29.11.90.

Last edited:
For oss som er litt eldre så er det DC-10`ern som er originalen!!!

Må si meg enig i at Finnair er MD11..
Synd de går over til A340 :(

Enig - men det ser ut til at det tar noen år før alle MD-11-maskiner er ute av flåten. A340 vil neppe vare så lenge som det MD-11-flyene har gjort...

Enig - men det ser ut til at det tar noen år før alle MD-11-maskiner er ute av flåten. A340 vil neppe vare så lenge som det MD-11-flyene har gjort...

Hvis jeg ikke husker helt feil er den nyeste MD-11'n Finnair har bygd i 1998, og det gjør at den blir 10 år i år. Kan ikke helt si at jeg er sikker på at jeg ville satt penger på at A340'ene har kortrre levetid hos AY. ;)

MD11 blir faset ut i 2010. Nøyaktig 20 år etter det majestetiske flyets inntreden i flåten. Så lenge vil ikke A340 tjenestegjøre, kun en midlertidig løsning inntil A350XWB er på plass.

Skillet mellom 8`ern og 10`ern er som oss litt eldre og dere pensjonister...;)

Back